Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-02-23, 17:40
  #10129
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barame
Har inte läst hela tråden. Undrar om det bekräftades att Tova dödades ute på gården, framför huset som nu är sålt till en barnfamilj?
Ja. Enl teknikerna så är det så.
Citera
2019-02-23, 20:13
  #10130
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barame
Har inte läst hela tråden. Undrar om det bekräftades att Tova dödades ute på gården, framför huset som nu är sålt till en barnfamilj?


Ja. Visste dock inte att huset är sålt till en barnfamilj.
Citera
2019-02-24, 11:07
  #10131
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lazermannen
Iaf kommer kriminalvården att ta hand om hans bästa år. Att sitta fängslad från att man är 20 nånting till 40 nånting gör honom mer instutitionaliserad, det blir svårt att hitta tillbaka i livet när han släpps. Vilket är meningen för Billy ska straffas för det han gjort.

Om man åker in efter 35, har man kanske hunnit att ordna med nåt form av liv innan.

Han har åtminstone två personer på utsidan som bryr sig om honom, det kommer han långt på. Samt har han inte svårt för att hitta nya vänner och bygga upp ett nytt liv.
Citera
2019-02-26, 09:15
  #10132
Medlem
tsgmtts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunil1993
Jag har hört att det ska ha postats ljudfiler från förhör i detta inlägg, Kan nån skicka?

Jag har haft kontakt med Billy personligen efter han åkt in och kan ge juicy information i utbyte.

Vad har du haft för kontakt? Hur har han det?
Citera
2019-02-26, 09:36
  #10133
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunil1993
Jag har hört att det ska ha postats ljudfiler från förhör i detta inlägg, Kan nån skicka?

Jag har haft kontakt med Billy personligen efter han åkt in och kan ge juicy information i utbyte.

Här är en länk till ljudfilerna: (FB) Tova Moberg, 19, från Njutånger hittades mördad 2017-05-16

Vad har du att berätta? Berätta bara om du är säker på att det du skriver inte kan härledas till dig. Tänk på att han kommer ut en dag. Din säkerhet går före vår nyfikenhet.
__________________
Senast redigerad av Combival 2019-02-26 kl. 09:55.
Citera
2019-03-01, 01:11
  #10134
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunil1993
Han har åtminstone två personer på utsidan som bryr sig om honom, det kommer han långt på. Samt har han inte svårt för att hitta nya vänner och bygga upp ett nytt liv.
Lätt att hitta nya vänner efter minst 20 år på kåken, utfattig 40 åring som är helt institutionaliserad, möjligtvis något freak med en besatthet utav kvinnomördare.

Ut med infon om fettobilly istället.
__________________
Senast redigerad av ASAPROCKY 2019-03-01 kl. 01:15.
Citera
2019-03-24, 08:33
  #10135
Medlem
UgLyBastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkitArgDuva
Är rätt säker på att hon aldrig var kallad som vittne på rättegång utan blev enbart förhörd av polis och det återfinns i fupen. Sida 763, 765 i pdf.
hon pratar mycket och länge på rättegången.
Citera
2019-03-26, 21:15
  #10136
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UgLyBastard
hon pratar mycket och länge på rättegången.


Finns rättegången att ta del av någonstans? Eller delar av den?
Citera
2019-03-26, 21:17
  #10137
Medlem
ADHD-syndromets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunil1993
Finns rättegången att ta del av någonstans? Eller delar av den?
Rättegångspodden. Har två avsnitt med delar av rättegången .
Citera
2019-03-26, 21:47
  #10138
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ADHD-syndromet
Rättegångspodden. Har två avsnitt med delar av rättegången .


Ja jag har lyssnat på båda avsnitten men det är väldigt korta bitar
Citera
2019-05-02, 16:39
  #10139
Medlem
notknapparens avatar
"TV3 Dokumentär: I huvudet på en mördare” sänds torsdag 21.00 på TV3, Viafree och Viaplay."

Saxat ur dagens Expressen:

"Billy Fagerströms förvandling innan mordet på Tova"
//
"I en ny dokumentär målar barndomsvänner till mördaren upp en bild av en person med dåligt självförtroende, missbrukarproblem och en svårtyglad vrede. "
//
"– Han han hade svårt att koncentrera sig ibland. Han kände sig liksom värdelös, man stängde ut honom på nåt sätt, säger en anonym barndomsvän i en intervju i TV3 dokumentär. "
//
"– Han har alltid varit snäll i mina ögon, genomsnäll hela han. Han ställde alltid upp, säger en tjejkompis som också vill vara anonym, i dokumentären. "
//
"Under en utekväll på stan berättar en tjej som var bekant med Billy Fagerström om en händelse där han blivit så arg på henne att det ska ha uppstått fysiskt våld.

En manlig vän som var med under händelsen säger att han blev chockad av aggressiviteten Fagerström uppvisade.

– Jag har aldrig sett honom så arg. Det kom som en chock. Var det där Billy? Vad hände liksom, säger han.
"
//
"I dokumentären beskriver vännerna hur Fagerström hamnar mer och mer snett, han hamnar i dåliga kretsar och börjar både röka, tillverka och sälja drogen spice.

– Han umgicks med fel folk. Man märkte att han försökte köra deras stil. Humöret, uppkäftigheten. Det har alltid varit hans grej att ”mig ska alla tycka om”. Det kanske har att göra med att han blivit mobbad och sårad, säger en av vännerna.
"

https://www.expressen.se/nyheter/bro...ordet-pa-tova/
Citera
2019-05-02, 16:43
  #10140
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
"TV3 Dokumentär: I huvudet på en mördare” sänds torsdag 21.00 på TV3, Viafree och Viaplay."

Saxat ur dagens Expressen:

"Billy Fagerströms förvandling innan mordet på Tova"
//
"I en ny dokumentär målar barndomsvänner till mördaren upp en bild av en person med dåligt självförtroende, missbrukarproblem och en svårtyglad vrede. "
//
"– Han han hade svårt att koncentrera sig ibland. Han kände sig liksom värdelös, man stängde ut honom på nåt sätt, säger en anonym barndomsvän i en intervju i TV3 dokumentär. "
//
"– Han har alltid varit snäll i mina ögon, genomsnäll hela han. Han ställde alltid upp, säger en tjejkompis som också vill vara anonym, i dokumentären. "
//
"Under en utekväll på stan berättar en tjej som var bekant med Billy Fagerström om en händelse där han blivit så arg på henne att det ska ha uppstått fysiskt våld.

En manlig vän som var med under händelsen säger att han blev chockad av aggressiviteten Fagerström uppvisade.

– Jag har aldrig sett honom så arg. Det kom som en chock. Var det där Billy? Vad hände liksom, säger han.
"
//
"I dokumentären beskriver vännerna hur Fagerström hamnar mer och mer snett, han hamnar i dåliga kretsar och börjar både röka, tillverka och sälja drogen spice.

– Han umgicks med fel folk. Man märkte att han försökte köra deras stil. Humöret, uppkäftigheten. Det har alltid varit hans grej att ”mig ska alla tycka om”. Det kanske har att göra med att han blivit mobbad och sårad, säger en av vännerna.
"

https://www.expressen.se/nyheter/bro...ordet-pa-tova/

Intressant, den ska jag se! TACK!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback