Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-05-14, 21:46
  #1
Medlem
Tjena FB.

Finns det några som har erfarenhet med Araby i Växjö och kan skriva om Araby i Växjö?

Tackar
Citera
2017-05-14, 21:59
  #2
Medlem
S.O.Stolps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Janedoeslipp
Tjena FB.

Finns det några som har erfarenhet med Araby i Växjö och kan skriva om Araby i Växjö?

Tackar
Araby är en av Sveriges no-go-zoner.

(FB) Svenskar vågar inte längre gå ut i muslimska Araby i Växjö

(FB) Våldsamt upplopp, Araby, Växjö

(FB) Sprängdåd i Araby - Flera bilar brann (2016-02-19)

(FB) Växjö; vad är det för stad?
Citera
2017-05-14, 22:00
  #3
Medlem
knullklassons avatar
Tror inte det behövs någon närmare beskrivning av Araby. Allt som är värt att veta framgår i namnet. Är du feminizt, center- eller miljöpartist så kommer du stortrivas.
Citera
2017-05-14, 22:02
  #4
Medlem
BNCs avatar
Växjö i sig är en ganska trevlig stad imo. Men, Araby är klart den sämsta stadsdelen.

Har förvisso personligen ingen särskilt negativ erfarenhet utav det. Men har bara rört mig där på dagtid, och sett rester utav något brunnet soprum, någon brunnen bil och sådär.

Så skulle väl inte precis rekommendera det om du vill ha ett lugnt fint svenssonliv.
Citera
2017-05-14, 22:07
  #5
Medlem
Pfaltzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knullklasson
Tror inte det behövs någon närmare beskrivning av Araby. Allt som är värt att veta framgår i namnet. Är du feminizt, center- eller miljöpartist så kommer du stortrivas.
Bor sådana där? Trodde de satt på betryggande avstånd och vurmade för mångkulturen?
Citera
2017-05-14, 22:10
  #6
Medlem
Hitokiri-Battosais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pfaltz
Bor sådana där? Trodde de satt på betryggande avstånd och vurmade för mångkulturen?

Ja, det är en seglevad myt att borgare och miljöpartister som vurmar för immigration faktiskt lever i immigrant-täta områden.

Det faller på sin egna orimlighet, för ingen människa vill ju frivilligt offra sina egna barns säkerhet.
Men tyvärr är ovan nämnda element glada för att, högst frivilligt, offra andras barns säkerhet. Men den planen bygger som du pekar ut att immigranterna inte släpps in i de "finare" av stockholms kommuner där du företrädelsevis hittar borgar-politikern eller grön-nissen.
Citera
2017-05-14, 22:25
  #7
Medlem
Mr.Mackzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Janedoeslipp
Tjena FB.

Finns det några som har erfarenhet med Araby i Växjö och kan skriva om Araby i Växjö?

Tackar

Det beror var i Araby? Är det villa områdena eller mitt i smeten? Villakvarteren är mycket lugna och bor många äldre blandat med barnfamiljer. Lägenhetsområderna är värre, skulle inte vilja gå själv där en sen fredags/lördagskvällar. Även på dagtid är det rätt mörkt där om du förstår hur jag menar.

Citat:
Ursprungligen postat av BNC
Växjö i sig är en ganska trevlig stad imo. Men, Araby är klart den sämsta stadsdelen.

Har förvisso personligen ingen särskilt negativ erfarenhet utav det. Men har bara rört mig där på dagtid, och sett rester utav något brunnet soprum, någon brunnen bil och sådär.

Så skulle väl inte precis rekommendera det om du vill ha ett lugnt fint svenssonliv.

Växjö är en trevlig stad att bo i. Nära till det mesta!
Citera
2017-05-14, 22:27
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.O.Stolp
Araby är en av Sveriges no-go-zoner.

(FB) Svenskar vågar inte längre gå ut i muslimska Araby i Växjö

(FB) Våldsamt upplopp, Araby, Växjö

(FB) Sprängdåd i Araby - Flera bilar brann (2016-02-19)

(FB) Växjö; vad är det för stad?

Det verkar som att Växjö i stort är skit. Inget får byggas, inga förändringar ska göras eftersom att man vill bibehålla en karaktär. Det som skrivs i Araby verkar inte farligt, det är liksom inga mord eller misshandel där. Mest kids som jävlas och bilarna som bränns är försäkrade vilket är bra till de ändamål av ersättning av försäkringen.

Har varken bil eller barn och flickvän. Ska börja plugga och hittade en riktigt billig lägenhet där men ganska långt ifrån universitetet.
Citera
2017-05-14, 22:46
  #9
Medlem
LDoriginals avatar
Flytta du dit om du pallar stå ut med personrån & ett jävla liv om nätterna. Det är iallafall min uppfattning som jag har skapat utav egna erfarenheter. Det är inget trevligt område. Det händer även saker dagtid, pröva gå igenom själv så lär du snabbt förstå vad jag menar. Det finns ju anledningar till varför Araby är på sjätteplats i listan med ''Särskilt utsatta områden i Sverige''.
Citera
2017-05-14, 23:06
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LDoriginal
Flytta du dit om du pallar stå ut med personrån & ett jävla liv om nätterna. Det är iallafall min uppfattning som jag har skapat utav egna erfarenheter. Det är inget trevligt område. Det händer även saker dagtid, pröva gå igenom själv så lär du snabbt förstå vad jag menar. Det finns ju anledningar till varför Araby är på sjätteplats i listan med ''Särskilt utsatta områden i Sverige''.

Kanske lite drygt men jag är halv svensk och halv blatte är något äldre också. Araby är ett av 14 orter som är utsatta men det verkar vara gymnasiekids eller dem som precis har slutat där någonstans som driver omkring. Hittar inget om knivmord eller knivmisshandel så det verkar vara raka slag där och inga redskap. Överväger att flytta dit och lära känna lite folk för att få koll på läget under studietiden så illa kan det inte vara. Jag förstår den svenska frustration är svensk själv med identifierar mig som den andra generationens invandrare.
Citera
2017-05-15, 00:34
  #11
Medlem
Kebabfysikers avatar
I Araby kommer du möta framtidens Sverige. Lycka till!
Citera
2017-05-15, 14:34
  #12
Medlem
Provokatörs avatar
Aftonbladet har 'grävt' lite, med betoninng på lite angående Araby: (FB) Hur kan Aftonbladet att kalla detta för 'gräv'? Pinsamt lågt låtsasgräv om Araby

/Provokatör
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback