Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-13, 07:26
  #1
Medlem
sigurts avatar
Tjena!

Jag vaknar alltid 04:35, jag är morgonpigg och behöver egentligen ingen väckarklocka så jag "alltid" vaknar lite före klockan börjar ringa.

Jag går och lägger mig vid 22 så jag får hyffsat med sömn.

Nu till mitt problem, på fredag kväll och lördag kväll vill jag gärna vara uppe lite längre, se på någon film eller spela tv-spel. Så då dricker jag lite kaffe och håller mig vaken utan problem till midnatt. Men trots det vaknar jag ändå samma tid på morgonen. Sover då bara lite drygt 4 timmar, det resulterar i att jag alltid blir svintrött på eftermiddagen och måste sova då.

Tyvärr passar det inte så ofta in i familjelivet.

Jag jobbar aldrig helger, så jag tycker kroppen borde kunna lära sig att sova till 06 iallafall som dottern. I nuläget ligger jag vaken och försöker somna hur länge som helst, sen brukar jag alltid ha slumrat till precis när dottern vaknar och då måste man ju gå upp fastän men är sjukt trött.

Finns det nånting att göra här? Sätta alarm på helgerna 06:00?
Citera
2017-05-13, 07:46
  #2
Medlem
ShouldBeFines avatar
Alla fungerar annorlunda med sömn, vissa kan inte sova längre på helgerna än på vardagarna. Men testa att ställa alarmet, iom att du vaknar innan klockan ringer oftast kanske din hjärna uppfattar att du ställer alarmet vid den tiden och väcker dig 05:55 istället.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback