Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-12, 22:28
  #1
Medlem
Big Bosss avatar
Har bokat en resa till Boston - Bridgeport (stopp på vägen) - NYC till den 23e juni - 5e Juli.

Vad jag tänkt göra så här långt.

I Boston har jag 4 nätter till godo.

Eventuellt se Baseball i Boston någon av dagarna där Red Sox spelar mot Los Angeles Anaheim. Kan vara en kul upplevelse att se en match på klassiska Fenway Park.

Ta en tur ut till Manchester by the sea och insupa den klassiska och mysiga New England atmosfären, ta en glass o kanske käka något gott.

Ta en vandring på Harvard campus

Var i Boston 2015 o gick freedom trail, var på Boston commons, åkte på valsafari. Nu kommer man troligen vara på Boston commons osv igen eftersom man bokat centralt hotel.
Men vill ha lite tips på lite sköna inte överdrivet turistiga saker man inte gjort innan.

Bridgeport har jag ett stop på vägen för det kunde va lite skoj o stanna någonstans på vägen med tåget mot NYC. Såg att det spelas en Baseball match för ett mindre lag bara ett stenkast på hotellet på kvällen den 27e. Så det kommer man nog gå på, kan va en kul äkta amerikansk upplevelse att se ett mindre icke MLB lag på en ballpark i Bridgeport

I NYC har jag 7 nätter tillgodo.

Har i stort sett bara en riktig grej inplanerad här den 29e Juni då jag ska se U2 på Metlife stadium.

Bor på Leon Hotel dessa dagar som ligger vid Chinatown / manhattan bridge.

Var även i NYC 2015 o gjorde en hel del saker.
Frihetsgudinnan, Ellis island, One World Observatory, Top of the rock, Times Square, cyklade i central park 2 varv runt, wall street, gick över brooklyn bridge. dvs en hel del klara turist grejer

Denna gång kanske man ska ta färjan över till staten island t.ex?

Jag kommer resa ensam f.öv o ta mig runt med tåg, tunnelbana o sånt mestadels.
Citera
2017-05-13, 23:17
  #2
Medlem
edit, jag kan inte läsa.
Citera
2017-05-15, 06:00
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Big Boss
Har bokat en resa till Boston - Bridgeport (stopp på vägen) - NYC till den 23e juni - 5e Juli.

Vad jag tänkt göra så här långt.

I Boston har jag 4 nätter till godo.

Eventuellt se Baseball i Boston någon av dagarna där Red Sox spelar mot Los Angeles Anaheim. Kan vara en kul upplevelse att se en match på klassiska Fenway Park.

Ta en tur ut till Manchester by the sea och insupa den klassiska och mysiga New England atmosfären, ta en glass o kanske käka något gott.

Ta en vandring på Harvard campus

Var i Boston 2015 o gick freedom trail, var på Boston commons, åkte på valsafari. Nu kommer man troligen vara på Boston commons osv igen eftersom man bokat centralt hotel.
Men vill ha lite tips på lite sköna inte överdrivet turistiga saker man inte gjort innan.

Bridgeport har jag ett stop på vägen för det kunde va lite skoj o stanna någonstans på vägen med tåget mot NYC. Såg att det spelas en Baseball match för ett mindre lag bara ett stenkast på hotellet på kvällen den 27e. Så det kommer man nog gå på, kan va en kul äkta amerikansk upplevelse att se ett mindre icke MLB lag på en ballpark i Bridgeport

I NYC har jag 7 nätter tillgodo.

Har i stort sett bara en riktig grej inplanerad här den 29e Juni då jag ska se U2 på Metlife stadium.

Bor på Leon Hotel dessa dagar som ligger vid Chinatown / manhattan bridge.

Var även i NYC 2015 o gjorde en hel del saker.
Frihetsgudinnan, Ellis island, One World Observatory, Top of the rock, Times Square, cyklade i central park 2 varv runt, wall street, gick över brooklyn bridge. dvs en hel del klara turist grejer

Denna gång kanske man ska ta färjan över till staten island t.ex?

Jag kommer resa ensam f.öv o ta mig runt med tåg, tunnelbana o sånt mestadels.
Nu har jag bara varit i NYC och inte Boston.
Blir 3e gången nu i Juni för mig

Har du åkt linbanan till Roosevelt island? Väldigt fin utsikt och det ingår i metrokortet (brukar köpa unlimited 7 dagar) man kan ta subway tbx till Manhattan efteråt.

9/11 Memorial är givet, när jag var där sist fanns inte museet. Så där blir det ett besök för mig iaf.

Färjan till staten island rekommenderar jag också, skön båttur t/r som är helt gratis, man ser frihetsgudinnan på avstånd. Du måste dock gå av båten när man kommer fram (man kan inte sitta kvar för returen)

High line är helt ok för promenad, tycker det är väldigt mycket hype kring det.



Finns så mycket att göra, har du frågor är det bara att citera mig
Citera
2017-05-15, 07:34
  #4
Medlem
Big Bosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bugatti123
Nu har jag bara varit i NYC och inte Boston.
Blir 3e gången nu i Juni för mig

Har du åkt linbanan till Roosevelt island? Väldigt fin utsikt och det ingår i metrokortet (brukar köpa unlimited 7 dagar) man kan ta subway tbx till Manhattan efteråt.

9/11 Memorial är givet, när jag var där sist fanns inte museet. Så där blir det ett besök för mig iaf.

Färjan till staten island rekommenderar jag också, skön båttur t/r som är helt gratis, man ser frihetsgudinnan på avstånd. Du måste dock gå av båten när man kommer fram (man kan inte sitta kvar för returen)

High line är helt ok för promenad, tycker det är väldigt mycket hype kring det.



Finns så mycket att göra, har du frågor är det bara att citera mig

Just ja, var ju aldrig inne på 9/11 memorial museet förra gången. Bra påminnelse att man kan se det denna gång.

Roosevelt linbanan o staten Island får nog också bli utflykter

Highline har man redan gått men den kommer man nog göra igen. Trevligt o gratis.
Citera
2017-05-15, 07:48
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Big Boss
Just ja, var ju aldrig inne på 9/11 memorial museet förra gången. Bra påminnelse att man kan se det denna gång.

Roosevelt linbanan o staten Island får nog också bli utflykter

Highline har man redan gått men den kommer man nog göra igen. Trevligt o gratis.
Sen finns ju också Bronx Zoo, fina djur om man gillar sånt, men rätt saftigt pris , kommer inte håg exakt, kanske 35-40 usd?
Citera
2017-05-15, 08:05
  #6
Medlem
Missa inte att besöka Brooklyn. Kanske kan du bo där en eller ett par nätter? Bara 10-12 min från Manhattan med tunnelbanan men en helt annan atmosfär. Bra restauranger, härliga fotovyer med Manhattans siluett i bakgrunden.
Citera
2017-05-15, 08:13
  #7
Medlem
Big Bosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scriptor
Missa inte att besöka Brooklyn. Kanske kan du bo där en eller ett par nätter? Bara 10-12 min från Manhattan med tunnelbanan men en helt annan atmosfär. Bra restauranger, härliga fotovyer med Manhattans siluett i bakgrunden.

Brooklyn besökte jag knappt alls förutom lite kort efter promenaden över Brooklyn Bridge. Mitt hotell ligger alldeles nära Manhattan Bridge så dit kan man ta sig snabbt. http://imgur.com/a/crh0H

Fick det till ett väldigt bra pris. Samma hotel jag bodde på i Queens senast hade samma pris o detta ligger bättre till.

Rikers Island kanske är något??

DUMBO har jag hört o läst ska vara trevligt, ligger ju alldeles på andra sidan bron också.
__________________
Senast redigerad av Big Boss 2017-05-15 kl. 08:20.
Citera
2022-01-04, 17:20
  #8
Medlem
Om allt går som det ska åker jag till Boston och New York i vår. Har TS några speciella sevärdheter, restauranger eller annat man inte får missa?
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2839140

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback