2017-07-05, 13:37
Medlem
Chandler Bings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hum.by.666
Inte för att jag blev klokare på hur det är med M.A. och dennes häktning - men här finns färsk beställning på häktningframställan från idag med 5 häktade:

https://minfil.org/xeW8S4b2bd/H_ktningar_B_1456-17.zip
Får inte upp den förb***de zip-filen. Kan nåt kopiera? Eller skicka den i sin helhet till mig via PM. Tackar ödmjukast på förhand!
Citera
2017-07-05, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nissepisse850
Datumet på framställan på M.A är från den 29/6.
Vilket innebär att åtal eller omförhandling ska ske senast 13/7. Vilket då inte verkar gälla eftersom han tydligen är släppt.
han är inte släppt Mzo*i Ro**am är samma person och kommer inte ut på väldigt väldigt lång tid
Citera
2017-07-05, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av globalwanderer
han är inte släppt Mzo*i Ro**am är samma person och kommer inte ut på väldigt väldigt lång tid
Det var inte han jag menade.
Moham*d Aad*n
Citera
2017-07-05, 14:44
Medlem
Klippt från kkuriren.se

Den man, som greps i Östersund misstänkt för inblandning i mord, har släppts ur häktet.

En av de män, som i förra veckan häktades misstänkt för inblandning i mordet på Östra skolan, har släppts ur häktet. Det handlar om en 26-årig man, som anhölls i sin frånvaro och greps under lugna former i Östersund i onsdags i förra veckan. Han häktades i fredags, misstänkt för mord, men har nu släppts ur häktet.

Det var mannen och hans juridiska ombud som överklagade häktningen till hovrätten. Hovrätten skriver i sitt beslut att 26-åringen inte är på sannolika skäl misstänkt för mord och att tingsrättens häktningsbeslut därför ska upphävas. 26-åringen ska omedelbart försättas på fri fot, enligt hovrätten. Det framgår inte om mannen är avförd från utredningen, eller om han fortfarande misstänks i någon grad.

— Han häktades i fredags och överklagade i stort sett omgående. Sedan har hovrätten tittat på det där och inte ansåg att det fanns sannolika skäl, säger Ingalill Staffansson, mannens juridiska ombud.

Hon omfattas av det yppandeförbud, som tingsrätten beslutade om vid häktningsförhandlingen i fredags och kan inte säga så mycket.

— Det jag kan säga är att han helt förnekar all inblandning i mordet. Han vet ingenting om det där, säger hon, och berättar att mannen var mycket glad och lättad när hovrätten hävde häktningen.

Fyra andra misstänkta för mordet vid Östra skolan, är fortfarande häktade. Det handlar om två män i 20-årsåldern, en man i 25-årsåldern och en man i 40-årsåldern.
Citera
2017-07-05, 16:02
Medlem
Chandler Bings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nissepisse850
Klippt från kkuriren.se

Den man, som greps i Östersund misstänkt för inblandning i mord, har släppts ur häktet.

En av de män, som i förra veckan häktades misstänkt för inblandning i mordet på Östra skolan, har släppts ur häktet. Det handlar om en 26-årig man, som anhölls i sin frånvaro och greps under lugna former i Östersund i onsdags i förra veckan. Han häktades i fredags, misstänkt för mord, men har nu släppts ur häktet.

Det var mannen och hans juridiska ombud som överklagade häktningen till hovrätten. Hovrätten skriver i sitt beslut att 26-åringen inte är på sannolika skäl misstänkt för mord och att tingsrättens häktningsbeslut därför ska upphävas. 26-åringen ska omedelbart försättas på fri fot, enligt hovrätten. Det framgår inte om mannen är avförd från utredningen, eller om han fortfarande misstänks i någon grad.

— Han häktades i fredags och överklagade i stort sett omgående. Sedan har hovrätten tittat på det där och inte ansåg att det fanns sannolika skäl, säger Ingalill Staffansson, mannens juridiska ombud.

Hon omfattas av det yppandeförbud, som tingsrätten beslutade om vid häktningsförhandlingen i fredags och kan inte säga så mycket.

— Det jag kan säga är att han helt förnekar all inblandning i mordet. Han vet ingenting om det där, säger hon, och berättar att mannen var mycket glad och lättad när hovrätten hävde häktningen.

Fyra andra misstänkta för mordet vid Östra skolan, är fortfarande häktade. Det handlar om två män i 20-årsåldern, en man i 25-årsåldern och en man i 40-årsåldern.
Tillåt mig tvivla, denne oskyldige gosse har åtminstone två st vänner på Facebook som nu sitter häktade, men vad vet jag, jag kan ha fel
Citera
2017-07-05, 23:08
Medlem
Turbaas avatar
Ingen som kan få i hopp en koppling mellan BO och MGM som är häktade?
Tänker mer känner dom varandra eller hade dom nått med varandra och göra?

Men det vi vet just nu är vem BO är och vilka som är häktade.
Så frågan är vad kan motivet vara?

Möjliga kopplingar:
Droger
Svartsjuka
Penga skuld
Citera
2017-07-06, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Turbaa

Möjliga kopplingar:
Droger
Svartsjuka
Penga skuld
man kan ju anta, då samtliga parter fått yppandeförbud att det är ganska mycket som så småningom kommer fram, det gäller att hålla i hatten
Citera
2017-07-06, 17:07
Medlem
DanneHisingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turbaa

Möjliga kopplingar:
Droger
Svartsjuka
Penga skuld

Åtminstone en är väl häktad för grov utpressning så ett troligt scenario är ju att FV utpressats av GM och att denne då betalning uteblivit istället mördats. Jag sätter mina pengar på ett scenario av denna art iaf.
Citera
2017-07-06, 17:13
Medlem
Chandler Bings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanneHisingen
Åtminstone en är väl häktad för grov utpressning så ett troligt scenario är ju att FV utpressats av GM och att denne då betalning uteblivit istället mördats. Jag sätter mina pengar på ett scenario av denna art iaf.
Frågan är vad utpressningen har handlat om? Idéer?
Citera
2017-07-06, 18:25
Medlem
DanneHisingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chandler Bing
Frågan är vad utpressningen har handlat om? Idéer?

Säg det. Men vid sidan av faktumet att grov utpressning finns som skäl till häktning så är ju en av de häktade tidigare dömd för just utpressning om jag inte minns helt åt helvete.
Citera
2017-07-06, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DanneHisingen
Säg det. Men vid sidan av faktumet att grov utpressning finns som skäl till häktning så är ju en av de häktade tidigare dömd för just utpressning om jag inte minns helt åt helvete.

Stämmer.
(FB) Robinson-stjärna häktad för utpressning, vem?
Citera
2017-07-07, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snasavglas
Du har varit väldigt passiv här, Lovikkavanten! Fick du oväntad semestervistelse?

Nej. Men till skillnad mot många andra som hänger här på Flashback så har jag ett tidskrävande jobb.
Jag läser ofta, men skriver sällan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in