Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-14, 00:52
  #1
Medlem
Ligger på kaloriunderskott för att nå ner i vikt för frukost, lunch och middag. Problemet är att jag framförallt på kvällen blir hungrig och kan inte sova hungrig.

Funderar därför på Diet-Pro från Star Nutrition istället för nattmacka http://www.gymgrossisten.com/diet-pro-1-kg för att dämpa hungern. Vad tror ni om det?

Generellt är jag lite emot dessa dietepulver men har det inte som någon quick fix eller måltidsersättare utan snarare något att ta till när jag annars kulle tagit några mackor för att dämpa min hunger, eller som snabbt mellanmål.
Citera
2017-05-14, 00:58
  #2
Medlem
Flytande föda mättar dåligt. Du får nog bättre effekt om du sätter i dig något hekto frukt eller grönsaker. Tomat, gurka, äpple eller liknande innehåller typiskt under 50 kcal/100 g så du får rejält med käk för energin.

Allra helst bör du förstås träna bort nattätandet helt.
Citera
2017-05-14, 01:21
  #3
Medlem
Alkyonioss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av x-power
Ligger på kaloriunderskott för att nå ner i vikt för frukost, lunch och middag. Problemet är att jag framförallt på kvällen blir hungrig och kan inte sova hungrig.

Funderar därför på Diet-Pro från Star Nutrition istället för nattmacka http://www.gymgrossisten.com/diet-pro-1-kg för att dämpa hungern. Vad tror ni om det?

Generellt är jag lite emot dessa dietepulver men har det inte som någon quick fix eller måltidsersättare utan snarare något att ta till när jag annars kulle tagit några mackor för att dämpa min hunger, eller som snabbt mellanmål.

Precis, som ovanstående sa så mättar flytande föda dåligt. Så försök hellre hitta något fast, typ kvarg. Annars går det rätt snabbt att vänja sig vid att inte äta något innan läggdags.
Citera
2017-06-01, 13:47
  #4
Medlem
gucci_manes avatar
Vad snackar ni för strunt. Flytande föda mättar mycket bättre än fast.
Citera
2017-06-01, 15:27
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gucci_mane
Vad snackar ni för strunt. Flytande föda mättar mycket bättre än fast.
Ok, drick en liter 3% mjölk till middag. Nästa dag äter du 500g kycklingfilé. Vad tror du att du håller dig mätt längst på, om du tänker efter lite?
Citera
2017-06-01, 18:36
  #6
Medlem
gucci_manes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dividedbyhm
Ok, drick en liter 3% mjölk till middag. Nästa dag äter du 500g kycklingfilé. Vad tror du att du håller dig mätt längst på, om du tänker efter lite?

Om jag dricker en liter grädde då?
Citera
2017-06-01, 18:37
  #7
Medlem
gucci_manes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av x-power
Ligger på kaloriunderskott för att nå ner i vikt för frukost, lunch och middag. Problemet är att jag framförallt på kvällen blir hungrig och kan inte sova hungrig.

Funderar därför på Diet-Pro från Star Nutrition istället för nattmacka http://www.gymgrossisten.com/diet-pro-1-kg för att dämpa hungern. Vad tror ni om det?

Generellt är jag lite emot dessa dietepulver men har det inte som någon quick fix eller måltidsersättare utan snarare något att ta till när jag annars kulle tagit några mackor för att dämpa min hunger, eller som snabbt mellanmål.

Night-pro finns annars
Citera
2017-06-01, 20:06
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gucci_mane
Om jag dricker en liter grädde då?
Ja då har du druckit 3700 kcal vilket skulle motsvara tre rejäla portioner kyckling, potatis, sallad och bea typ. Du skulle förmodligen må förbannat illa av grädden men tro fan att mättnadskänslan är bättre av tre portioner ordentlig mat.
Citera
2017-06-01, 20:10
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av x-power
Ligger på kaloriunderskott för att nå ner i vikt för frukost, lunch och middag. Problemet är att jag framförallt på kvällen blir hungrig och kan inte sova hungrig.

Funderar därför på Diet-Pro från Star Nutrition istället för nattmacka http://www.gymgrossisten.com/diet-pro-1-kg för att dämpa hungern. Vad tror ni om det?

Generellt är jag lite emot dessa dietepulver men har det inte som någon quick fix eller måltidsersättare utan snarare något att ta till när jag annars kulle tagit några mackor för att dämpa min hunger, eller som snabbt mellanmål.


Kokta ägg annars ? . Mättar bra samt låga kcal.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback