2018-01-29, 08:54
Medlem
Fy fan, läs om besöket som Adnan hade av sin familj, viket jävla skådespel. Jag kräks.

De pratar egentligen inte till varandra utan så att vakten som sitter med ska höra.

Visst, lite halvsmart men ack så genomskinligt.
Citera
2018-01-29, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wave666
E.L hade en kärleksrelation med A.A, det har hittats lappar i A.As lägenhet vid husrannsakan som kommer från E.L. Hon har b.la. finansierat A.As knarkhandel.

Kan vi fördjupa oss en smula i påståendet att A*nan knullat på E*vy? Det vore helt fantastiskt om det vore sant men varifrån kommer informationen att lappar från E*vy ska ha hittats i hans lägenhet?
Citera
2018-01-29, 09:08
Medlem
DanneHisingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoulQuake
För oss som bor här, och känner till dessa individer, är detta en jävligt märklig historia. Att Andr3as skulle beställa ett mord på sitt ex nya kille är fullt rimligt, han är hyggligt störd. Men sedan börjar det bli rörigt. Mig veterligen har relationen mellan Andr3as och familjen Amedi varit syrlig ända sedan Andr3as nazi-period runt gymnasiet och några år efter. Sedan så verkar det ju som att Adn4n och hans gäng av smågangsters haft sin egen "beef" med Philip? Och som lök på laxen har alltså Adn4n pressat Andr3as morsa på pengar? FUPen är så omfattande och massiv att det är svårt att få någon översiktsbild.

Tycker det är uppenbart att det är pengarna från Elvy Lindman som är motorn. Två av de yngre förmågorna har en dust med F.V enligt A.A men det är nog faktum att lånet till E.L som skulle regleras är incitament nog för A.A. De skulle också få 200.000 utöver.
Allting är klumpigt genomfört, utpressningarna och mordet.
Citera
2018-01-29, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wave666
https://ibb.co/bAYknR

Råkade på en bekant som skickade en bild på detta ärende.

Jag glorifierar inte "gangsterlivet alls", men Ad*an verkar ändå vara en riktigt slug jävel. Vad jag har hört så har han sålt kokain och vapen till ett värde av väldigt höga summor, så råkar man på detta . 50 miljoner kr i pengatvätt! Helt stört.

Det finns tydligen en anledning till att han kallas han "räven", "Diablo och "Sveriges Escobar".

Det går dock ett rykte om att han ska vara en informatör också. Vet ej om det är sant eller inte, men festade med S*far för x antal år sen och tror ärligt talat att han hade lynchat honom för det, han har ju trots allt erfarenheter av det

Dessa papper cirkulerade tydligen i stan däromkring redan i Augusti, och ex Adnans advokat frågar hur det kan finnas dokument ute när inte ens han hunnit få dessa än.

Han frågar snuten om de läckt frivilligt eller om de har en illegal läcka.

Jävligt skumt att delar av fup kommer ut innan den är släppt, och vem som kan ha haft intresse av detta.
Citera
2018-01-29, 09:57
Medlem
DanneHisingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snasavglas
Kan vi fördjupa oss en smula i påståendet att A*nan knullat på E*vy? Det vore helt fantastiskt om det vore sant men varifrån kommer informationen att lappar från E*vy ska ha hittats i hans lägenhet?

Något som A.A hävdar för att förklara de större pengarna från henne till honom.
Citera
2018-01-29, 10:03
Medlem
Snuten golar ner som vanligt ner anonyma uppgiftslämnare, t om tar en polis mobil i beslag efter att han vägrar uppge uppgiftslämnare för att personen är hotad till livet om det kommer ut. Givetvis skriver dom ut fullständigt namn och adress i FUPen.

Hur fan kan polisen ha mage att klaga på att ingen vill berätta något när dom sätter upp någon för att bli mördad för att dom inte själva kan hålla käften?
Citera
2018-01-29, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DanneHisingen
Något som A.A hävdar för att förklara de större pengarna från henne till honom.
Han verkar ta tillbaka det senare.

Skriv nåt annat än A.A för de initialerna har en annan kille i detta som inte har med griseriet att göra. Dessutom har han bytt namn så det blir liksom rätt nånstans.
Citera
2018-01-29, 10:11
Medlem
Tar de inte med våldtäkten i detta ärendet eller har jag missat det?

Och inte heller det med granaten mot snuthuset?
Senast redigerad av xtroverto 2018-01-29 kl. 10:15.
Citera
2018-01-29, 10:39
Medlem
DanneHisingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto

Jodå. Har läst morddelen av FUP samt utpressningen. Granatdelen har jag som hastigast ögnat. Våldtäkten finns väl i den oändliga massan av text.
Citera
2018-01-29, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DanneHisingen
Jodå. Har läst morddelen av FUP samt utpressningen. Granatdelen har jag som hastigast ögnat. Våldtäkten finns väl i den oändliga massan av text.
De nämner våldtäkten men finns det verkligen med en del med målsägande och just det ärendet?

Adnan blir inte förhörd om granaten väl?

Skitsamma, en jävligt rörig fup och jag tror tyvärr att informatören kommer klara sig ur ganska mycket-.
Citera
2018-01-29, 10:52
Medlem
DanneHisingens avatar
Citat:
De nämner våldtäkten men finns det verkligen med en del med målsägande och just det ärendet?

Adnan blir inte förhörd om granaten väl?

Skitsamma, en jävligt rörig fup och jag tror tyvärr att informatören kommer klara sig ur ganska mycket-.

Inte mer än ögnat granatdelen än. Som sagt.
Citera
2018-01-29, 11:53
Medlem
Citat:

Är med i väldigt korta drag, när S*ra berättar det i ett förhör och Eddie frågas om han vet något om våldtäkten.

Är säkert en annan förundersökning kring just våldtäkten som är sekretessbelagd. (Antar jag.) Har dock inte läst varenda ord av Adnans utläggningar, vem orkar göra det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in