Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-11, 23:07
  #10045
Medlem
Den enda som gjort något fel är den dömde gärningsmannen Billy.
Citera
2018-08-11, 23:33
  #10046
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Znoopet
Den enda som gjort något fel är den dömde gärningsmannen Billy.

Du vet väl att ingen föds ur en stubbe i skogen? Alla runt här har ett ansvar.
Vänner, föräldrar osv.
Det går inte att dumpa över allt på någon som knappt är vuxen.
Ganska logiskt, eller hur?
Citera
2018-08-22, 22:57
  #10047
Medlem
TheDarkCats avatar
Finns det några bilder på tova? hur såg hon ut?
Citera
2018-08-22, 23:01
  #10048
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheDarkCat
Finns det några bilder på tova? hur såg hon ut?

Det här är de två bilder jag kommer ihåg:

https://petterssonorg.files.wordpres...7/05/tova2.png
https://ekstrabladet.dk/112/ekskaere...a-tova/6671139
Citera
2018-08-25, 16:43
  #10049
Medlem
Troubleholders avatar
Wow! Precis läst hela fup:en och jag får ju först och främst rysningar om hur WT tjockisen Billy är och hans vänner därtill. Sen en alkoholiserad styvmamma osv, hemskt.

Sen kan jag verkligen inte sluta störa mig
på hur tjockisens mamma försvarar honom ungefär som ”’Min Billy skulle aldrig göra nåt”.

Hoppas dom tar hand om han väl inne i duschen i fängelset
Citera
2018-08-25, 20:44
  #10050
Medlem
judenhetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troubleholder
Wow! Precis läst hela fup:en och jag får ju först och främst rysningar om hur WT tjockisen Billy är och hans vänner därtill. Sen en alkoholiserad styvmamma osv, hemskt.

Sen kan jag verkligen inte sluta störa mig
på hur tjockisens mamma försvarar honom ungefär som ”’Min Billy skulle aldrig göra nåt”.

Hoppas dom tar hand om han väl inne i duschen i fängelset

WT-tjockisen? Billy är väl inte särskilt tjock?

För det andra, att nära och kära inte kan tro att deras lilla kelgris är kapabel till förfärliga saker är regel.
Citera
2018-08-25, 21:51
  #10051
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av judenheten
WT-tjockisen? Billy är väl inte särskilt tjock?

För det andra, att nära och kära inte kan tro att deras lilla kelgris är kapabel till förfärliga saker är regel.

Lite knubbig är han ändå.

https://theworldnews.net/se-news/bil...pa-tova-moberg

https://omni.se/hovratten-slar-fast-...strom/a/A2mE1M
Citera
2018-08-26, 07:53
  #10052
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av judenheten
WT-tjockisen? Billy är väl inte särskilt tjock?

För det andra, att nära och kära inte kan tro att deras lilla kelgris är kapabel till förfärliga saker är regel.
Han ser ut som en förvuxen knubbig säl och värre lär det bli.
Citera
2018-08-26, 08:48
  #10053
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pretty.reckless
Ni som tycker Tova får skylla sig själv är ju bara mentalt inkapabla. Läs på om normaliseringsprocessen, traumatiskt-band, manipulationer och allt annat det innebär att vara i en misshandelsförhållande innan ni uttalar er, för ni framstår bara som korkade. Hade Tova vetat om att hon skulle bli dödad hade hon inte åkt dit, hon blev manipulerad och hade hon vetat om att han skulle döda henne den kvällen hade hon inte åkt dit. Hon ville inte dö och förtjänade inte detta hemska öde. Den endas FEL att hon är död är mördarens.

Skitsnack. Försvarssidan har ju tagit upp detta att Tova i sin dagbok spådde sin egna död: "han kommer att döda mig". Men knarket hade redan fuckat upp hennes hjärna. Och föräldrarna hade underlättat för henne att a) fortsätta att knarka b) fortsätta att träffa idioten.

Om ett barn åker dit för att hon har använt narkotika OCH umgås i fel umgänge (vilket ju alltid är ett faktum när det gäller knarkare) då ser man till att detta upphör. Man litar inte på sin dotter eller hennes omdöme. Man tar över rodret.
Citera
2018-08-26, 22:47
  #10054
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CocaCola00
Hon får väl skylla sig själv när hon åker till han när han tidigare har mordhotat henne. hur dum i huvudet får man va snälla

På vilket sätt får Tova skylla sig själv när hon åker till honom (inte till han)? Oavsett hur dumt det verkar vara är det fortfarande Billy som är den som gjort fel.
Citera
2018-08-27, 06:40
  #10055
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pajosv
På vilket sätt får Tova skylla sig själv när hon åker till honom (inte till han)? Oavsett hur dumt det verkar vara är det fortfarande Billy som är den som gjort fel.

Du förstår säkert hur hen menar?

Om man är övertygad om/rädd för att man kommer att bli dödad av en viss person och ändå åker hem till just DEN personen, då har man ju tagit en medveten risk för att mista livet. Det spelar ingen roll att Tova inte visste exakt NÄR hon skulle bli dödad. Bara ATT det skulle ske. Och att hon själv till och med skrev om detta i sin dagbok.

Rättsligt är det GM som bär skulden, men som tidningsläsare tycker man mindre synd om en person som drogar sig och sen riskerar livet för att kunna träffa sin dealer.

Knarkare tar alltid onödiga risker och deras omdöme är bristfällig. Det är inget konstigt med det.

Sen att man i media vill göra detta till århundradets kärlekssaga är bara återigen ett ex om ljugmedias sätt att försöka sälja tidningar på falska premisser.
Citera
2018-08-30, 06:08
  #10056
Medlem
Hur mår billyponken inne i fängelset tro? Hade hoppats på att ha läst om diverse uppläxningar vid detta lagret för jag tror inte han är varken poppis eller har läggning för att skaffa vänner där inne, eller sitter han på något väldigt säkert ställe för sin egna skull?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback