Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-05-14, 05:46
  #1
Medlem
chronomasters avatar
Skulle gärna prova en skybar i bangkok bara för att få se vyn, finns hur många som helst..

Vill helst inte ha smockat med folk, gärna om man kan komma in utan att ha finkläder med. Tänkte bara ta en drink kanske så gör inte om det är lite dyrt. Gärna nära lumpini park men inget måste. Tips?
Citera
2017-05-14, 06:04
  #2
Medlem
AceOfHazes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chronomaster
Skulle gärna prova en skybar i bangkok bara för att få se vyn, finns hur många som helst..

Vill helst inte ha smockat med folk, gärna om man kan komma in utan att ha finkläder med. Tänkte bara ta en drink kanske så gör inte om det är lite dyrt. Gärna nära lumpini park men inget måste. Tips?
The loft soi 11 sulhumvit, men du bör boka bord innan. Kö till hissen men inte alltför lång beroende på tidpunkten. Propert kläd bör alla vara, inte kostym men iaf jeans och skjorta. Lite lustigt att du vill till en skybar utan kö och utan att klä upp dig, kanske valfri bar på gatan vore bättre?
Citera
2017-05-14, 06:28
  #3
Medlem
chronomasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AceOfHaze
The loft soi 11 sulhumvit, men du bör boka bord innan. Kö till hissen men inte alltför lång beroende på tidpunkten. Propert kläd bör alla vara, inte kostym men iaf jeans och skjorta. Lite lustigt att du vill till en skybar utan kö och utan att klä upp dig, kanske valfri bar på gatan vore bättre?

Tack för tips. Anledningen till att inte klä upp sig är för att jag tycker det är för varmt för långbyxor sen har jag inte så mycket mer än en piké med mig också. Vill inte behöva skaffa skjorta bara för en grej då resten av resan kommer bli stränder och chill..
Citera
2017-05-14, 09:17
  #4
Medlem
Laxons avatar
Pröva någon av dessa: http://www.bangkok.com/top10-rooftop-bars.htm
I stort sett alla rooftop barer är ganska fancy, det är bara att suga in magen och klämma dig i ett par långbyxor, trots värmen. En piké kommer du förvisso nog undan med.
Citera
2017-05-14, 09:41
  #5
Medlem
mpees avatar
Rekar Park Society at Sofitel So Bangkok. Ligger alldeles vid lumpini park dessutom.

Shorts är okej på de flesta skyebars. Vertigo och Lebua säkert striktare med långbyxor. Borde gå att läsa om barernas dresscode på respektive hemsida. Å andra sidan är det rätt lugnt med jeans när solen väl gått ner.
Citera
2017-05-14, 10:10
  #6
Medlem
chronomasters avatar
Tack för svar. Har kollat lite på hemsidorna men det verkar va lite diffust. Kan stå smart casual på nån, sen en annan NO SHORTS (då är det glasklart), sen på tripadvisor har jag sett somliga klaga på att de blev nekade för korta byxor men såg andra glida runt i strandkläder och flip flops typ..

Kanske kör jeans och pike samt sneakers helt enkelt då det är det mest fancy jag har med mig.
Citera
2017-05-15, 00:12
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chronomaster
Skulle gärna prova en skybar i bangkok bara för att få se vyn, finns hur många som helst..

Vill helst inte ha smockat med folk, gärna om man kan komma in utan att ha finkläder med. Tänkte bara ta en drink kanske så gör inte om det är lite dyrt. Gärna nära lumpini park men inget måste. Tips?

Kan rekommendera Vertigo.
Citera
2017-05-15, 00:45
  #8
Medlem
Sofitel Sukhumvit vid Nana fungerar bra med ett par snygga shorts…45 våningar nånting o aldrig kö
Citera
2017-05-16, 01:28
  #9
Medlem
Domyojis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laxon
Pröva någon av dessa: http://www.bangkok.com/top10-rooftop-bars.htm
I stort sett alla rooftop barer är ganska fancy, det är bara att suga in magen och klämma dig i ett par långbyxor, trots värmen. En piké kommer du förvisso nog undan med.

Ar listan legit enligt din mening? (Vagar man tro pa den mao?)

Blev sjukt sugen...
Citera
2017-05-16, 05:10
  #10
Medlem
mpees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Domyoji
Ar listan legit enligt din mening? (Vagar man tro pa den mao?)

Blev sjukt sugen...
Finns en uppsjö av sidor som listar. Men det är samma barer på alla listor och du kommer inte bli besviken vart du en går som förstagångsbesökare.

Lebua och Vertigo är mer lyxiga, +60våningar.

Cloud 47, Above Eleven partystämning.

Bluesky och Sofitel som busibrallan rekomendera perfekt om man bara vill ta det lugnt.

Long Table har riktigt bra och prisvärd thai-mat med en modern twist.

Octave är min personliga favorit. Kom tidigt om du är ett större sällskap som vill sitta högst upp med 360 vy.
__________________
Senast redigerad av mpee 2017-05-16 kl. 05:16.
Citera
2017-05-16, 23:23
  #11
Medlem
Domyojis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mpee
Finns en uppsjö av sidor som listar. Men det är samma barer på alla listor och du kommer inte bli besviken vart du en går som förstagångsbesökare.

Lebua och Vertigo är mer lyxiga, +60våningar.

Cloud 47, Above Eleven partystämning.

Bluesky och Sofitel som busibrallan rekomendera perfekt om man bara vill ta det lugnt.

Long Table har riktigt bra och prisvärd thai-mat med en modern twist.

Octave är min personliga favorit. Kom tidigt om du är ett större sällskap som vill sitta högst upp med 360 vy.

Alltid skont med lite first hand information, tack!
Citera
2017-06-06, 11:28
  #12
Medlem
Cloud 47 är sådär. Above 11 och Attitude var nice.

Gå i alla fall inte till Baiyoke skybar är den högsta och mest turistfällande. Borden var vingliga och kletiga, musiken skithög på en torsdag, ingen fri luft (såvitt jag såg i alla fall) och utsiktsplattan gnisslar satan. Jag kan tänka mig att den var nice för en sisådär 15 år sedan men idag vill jag inte sätta min fot där igen.
Citera
  • 1
  • 2
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2839509

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback