Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-05-26, 12:07
  #13
Medlem
killenmedkexs avatar
DMT ska frigöras i hjärnan när du drömmer, så du kan alltid testa att ta en tupplur.
Citera
2017-05-26, 12:26
  #14
Medlem
Mommejrs avatar
DMT frigörs inte i hjärnan när du drömmer. Det är lika stor myt som att DMT skulle frigörs när du dör.
Citera
2017-05-26, 13:11
  #15
Medlem
Tropexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mommejr
Källa på det. Sist jag var inne på dom här spåren fann jag bara saker som sa tvärt emot . Har inte funnit några "vetenskapliga" bevis för att DMT skulle tillverkas i talgkörteln i hjärnan.

Prova att söka på "tallkottkörteln" istället. Det finns vad jag vet ingen "talgkörtel" i hjärnan. Inte konstigt att du inte hittat några bevis som talar för att tallkottkörteln utsöndrar dmt under sömn (åtminstone).

Trevlig helg
Citera
2017-05-26, 19:34
  #16
Medlem
smellyproofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mommejr
Källa på det. Sist jag var inne på dom här spåren fann jag bara saker som sa tvärt emot . Har inte funnit några "vetenskapliga" bevis för att DMT skulle tillverkas i talgkörteln i hjärnan.
DMT i råttor
Bästa källan i nuläget. Kom inte ihåg vilken podcast jag hörde att det, men ganska nyligen har de också hittat de i människor. Kan forska mer sen. DMT i all ära men nu ska jag ut i solen och få mig lite D-vitamin istället.
__________________
Senast redigerad av smellyproof 2017-05-26 kl. 19:39.
Citera
2019-01-01, 16:34
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mommejr
DMT frigörs inte i hjärnan när du drömmer. Det är lika stor myt som att DMT skulle frigörs när du dör.
Detta är inte bevisat, men att det tillverkas i kroppen i en del organ är starkt bevisat.
Citera
2019-01-01, 20:57
  #18
Medlem
Kundalini yoga är nog snabbaste vägen. Har inte hört om just tekniker för att frigöra just DMT, men det finns (smärtsamma) tekniker för att frigöra kroppens egna morfin. Om det går att frigöra DMT för egen maskin så finns det garanterat kundalini yogis som bemästrar detta.

Munkar som har vigt sina liv åt meditation kan tydligen uppslukas helt i "psykedeliska" tillstånd. Vore inte konstigt om det är DMT som gör detta möjligt.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback