Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-22, 13:52
  #853
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nissepisse850
Han säger att han hade psykos under alla tidigare förhör. Nu minns han inte vad han har sagt.
När man tittar på hans förhör så är ju han den som pratar mest, han är så långrandig att både snuten och hans advokat får säga till honom att försöka vara mer kortfattad.

Då kan man ju tro att han vill få fram så mycket info som möjligt som ska hjälpa honom, vilket han fått. Snackat ner andra och tonat ner sin roll.

Så det blir ju väldigt märkligt när han av alla ska försöka ogiltigförklara sina förhör. Detta borde han tänkt på innan, kan man tycka.

Ska bli intressant att läsa domen sen och se var han ändrar sig mer än förutom detta med vapnet. Om han tar tillbaka mer saker. Eller hur han ska korrigera det.
Citera
2018-02-22, 15:21
  #854
Medlem
DanneHisingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nissepisse850
Han säger att han hade psykos under alla tidigare förhör. Nu minns han inte vad han har sagt.

Psykotisk är han långtifrån. Han greppar efter alla tillgängliga halmstrån just nu.
I hans förhör finns till en början någon form av strategi, en akut psykotisk människa hade inte ordnat det, likväl som att akuta psykoser är förknippade med symtom som är uppenbara ochskulle omöjligjort en häktning i kriminalvårdens lokaler.
Citera
2018-02-22, 16:08
  #855
Medlem
Dr.fisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nissepisse850
Han säger att han hade psykos under alla tidigare förhör. Nu minns han inte vad han har sagt.

Det här är fan utan tvekan den sjukaste utredningen som jag har följt.
Citera
2018-02-23, 16:13
  #856
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.fisk
Det här är fan utan tvekan den sjukaste utredningen som jag har följt.

Instämmer, hur fan kan allt detta försiggått utan att polisen gjort något tidigare?
Citera
2018-02-25, 16:04
  #857
Medlem
Braakenkepss avatar
Länken till FUPen fungerar inte längre, någon som sitter på zipen?

Verkar vara en jävla röra detta!
Citera
2018-02-26, 06:24
  #858
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braakenkeps
Länken till FUPen fungerar inte längre, någon som sitter på zipen?

Verkar vara en jävla röra detta!

Fup finns mord.nu
Citera
2018-02-27, 00:18
  #859
Medlem
KaninKolas avatar
Artikeln från kkuriren.se som publicerats den 26:e. Tror inte den är postad här ännu.


Advokatkritik mot mordutredningen i tingsrätten - Katrineholms Kuriren

https://i.imgur.com/lY3PJYu.png
Citera
2018-02-28, 08:07
  #860
Medlem
A*nan fattade åter spaden och grävde sig några meter djupare igår:

"Men redan innan förhören kunde komma i gång, meddelade den åtalade 40-åringens advokat, att hans klient ändrat uppfattning i en fråga. Det gäller det misstänkta mordvapnet, som 40-åringen ska ha befattat sig med efter mordet. 40-åringen erkänner nu att han haft med vapnet att göra och att han misstänkte att det kunde vara mordvapnet. Men han nekar trots detta till brott. Anledningen: Han var informatör åt polisen, och syftet med att ta hand om vapnet var att säkra bevis."

https://www.kkuriren.se/katrineholm/...van-berattade/
Citera
2018-02-28, 08:53
  #861
Medlem
Chandler Bings avatar
Min stora undran är hur i helvete kund förhör mm läcka ut från polisen? Vem är skyldig att sånt sker. Är det polisanmält på nåt sätt? Det är ju värre än nån Beck film att nåt sånt sker.
Citera
2018-02-28, 11:02
  #862
Medlem
HairlessWombats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chandler Bing
Min stora undran är hur i helvete kund förhör mm läcka ut från polisen? Vem är skyldig att sånt sker. Är det polisanmält på nåt sätt? Det är ju värre än nån Beck film att nåt sånt sker.

Kan nästan lova dig att det är Adnan själv som sett till det. ''Ojoj mina förhör läcker, tyck synd om mig'' typ.
Citera
2018-02-28, 12:28
  #863
Medlem
DanneHisingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chandler Bing
Min stora undran är hur i helvete kund förhör mm läcka ut från polisen? Vem är skyldig att sånt sker. Är det polisanmält på nåt sätt? Det är ju värre än nån Beck film att nåt sånt sker.

Jag fattar det som att det läckta materialet är det P.M som finns inscannat och upplagt här på FB. Enligt vad jag läste häromdagen var detta PM tilldelat en av de åtalade och dennes advokat.
Citera
2018-02-28, 18:17
  #864
Medlem
Efter dagens förhör är jag 100% säker på att 18 åriga tjejen är hotad, och det troliga är av a*nans familj speciellt brodern i Tyskland, möjligen hans syster också. Ingen tvekan om det. Vad mig anbelangar så vore det på sin plats med livstid för blattepatrasket och utvisning utan möjlighet att överklaga.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback