Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 9
  • 10
2017-05-14, 16:52
  #109
Medlem
Wal1bergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anywhan
Detta är vanligt förekommande i klasser med minimihöjd då lite däckslamsor kan göra att man klarar sig under en höjdkontroll. varför man skulle göra detta i f1 vet jag inte. Vikten kanske? Men lite däckslamsor väger ju bara marginelt.

Men de kör med absolut minsta möjliga marginal vad gäller allt.
Skulle tro att de breda klibbiga däcken plockar upp en "hel del" i sammanhanget.
Det har ju alltid vart obligatoriskt så länge jag kan minnas.
2017-05-14, 17:44
  #110
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gothenburger
Då får Kimi snällt ställa sig på hejdarna

Botta trycker ut Räkan mot Verstappen.
Om du inte förstår det så välj en annan sport,t.e.x curling. Krävs inga repriser tio gånger.
2017-05-14, 18:40
  #111
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wal1berg
Men de kör med absolut minsta möjliga marginal vad gäller allt.
Skulle tro att de breda klibbiga däcken plockar upp en "hel del" i sammanhanget.
Det har ju alltid vart obligatoriskt så länge jag kan minnas.

Visst ligger de på marginalerna men däckslamsorna väger inte speciellt mycket men kanske tillräckligt för att klara sig?
2017-05-14, 18:44
  #112
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svartellervitt
Botta trycker ut Räkan mot Verstappen.
Om du inte förstår det så välj en annan sport,t.e.x curling. Krävs inga repriser tio gånger.

Hela situationen blev olycklig, med mycket adrenalin och 3 bilar näst intill i bred blev det helt enkelt för trångt. A racecar incident helt enkelt reaktionerna från de inblandade var ganska milda mot varandra. Att ingen blev bestraffad betyder också att ingen var ensam skyldig, det händer så fort. Tråkigt dock det hade varit intressant att se Räikkönen och Verstappen idag.
2017-05-15, 00:04
  #113
Medlem
Ha4kioskvaltareJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gothenburger
Man vill klara minimivikten på bilen

Citat:
Ursprungligen postat av Anywhan
Detta är vanligt förekommande i klasser med minimihöjd då lite däckslamsor kan göra att man klarar sig under en höjdkontroll. varför man skulle göra detta i f1 vet jag inte. Vikten kanske? Men lite däckslamsor väger ju bara marginelt.

Ja, jag tänkte inte på de sakerna. Eller så hörde jag galet.
2017-05-15, 16:49
  #114
Medlem
Blir inte riktigt klok på Ferraris taktik att ta in Vettel precis efter Hamilton, vid det andra stoppet. Hade det inte varit bättre att ta det lite lugnt och avvakta?
  • 9
  • 10

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback