Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-13, 20:19
  #1
Medlem
mjukmjukares avatar
Har lyssnat på bidragen inför Eurovision Song Contest 2017.
Musiken är ur svenskt perspektiv fullständigt urusel. Hemskt.
Främmande oss. Dåligt och främmande vår musikkultur.

Om jag med bakgrund av dessa påstående säger att ESC i Sverige inte har någon framtid inom några år.
Intresset för skit svalnar helt enkelt totalt.
Har jag fel? Eller hur ska det överleva?
På tradition och gamla meriter.....?

Icke säger jag.
ESC har ingen längre framtid såsom det ser ut idag.
Punkt.

Citera
2017-05-13, 20:23
  #2
Medlem
FreeBirdSeeds avatar
Britterna vill göra ESC-brexit helt rätt

http://www.aftonbladet.se/nojesblade...ora-esc-brexit
Citera
2017-05-13, 20:32
  #3
Medlem
elmhedens avatar
Jag vill tro att skit konkurrerar ut sig själv från marknaden men paradise hotel, michael bays filmer och aftonbladet motbevisar mig. Pöbeln vill ha skit, så skit vinner. Tyvärr.
Citera
2017-05-13, 20:38
  #4
Medlem
MoaLjungs avatar
Det är nog ingen fara.
Citera
2017-05-13, 21:41
  #5
Medlem
MADs avatar
Med tanke på att det varit mer eller mindre värdelöst sedan programmet startade 1956 så lär det finnas kvar.
Östländerna är ju inte ens garanterat sämst längre.
Det som skulle kunna stjälpa det är om the big five hoppar av då det inte kommer gå att finansiera det utan dem.
Citera
2017-05-13, 22:23
  #6
Medlem
mjukmjukares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreeBirdSeed
Britterna vill göra ESC-brexit helt rätt

http://www.aftonbladet.se/nojesblade...ora-esc-brexit


Låt oss hänga på... för himmelens skull!!!

Citera
2017-05-13, 22:27
  #7
Medlem
Gabriel Knights avatar
Eurovision och Melodifestivalen sjunger på den sista versen och har överlevt sig själva.
Det är bättre att satsa licenspengarna på något bättre än på en verksamhet som drivs av en klubb för inbördes beundran. Britterna gör rätt i att bojkotta spektaklet och det borde vi också göra innan vi skämmer ut oss ännu mera utomlands.
__________________
Senast redigerad av Gabriel Knight 2017-05-13 kl. 22:29.
Citera
2017-05-14, 00:50
  #8
Medlem
N.Dongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Eurovision och Melodifestivalen sjunger på den sista versen och har överlevt sig själva.
Det är bättre att satsa licenspengarna på något bättre än på en verksamhet som drivs av en klubb för inbördes beundran. Britterna gör rätt i att bojkotta spektaklet och det borde vi också göra innan vi skämmer ut oss ännu mera utomlands.
Öh? ESC är väl en av få saker i världen Sverige placerar sig bra i nuförtiden? Det är väl tvärtom det enda vi öht inte behöver skämmas över?
Citera
2017-05-14, 01:25
  #9
Medlem
Sverige kom 5a = Väldigt bra.
Svenska folkets vinnare kom på plats 4 och svenska folkets tvåa vann = Europa tycker generellt som Sverige.
Citera
2017-05-15, 10:59
  #10
Medlem
fitz-humes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjukmjukare
Har lyssnat på bidragen inför Eurovision Song Contest 2017.
Musiken är ur svenskt perspektiv fullständigt urusel. Hemskt.
Främmande oss. Dåligt och främmande vår musikkultur.

Om jag med bakgrund av dessa påstående säger att ESC i Sverige inte har någon framtid inom några år.
Intresset för skit svalnar helt enkelt totalt.
Har jag fel? Eller hur ska det överleva?
På tradition och gamla meriter.....?

Icke säger jag.
ESC har ingen längre framtid såsom det ser ut idag.
Punkt.


Du har fel. ESC är populärare än någonsin. Visserligen är britterna småsura över att inte kunna få fram ett enda riktigt bra bidrag de senaste 20 åren, men det är deras eget fel. Jag läste kommentarer i brittisk press och konstaterar att de faktiskt var ganska nöjda ändå med årets insats, och påpekade att en 15:e plats är riktigt bra jämfört med de senaste årens placeringar.

Tittarsiffran i Sverige för året ESC-final var lägre än vanligt, runt 2.9 miljoner, men ändå definitivt ett av de populäraste tv-eventen på hela året. En rimlig förklaring till varför det blev lite lägre tittarsiffra denna gång är att tv-programmet "Inför Eurovision Song Contest" utgick detta år. Det skylldes på dåliga tittarsiffror (vilket jag inte tror på alls) men anledningen är troligen att Christer Björkman var upptagen med ESC i Kiev och han ville inte att någon annan skulle leda programmet.

Vad gäller musiken så varierar det starkt, vissa år många starka bidrag, andra år lite svagare, så har det ju alltid varit. Nu är det dock inte bara musiken som spelar roll längre utan lika mycket själva scenframförandet. ESC handlar främst om underhållning och tävling snarare än musikalisk kvalitet.
Citera
2017-05-15, 11:39
  #11
Medlem
Är väl bara några år kvar innan Stjärne och kompani slängs ut från den svenska statsTV:n
Endera blir det en sverigevänlig utveckling eller i värsta fall segrar muslimerna.
I det första fallet kommer nya intressen att blomstra bland folk, sydösteuropas och arabvärldens politiska deltagande kommer då bara att betraktas som pinsamt och förnärmande.
Citera
2017-05-15, 16:46
  #12
Medlem
Man får i alla fall sä'ga at de bhar snabbat upp festivalen- Presentationerna av länderna (gärna med halvtöntioa videofilmer) och arttisterna bruikade vara ett rejält draggankare, likaså uppräkn ingarna av varenda enskild poäng från de bationella juryerna. Det där har de rensat ut med trevlig effektivitet (/til stor del under ledning av ett svenskt team, denna gång). Med över fyrtio juries som skulle rösta var det heöt nödvändigt: bara 30 sek extra för att läsa upp poängen 8-10 fr¨n varje land plus 1½ minut för att presentera och ava varje låt/artist hade förlängt porgramet med nästan en timme. Ukraina är två tidszoner före Sveroge och mellaneuropa; tävlingen skulle alltså med de tilläggen ha slutat kring kvart i fyra på morgonen oi Kiev. Kameraarbetet är också bättre än för ett par år sedan, mindre stirrigt
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback