Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-14, 12:26
  #1
Medlem
LuluBrooksies avatar
Minns när man kunde hoppa in i en tråd och vilja skriva ett svar men så var tråden försatt med hänglås och papperskorgad.

När ändrades detta och vore det inte helt okej att ha en läsbar papperskorg? Åtminstone ett litet tag?
Citera
2017-05-14, 12:27
  #2
Medlem
ozznujens avatar
Jag kan läsa inlägg i papperskorgade trådar.

Edit:

Såg nu att man måste vara inloggad för att kunna läsa korgade trådar. Är du inloggad?(dum fråga möjligtvis).
__________________
Senast redigerad av ozznujen 2017-05-14 kl. 12:31.
Citera
2017-05-14, 12:54
  #3
Medlem
Mulla Krekars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Minns när man kunde hoppa in i en tråd och vilja skriva ett svar men så var tråden försatt med hänglås och papperskorgad.

När ändrades detta och vore det inte helt okej att ha en läsbar papperskorg? Åtminstone ett litet tag?
Läsbara är de ju, om du som sagt är inloggad. Men att "hoppa in i en tråd och skriva ett svar", går ju naturligtvis inte...
Hur ska du ha det?
Citera
2017-05-14, 12:59
  #4
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Minns när man kunde hoppa in i en tråd och vilja skriva ett svar men så var tråden försatt med hänglås och papperskorgad.

När ändrades detta och vore det inte helt okej att ha en läsbar papperskorg? Åtminstone ett litet tag?
Man måste vara inloggad för att läsa papperskorgade trådar. Det är därför korgade trådar och inlägg indexeras dåligt av Google eftersom inloggning förhindrar deras crawlers.

Däremot är det sant att man inte kan posta nya inlägg i de korgade trådarna.
Citera
2017-05-14, 14:36
  #5
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mulla Krekar
Läsbara är de ju, om du som sagt är inloggad. Men att "hoppa in i en tråd och skriva ett svar", går ju naturligtvis inte...
Hur ska du ha det?

Citat:
Ursprungligen postat av tj.
Man måste vara inloggad för att läsa papperskorgade trådar. Det är därför korgade trådar och inlägg indexeras dåligt av Google eftersom inloggning förhindrar deras crawlers.

Däremot är det sant att man inte kan posta nya inlägg i de korgade trådarna.
Jag menar främst att läsa dem så klart. Så, var kan man göra det? Som min trådstart säger så hittar jag inte delforat numera.

Edit nevermind, hittade.

Men varför är inte papperskorgen SÖKBAR? letar efter den papperskorgade (OBS ej kändisskvaller) tråden om en regissör som gick bananas på Dramaten men den tycks inte finnas?
__________________
Senast redigerad av LuluBrooksie 2017-05-14 kl. 14:40.
Citera
2017-05-14, 14:56
  #6
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Jag menar främst att läsa dem så klart. Så, var kan man göra det? Som min trådstart säger så hittar jag inte delforat numera.

Edit nevermind, hittade.

Men varför är inte papperskorgen SÖKBAR? letar efter den papperskorgade (OBS ej kändisskvaller) tråden om en regissör som gick bananas på Dramaten men den tycks inte finnas?
Och ändå skrev du i den två minuter innan du skrev detta
Citera
2017-05-14, 17:17
  #7
Avstängd
Gonzo-fistings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Minns när man kunde hoppa in i en tråd och vilja skriva ett svar men så var tråden försatt med hänglås och papperskorgad.
(Tyckte jag skrev i tråden, men men...)

Hänglås = låst tråd (Och tråden ligger kvar i aktuellt underforum).

Papperskorgad = tråd skickas till PK (Och är låst/går inte att skriva i. Och går att hitta på FB).

Om tråden inte går att hitta = "omröstning" för "regelbrott"; går dock att hitta, via t ex Google, man behöver inte en anstränga sig.
Citera
2017-05-14, 18:09
  #8
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Och ändå skrev du i den två minuter innan du skrev detta

Skrev i en PK:ad tråd?

Håller annars med dem som skriver att papperskorgen borde vara sökbar. Argumentet att det skulle överbelasta systemet håller inte, då det finns betydligt färre inlägg där än i resten av forumet.
Citera
2017-05-14, 20:48
  #9
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Och ändå skrev du i den två minuter innan du skrev detta
Eh, nix, det är den nya tråden jag skrev i.

Fråga till moderatorn :
Varför går det inte att söka i pk-forumet? Alla mina försök resulterar i "Tyvärr - inga träffar".
Citera
2017-05-14, 21:19
  #10
Medlem
tj.s avatar
Så här skrev admin5 i frågan om att göra papperskorgen sökbar i en annan tråd.
Citat:
Ursprungligen postat av admin5
Ni får fortsätta gräva i sopkorgen för hand, vi har inte för avsikt att indexera den och göra den tillgänglig för sökningar. Det finns en anledning att trådarna hamnat där.


admin5
Citera
2017-05-24, 12:24
  #11
Medlem
En fråga.

Om trådar hamnar i korgen, varför gör ni de till läsbara? Det finns en anledning att de hamnat där från början.
Citera
2017-05-24, 12:53
  #12
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anabolatorsken97
En fråga.

Om trådar hamnar i korgen, varför gör ni de till läsbara? Det finns en anledning att de hamnat där från början.

najas förklarade det bra här:

(FB) Inlägg som har flyttats till papperskorgen
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback