Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-17, 16:39
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Corsair64
Det är mycket möjligt att han tagit kort på hennes döda kropp när han var färdig.

Citat:
Ursprungligen postat av Troian
I Sverige är det väl extremt ovanligt med videoövervakning 24/7 i bostaden?

Jag har det och en stor del av min umgängeskrets. Oftast de som har vapenförråd.
Citera
2017-05-17, 16:39
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Absolut möjligt. Ett foto på en död kropp säger mycket om dödstillfället, blodets koagulering etc.
Det är dock endast spekulationer just nu, men mycket tycks tala för någon typ av digital dokumentation av dådet.

I kort: Fyfan.

Spekulationerna är fantastiska än så länge eftersom det inte finns minsta som antyder att det är på det viset. Verkligheten först deckarromanerna sen ok. Det är aktuellt brott och ingenting annat.
Citera
2017-05-17, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grekenfan
Blev han dömd för första misshandel ? BO kanske satt upp mobilen för att få bevis för att en eventuell misshandel för att sätta dig han men det spårade ut helt och hållet? Kan vara logiskt om hela BO mobil är helt sönder, ingen som vet nåt om mobilen än va ?

Rätta mig gärna om jag har fel men rättegången rörande misshandeln skulle väl äga rum nu i dagarna?
Citera
Medlem
Vedträs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fag
Tänkte föreviga några kommentaren som vissa användare gjort på en av de numera släppta mgm:s Facebook:

http://i.imgur.com/ESlrWlM.jpg
https://minfil.org/pew8G7b4b1/2017-05-17_15_50_18-Jimmy_Ericsson.png

Dessa typer verkar ju någorlunda jävla dumma i huvudet:
Gustav Andersson
Addi Dalmatin
Mikael Nilsson
Dimoo Marre
Liv Jonsson
Anna Stjernberg

Skönt att vi har ett rättssystem i dehär landet. Utan det hade ohyra som dessa förmodligen hängt killen innan skulden utretts.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
I Sverige är det väl extremt ovanligt med videoövervakning 24/7 i bostaden?

Jaaa. Så är det Larmet!
Citera
2017-05-17, 16:41
Medlem
Troians avatar
Kan ett pulsband kanske logga när en puls upphör – därav tidsangivelsen?
Citera
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Om 3 män i en båt synts på sjön är det nog 3 män som är GM. Men för Bill och Bull blir det nog smartast att förneka att dom ens var på platsen.

Jag kan inte se att det finns någonting som tyder på att båten användes vid dumpningen av kroppen i sjön. Om så vore så hade inte kroppen återfunnits där så gjordes.
Citera
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whyman
Jag hoppas för deras skull att de andra 2 killarna är oskyldiga. Dock betyder ju inte att de släppts av polisen att dom är oskyldiga till allt. Det kan vara så att dom i nuläget bara saknar bevis och kan inte häkta dom.

Brukar låta annorlunda då.
Citat:
- Misstankarna mot dem har rätats ut. Det förefaller som att de inte varit inblandade.
Åklagare Christer Sammens

Annars brukar det låta annorlunda. Även om nu åklagaren då något garderar sig så är man nog nu ganska klara på hur det gått till och det då handlat om en ensam GM och heller ingen hjälp från nu dessa två eller andra om att gömma undan kroppen.
Citera
2017-05-17, 16:42
Medlem
bozzhos avatar
Bara en massa lösa spekulationer, vi vet ju inte en om han har erkänt, en häktning behöver inte betyda att han är till 100% skyldig
Citera
Medlem
ParkLane66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av werdo
Ingen pekade ut. Mycket spekulation . I morse trodde nog alla oskyldiga.
Ja men också en hel del rätt så nedsättande uttalanden om deras utseenden. Att dom såg ut som än det ena än det andra. Att det i den här tråden har varit en hel del kränkningar mot dom måste väl alla se som följt tråden.
Citera
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snaffran
Enligt Expressen:
"Av handlingen framgår också att åklagaren vill belägga 22-åringen med restriktioner och att han anser att det finns risk den mordmisstänkte undanröjer bevis om han släpps på fri fot."

Hur mycket har GM då erkänt/berättat? Tiden 04:14 torde komma från annan källa....

Inget har han berättat enligt sitt försvar. Han vet inget om vem som tagit livet av Tova.
Ja han får restriktioner som alla andra som häktas, så det är inget nytt. Han ska inte prata med någon eller få tillgång att läsa något. Kollusionsfara är ett häktningsskäl.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fag
Tänkte föreviga några kommentaren som vissa användare gjort på en av de numera släppta mgm:s Facebook:

http://i.imgur.com/ESlrWlM.jpg
https://minfil.org/pew8G7b4b1/2017-05-17_15_50_18-Jimmy_Ericsson.png

Dessa typer verkar ju någorlunda jävla dumma i huvudet:
Gustav Andersson
Addi Dalmatin
Mikael Nilsson
Dimoo Marre
Liv Jonsson
Anna Stjernberg

Det var ju typ detta jag kommenterade igår från nån annan än dig, skrev typ att detta var det sjukaste jag läst på länge och även om nån av dom mördat så måste folk lugna sig med sjuka kommentarer tills rättvisa skipats, då svarade nån werdo mig som trodde antagligen att jag menade folket i flashbacktråden och så var det bara oops!poff, bortraderat, blir så irriterad när kommentarer försvinner, speciellt när man inte gjort nåt fel . Jättebra att du sparat, ifall hans, deras facebookar försvinner så småningom. Tack!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in