Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-12, 23:44
  #1
Medlem
Ja kolla på det här klippet så förstår ni vad jag menar https://youtu.be/v56ZeIUp1hM?t=34m12s

Hur är det möjligt att klippa in sig själv sådär, använder dom helt enkelt en vanlig greenscreen och en pall eller liknande i samma höjd när han sätter sig ner?
Citera
2017-05-13, 00:00
  #2
Medlem
4yoonlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ojge
Ja kolla på det här klippet så förstår ni vad jag menar https://youtu.be/v56ZeIUp1hM?t=34m12s

Hur är det möjligt att klippa in sig själv sådär, använder dom helt enkelt en vanlig greenscreen och en pall eller liknande i samma höjd när han sätter sig ner?

Typ ja...

Det går ju givetvis att göra det riktigt avancerat också men i detta fallet skulle jag tippa på green screen och sedan fixa diverse "anomalies" (storlek osv) digitalt...

Avancerat hade varit en fler kameror så du faktiskt kan justera (utan att förlora något) den tredimensionella positioneringen helt digitalt...
Citera
2017-05-13, 00:57
  #3
Medlem
systems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ojge
Ja kolla på det här klippet så förstår ni vad jag menar https://youtu.be/v56ZeIUp1hM?t=34m12s

Hur är det möjligt att klippa in sig själv sådär, använder dom helt enkelt en vanlig greenscreen och en pall eller liknande i samma höjd när han sätter sig ner?
Du länkar till ett klipp som är 34 minuter långt.
Kanske du ska tala om när det sker - det du vill visa?

Så, utan att ha sett klippet: Det finns många sätt. green-, blue-, white-screen är ett sätt.
Citera
2017-05-13, 02:18
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4yoonly
Typ ja...

Det går ju givetvis att göra det riktigt avancerat också men i detta fallet skulle jag tippa på green screen och sedan fixa diverse "anomalies" (storlek osv) digitalt...

Avancerat hade varit en fler kameror så du faktiskt kan justera (utan att förlora något) den tredimensionella positioneringen helt digitalt...

Hu det lät jobbigt? Måste lära mig lite om greenscreen alltså, fick många spännande idéer.

Citat:
Ursprungligen postat av system
Du länkar till ett klipp som är 34 minuter långt.
Kanske du ska tala om när det sker - det du vill visa?

Så, utan att ha sett klippet: Det finns många sätt. green-, blue-, white-screen är ett sätt.

Om du kollar på länken så är den tidsinställd på det jag funderar över.
Citera
2017-05-13, 02:25
  #5
Medlem
4yoonlys avatar
[quote=ojge|60711118]Hu det lät jobbigt? Måste lära mig lite om greenscreen alltså, fick många spännande idéer.
[/Q UOTE]

För att göra det trovärdigt så krävs ju en hel efterbehandling av objektet/personen så den får typ samma ljus som oirginal scenen och seden skall det ju "smoothas" runt kanter osv så allt "smälter" in... ja om du vill ha det "trovärdigt" så att säga.

Förr så var ju green/blue screen hemskt... men med lite digital trixs (och "filter") så kan man nog lyckas rätt bra med enkla medel...
Citera
2017-05-13, 03:51
  #6
Medlem
[quote=4yoonly|60711135]
Citat:
Ursprungligen postat av ojge
Hu det lät jobbigt? Måste lära mig lite om greenscreen alltså, fick många spännande idéer.
[/Q UOTE]

För att göra det trovärdigt så krävs ju en hel efterbehandling av objektet/personen så den får typ samma ljus som oirginal scenen och seden skall det ju "smoothas" runt kanter osv så allt "smälter" in... ja om du vill ha det "trovärdigt" så att säga.

Förr så var ju green/blue screen hemskt... men med lite digital trixs (och "filter") så kan man nog lyckas rätt bra med enkla medel...

Givetvis, får med andra ord ta tag i after effects som jag så länget bävat för
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback