Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-05-15, 13:29
  #13
Medlem
flaskborstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoaLjung
Ja, men är vem som helst kapabel att äta en annan människa om det kniper tillräckligt?

Läs lite om kannibalism i modern tid. När Stalin svalt ut stora grupper i det blivande Sovjet så tvingades en massa människor till att äta andra. Det samma hände i kulturrevolutionen i Maos Kina
Det finns fler exempel från krig och elände där svält har använts för att medvetet utrota stora grupper av människor.

Så människan kan falla tillbaka på Kannibalism om inga andra alternativ finns till näring. Skulle dessutom tro att det är en form av överlevnads instinkt som funnits sedan urminnes tider.
Citera
2017-05-15, 13:45
  #14
Medlem
MoaLjungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flaskborste
Skulle dessutom tro att det är en form av överlevnads instinkt som funnits sedan urminnes tider

Tror det också.
Citera
2017-05-15, 20:15
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MoaLjung
Ja, men jag menar någon som befunnit sig i samma scenario som jag gav i huvudinlägget, inte någon som frivilligt slutat att äta.

Och det var huvudfrågan jag besvarade.. folk blir inte kannibaler för att dom är hungriga.
Citera
2017-05-15, 20:54
  #16
Medlem
MoaLjungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peertop
folk blir inte kannibaler för att dom är hungriga

Då vet vi det då
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback