Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-12, 21:42
  #1
Medlem
Telia sense tillåter 20gb inom EES EU per månad.

Kan jag använda ett sense simkort i en lös portabel 4grouter på semestern i Europa eller är det en integrerad sak i obd så att det ej går.

Jag är alltså inte intresserad av obd skiten utan vill kunna surfa i bilen och på övernattningsställen där det ej finns wi-fi.
Citera
2017-05-12, 21:57
  #2
Medlem
Tillägg

På Telias pdf om senseprodukten står det att roaming fungerar inom EU EES

Dock så står det på sense supportsida att wi-fi endast fungerar i Baltikum o Norden i Telias nät.

Va fan menar de?
Citera
2017-08-31, 21:03
  #3
Medlem
Hade lite samma tanke, har prylarna men ingen pinkod till simmet, någon som vet vad det är? Det behöver aldrig matas in i enheten när man kör den i bilen, men jag vill sätta simkortet direkt i bilen istället.
Citera
2017-09-01, 09:09
  #4
Medlem
Det är inget "vanligt" SIM-kort utan sannolikt ett Telematik eller liknande och är inte gjort för att fungera i tex surfplatta, router osv.
Citera
2017-09-04, 15:44
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clinto
Det är inget "vanligt" SIM-kort utan sannolikt ett Telematik eller liknande och är inte gjort för att fungera i tex surfplatta, router osv.

vad skulle skillnaden vara menar du?

Är rätt övertygad om att jag bara får tag i pinkoden så kommer det funka. Långa vägen är att testa 2 gånger och sedan sätta tillbaka det i enheten så jag får 3 nya försök
Citera
2017-09-04, 17:04
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tohatsu
vad skulle skillnaden vara menar du?

Är rätt övertygad om att jag bara får tag i pinkoden så kommer det funka. Långa vägen är att testa 2 gånger och sedan sätta tillbaka det i enheten så jag får 3 nya försök


Sim-kortets ICC-nummer är sannolikt bundet till en abonnemangsform som endast fungerar i sagda enhet, helt enkelt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback