Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-14, 14:19
  #49
Medlem
AnOldBeginnings avatar
Kör själv ublock så ser aldrig reklam.

Men från flera av youtubers som gillar att snacka meta om youtube säger att reklamintäckterna sjunkit så in i helvete siste månaderna för att alla sponsorer flytt efter rasistanklagelser från wall street journal, samtidigt som youtube blivit sjukt känslig med mot allt som kan vara det minsta upprörande av samma orsak (politik, svärord, droger, icke-pk uttryck, nakenhet, "annat" etc).

Kanske all reklam hamnar på viss typ av videos, som är väldigt väldigt innan för ramarna.
Citera
2017-05-14, 16:02
  #50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BetoBeto-San
Varför är adblock ett skämt? Jag använder adblock, har aldrig haft reklam.

Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Samma här. I min värld existerar inte reklam på youtube. Har inte sett reklam på youtube på flera år.

uBlock origin är bättre när det kommer till inställningar och drar mycket mindre resurser vilket leder till snabbare tillgång till sidor. De är i grunden nästan samma sak, uBlock Origin är bara objektivt bättre.
Citera
2017-05-14, 16:25
  #51
Medlem
JacquesCartiers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zot^
Adblock plus har funkat felfritt för mig i flera år både på mobilen och datorn. Det enda som stör mig är vissa sidor som skickar ett "please turn of your adblocker" meddelande innan man kan se dem. Jag har ett script för att ta bort det också i firefox men det funkar typ i 50% av fallen bara nu för tiden ;(
Får kanske förtydliga att Adblock plus funkar fint överallt utom just på reklam i videor för min del. Men när jag märkte att Adblock fixade även det så bytte jag. Skumt oavsett.

Men kontentan är väl att det går att bli kvitt reklam på Youtube, så ts kan ju med fördel testa nån form av Adblock.
Citera
2017-05-14, 17:04
  #52
Medlem
Tjoflos avatar
kör med chrome och adblock, har aldrig reklam på Youtube. Har absolut inget ork alls att se på reklam och av den anledningen har jag inte ens en TV.
Citera
2017-05-14, 17:22
  #53
Medlem
sxephils avatar
Jag kör Superblock med chrome. Funkar bra, ingen reklam någonstans.

Det enda är Aftonbladets reklam? Inga ad-blockers jag testat blockerar deras reklam innan ett klipp.
Citera
2017-05-14, 17:27
  #54
Medlem
Blir verkligen till och testa nya adblockers, använder adblock nu, bland det första som installeras på ny dator faktiskt, verkar dock som om chrome o adblock inte lirar som de ska.

Sammanfattningsvis så märks det att nåt är på gång hos Youtube, reklamen har verkligen ökat rejält senaste månaderna.

Intressant tanke att youtube skulle kunna altavistas hehe tror nog ändå inte att det skulle kunna hända, de är helt enkelt för stora....är det bara o gilla läget o svälja reklamen? för några verkliga alternativ verkar saknas.


Hmm, bra feedback folket. Har lite o experimentera med nu...har faktiskt märkt att chrome o adblock suger, blir till o testa lite annat.

Läskigt att youtube har blivit så stor o viktig del av samhället....
Citera
2017-05-16, 14:03
  #55
Medlem
mrtowlies avatar
Jag kör Safari med Adblock plus och det funkar fint, förutom Aftonbladets webbklipp som startar automatiskt men med svart ruta. Jag har egentligen inget intresse av att se deras klipp men saknar möjligheten att kunna pausa klippet, nu måste jag stänga av ljudet varje gång jag vill läsa en artikel som har ett videoklipp.

Någon som har en fix på detta?

Vill inte byta webbläsare helst.
Citera
2017-05-19, 13:18
  #56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Jag stödjer "mina" youtubers och brukar 9/10 fall kolla hela reklamen bara för att jag hoppas att dom stannar kvar på nätet.

Exakt! Speciellt de kanaler som inte tjänar några stora summor och är helt beroende av YT:s reklampengar har jag inga problem att kolla på reklamen för, sen bryr jag mig mindre för kanaler med miljonpublik som ändå klarar sig oavsett vad som händer.
Citera
2017-05-21, 02:51
  #57
Medlem
Hassan13371s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoaLjung
Jag har haft på adblock så länge att jag hade glömt bort att dom har annonser. Reklambranchen blir ju fräckare och fräckare överallt så jag antar att Youtube inte vill vara sämre.

Är helt med på detta spåret! Samtidigt som många storspelare också inser det, titta bara alla videor där det gnälls på youtube som firma.. Hårdare regler och hårdare motstånd.

Jag promotar samtidigt något helt nytt och fräscht! Ett alternativ som flyter lika bra och som är bättre intuitivt. #ClickbaitDown

Citat:
Ursprungligen postat av hitokiribatosaj
klart de blir fräckare...men tycker fan det gått för långt.
Kan acceptera att lyssna på 30 sek reklam o 30 min musik (spotify) men fan att behöva se på reklam innan varendra jävla klipp, även om det är 3-5 sekunder är bara irriterande o skrämmer bort mig som tittare. jag kan inte va den ende som reagerar liksom?!

Acceptera 30 sek reklam var 30 min? - Jag hör det ibland lol och helvete vad det pajar känslan
Citera
2017-05-23, 14:01
  #58
Medlem
Gregory.Houses avatar
Har ublock orgin, adblock plus och adguard och får in 0 reklam från skiten. Använder google Chrome.
Citera
2017-07-21, 00:56
  #59
Medlem
Nån som märkt nån förändring på reklam på youtube sedan typ idag?

Kör mest safari med adblock, vilket i stort sett alltid funkar. Men idag har jag råkat ut för minst 2-3 reklamfilmer i början som jag dock fått bort genom att ladda om sidan. Märkte också att youtube ändrat sin design idag på ett som mig tycks rätt irriterande sätt, så att man tex har problem att "gå tillbaka" till föregående sida (svårt att förklara).

Jag förväntar mig hursomhelst att youtube kommer göra vad de kan för att eliminera eller gå runt adblockare, vilket är jävligt irriterande. Fan vad jag hatar reklam.
Citera
2017-07-22, 18:31
  #60
Medlem
brianmolkos avatar
Nej men denna avdelning på flashback eh
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback