Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-05-13, 15:34
  #1
Medlem
johnthedickholmess avatar
Jag har läst en del rapporter från personer som åker till Amazonas för att genomgå spirituell uppvakning genom att dricka Ayahuasca. De dricker ett te som innehåller DMT. Det skall ju även finnas naturligt i hjärnan och kunna frigöras i tallkottkörteln. Så en del menar att genom meditation och övning skall man kunna frigöra DMT naturligt i kroppen och därigenom uppnå spirituella insikter. Är det någon som provat att inta DMT eller Ayahuasca och som kan jämföra det med någon effektiv meditationsteknik?
Citera
2017-05-13, 16:00
  #2
Medlem
grovalarks avatar
Det du frågar verkar helt omöjligt, aldrig hört talas om att kunna frigöra DMT från din egna kropp. Men är det någon som vet något om det så vill jag höra allt.
Citera
2017-05-16, 21:52
  #3
Medlem
Jag kan ha fel, men via meditation och sinnestillstånd?
Citera
2017-05-16, 22:00
  #4
Medlem
Mommejrs avatar
Finns inga klara bevis på att DMT skulle tillverkas i människor. Det du säger är omöjligt att uppnå.
Citera
2017-05-16, 22:04
  #5
Medlem
Fizzlors avatar
Finns något som heter "Ajna Light" som tydligen frigör DMT:
http://ajnalight.com/

Dennis McKenna har testat en kort stund i Thailand, där uppfinnaren nu bor om jag inte minns helt fel, och enligt honom funkar det så det verkar legit.

Lampan kostar runt 3000 USD för den som undrar
__________________
Senast redigerad av Fizzlor 2017-05-16 kl. 22:07.
Citera
2017-05-16, 22:06
  #6
Medlem
Fizzlors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grovalark
Det du frågar verkar helt omöjligt, aldrig hört talas om att kunna frigöra DMT från din egna kropp. Men är det någon som vet något om det så vill jag höra allt.

http://ajnalight.com/
Citera
2017-05-17, 00:22
  #7
Medlem
Finns en teori - som dock är obekräftad - att djup meditation och sömn frigör DMT i hjärnan.
Citera
2017-05-17, 00:27
  #8
Medlem
johnthedickholmess avatar
Felpost
__________________
Senast redigerad av johnthedickholmes 2017-05-17 kl. 00:30.
Citera
2017-05-17, 02:02
  #9
Medlem
JojjeMeduzas avatar
När jag var barn brukade jag sitta stilla och titta på ett objekt och fokusera på det länge. Samtidigt så tänkte jag att jag var en människa och blev mer eller mindre fascinerad över det. Den känslan som jag fick då är precis samma som jag får när jag trippar på 4-aco-met. Har försökt att göra samma sak nu i vuxen ålder med har inte lyckas med det.
Citera
2017-05-25, 21:04
  #10
Medlem
Cilangs avatar
Läs på om dark room retreat. Enkelt förklarat är man i ett mörkt rum i tolv dagar (tror det är 12) och efter sjätte dagen (tror det är 6 :-P) börjar både DMT och 5-MEO-DMT frigöras naturligt.
Citera
2017-05-26, 05:26
  #11
Medlem
smellyproofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mommejr
Finns inga klara bevis på att DMT skulle tillverkas i människor. Det du säger är omöjligt att uppnå.
Tror du har fel där. Det har blivit bekräftat att DMT tillverkas i människor. Men de inte vet vad det har för funktion än.

Den där lampan har Dennis Mckenna testat och han intygar att den funkar. Wim Hof påstår även att hans andingsövningar kan skapa DMT hallucinationer.
__________________
Senast redigerad av smellyproof 2017-05-26 kl. 05:28.
Citera
2017-05-26, 10:04
  #12
Medlem
Mommejrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smellyproof
Tror du har fel där. Det har blivit bekräftat att DMT tillverkas i människor. Men de inte vet vad det har för funktion än.

Den där lampan har Dennis Mckenna testat och han intygar att den funkar. Wim Hof påstår även att hans andingsövningar kan skapa DMT hallucinationer.

Källa på det. Sist jag var inne på dom här spåren fann jag bara saker som sa tvärt emot . Har inte funnit några "vetenskapliga" bevis för att DMT skulle tillverkas i talgkörteln i hjärnan.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback