Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-15, 10:59
  #853
Moderator
pewpews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Suck!

Den enda fråga som feminism handlar om är jämställdhet mellan könen
Att liksom försöka få det till att näääää det handlar det inte om är lögn och trams och försök förskjuta sanningen att bättre passa sin egen agenda.

Vilket antagligen var grundskälet till att man flyttade ut "innehållet" för feminism nämligen jämställdhet från feminism och gjorde en egen forum för detta.
kvar blev nu bara alla dessa kvinnohatar trådar.

Bra jobbat!
Jag då, som känner mig begränsad av feminismen som motarbetar min frihet som kvinna ska då bara inte få diskutera menar du?

Hurvida feminism är jämställdhet eller ej måste kunna ifrågasättas och det går inte att göra om man sätter likhetstecken mellan de två. Alla tycker inte som du. All feminism handlar inte om jämställdhet. Du vill sätta ett ramverk kring vad feminism är och diskutera utifrån den. Problemet är att du inte har rätten att definiera det.

Feminism ÄR ingen enhetlig ideologi utan det finns massor av olika typer av feminism.
Citera
2018-08-15, 11:04
  #854
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pewpew
Jag då, som känner mig begränsad av feminismen som motarbetar min frihet som kvinna ska då bara inte få diskutera menar du?

Hurvida feminism är jämställdhet eller ej måste kunna ifrågasättas och det går inte att göra om man sätter likhetstecken mellan de två. Alla tycker inte som du. All feminism handlar inte om jämställdhet. Du vill sätta ett ramverk kring vad feminism är och diskutera utifrån den. Problemet är att du inte har rätten att definiera det.

Feminism ÄR ingen enhetlig ideologi utan det finns massor av olika typer av feminism.
verkigen?

feminismen motarbetar din frihet som kvinna?

Jisses

vet du vilken ideologi som överhuvudtaget gett dig som kvinna rätt till egna pengar, rösträtt, arbete, utbildning etc?

Feminism är inte enbart svensk radikalfeminism eller F! ex
Kanske dags vissa börjar fatta detta?
Citera
2018-08-15, 11:08
  #855
Moderator
pewpews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
verkigen?

feminismen motarbetar din frihet som kvinna?

Jisses
Ja och vi kan ta den diskussionen på rätt forum. Inte här.
Citat:
vet du vilken ideologi som överhuvudtaget gett dig som kvinna rätt till egna pengar, rösträtt, arbete, utbildning etc?
Gamla meriter. Vi är här och nu. Men också en diskussion som inte har på detta forum att göra.

Citat:
Feminism är inte enbart svensk radikalfeminism eller F! ex
Kanske dags vissa börjar fatta detta?
Det är ju precis det jag säger. Det finns olika typer. Därför ska inte forat begränsas till en del.
Citera
2018-08-15, 11:38
  #856
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pewpew
Ja och vi kan ta den diskussionen på rätt forum. Inte här.
Gamla meriter. Vi är här och nu. Men också en diskussion som inte har på detta forum att göra.

Det är ju precis det jag säger. Det finns olika typer. Därför ska inte forat begränsas till en del.

ja det finns olika typer
Men! de går alla under benämningen "feminism" fattar du? de hör alltså alla hemma under forumet feminism på FB.

Särartsfeminism/ radikalfeminism/ liberalfeminism/ likhetsfeminism etc etc

och alla har som idé och målsättning; lika möjligheter, rättigheter, skyldigheter bla bla
dvs jämställdhet mellan könen.
Att då säga nääääääää jämställdhet det är något annat än feminism! det ska ha ett eget forum, vi flyttar över allt som avhandlar jämställdhet och politik som rör jämställdhet mellan kön till detta nya forum, så kan "feminism" handla om.... ja vadå? Vad div. glin tycker om kvinnor och feminister? Vettigt innehåll för ett politiskt forum på FB?

Detta är under all kritik, där har FB admin. verkligen markerat viken sida man valt att stå på.
man gillar förmodligen att forumet "feminism" ska svämmas över av all denna skit


Skapa ett forum där alla sådana diskussioner gällande vad man tycker om kvinnor, eller män hit eller dit, kan existera och lämna vänligen det politiska forumet feminism för vad det ska handla om nämligen 1. politik! 2. feministisk dito.
__________________
Senast redigerad av Merapi 2018-08-15 kl. 11:46.
Citera
2018-08-15, 11:40
  #857
Medlem
Drama-Llamas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pewpew
Feminism särbehandlas inte. Jag förstår att man ogillar vissa ämnen i forat och de kan man låta bli att läsa. Det är inga problem att starta egna trådar i forumet och definiera vad det ska avhandla. På så sätt kan man sen rapportera det som är utanför ämnet och föra den debatt man vill inom ämnet.
Det råder olika uppfattningar om detta. Jag begär inte att du ska hålla med mig, men det vore kanon om du åtminstone slutade misstolka mig. Jag är inte ute efter att ämnen jag inte gillar inte ska få diskuteras, och det är direkt ohederligt av dig att i stället försöka få diskussionen att handla om att jag startar för få trådar. Jag önskar att du slutade med det.

För mig handlar diskussionen fortfarande om att majoriteten av de trådar som startas i feminism inte handlar om feminism, och att de trots detta ligger kvar. Tittar man på systerforumet I&I slängs regelmässigt trådar som håller för låg kvalitet eller har för svag anknytning till delforumets ämne, vilket gör att diskussionen där vid en jämförelse håller betydligt högre kvalitet.
Citera
2018-08-15, 12:06
  #858
Moderator
pewpews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drama-Llama
Det råder olika uppfattningar om detta. Jag begär inte att du ska hålla med mig, men det vore kanon om du åtminstone slutade misstolka mig. Jag är inte ute efter att ämnen jag inte gillar inte ska få diskuteras, och det är direkt ohederligt av dig att i stället försöka få diskussionen att handla om att jag startar för få trådar. Jag önskar att du slutade med det.

För mig handlar diskussionen fortfarande om att majoriteten av de trådar som startas i feminism inte handlar om feminism, och att de trots detta ligger kvar. Tittar man på systerforumet I&I slängs regelmässigt trådar som håller för låg kvalitet eller har för svag anknytning till delforumets ämne, vilket gör att diskussionen där vid en jämförelse håller betydligt högre kvalitet.
Jag misstolkar dig inte. Jag gav dig ett konkret förslag på hur du kan uppnå den kvalitet på en diskussion du vill ha.

En välformulerad frågeställning och ett välformulerat diskussionunderlag begränsar ju diskussionen.

Tittar vi på t ex de trådstarter Merapi skapat i feminsim så har ju hon själv bidragit till precis det hon vänder sig emot och kritiserar här.
(FB) Män njuter av att våldta!
(FB) Det kliande behovet av att förnedra kvinnor. (US Marine Corps)
(FB) Varför verkar killar älska att framställa sig själva så blåsta som möjligt?
(FB) Ska vi sätta kvinnor på hormonkur?

Själv har du inte skapat en enda diskussion.

Så det är svårt ta till sig kritiken. Men vi kan ju börja med att diskutera varför t ex dessa trådar jag listat ovan bör ligga i feminism? För man bör väl anse att de ska få finnas om man skapar dem?
Citera
2018-08-15, 12:21
  #859
Medlem
Drama-Llamas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pewpew
Jag misstolkar dig inte. Jag gav dig ett konkret förslag på hur du kan uppnå den kvalitet på en diskussion du vill ha.

En välformulerad frågeställning och ett välformulerat diskussionunderlag begränsar ju diskussionen.

Tittar vi på t ex de trådstarter Merapi skapat i feminsim så har ju hon själv bidragit till precis det hon vänder sig emot och kritiserar här.
(FB) Män njuter av att våldta!
(FB) Det kliande behovet av att förnedra kvinnor. (US Marine Corps)
(FB) Varför verkar killar älska att framställa sig själva så blåsta som möjligt?
(FB) Ska vi sätta kvinnor på hormonkur?

Själv har du inte skapat en enda diskussion.

Så det är svårt ta till sig kritiken. Men vi kan ju börja med att diskutera varför t ex dessa trådar jag listat ovan bör ligga i feminism? För man bör väl anse att de ska få finnas om man skapar dem?
Jag kan svara på dina frågor om du förklarar för mig

a) varför jag behöver svara för Merapis trådstarter. Behöver jag förtydliga att vi är två olika användare?
b) på vilket sätt antalet trådar jag har startat i feminism har något att göra med det ämne jag diskuterar, nämligen att felplacerade och/eller lågkvalitativa trådar som regel får ligga kvar i den aktuella forumdelen.

Om du tycker att de trådar du länkade till inte hör hemma i forumdelen föreslår jag att du gör bruk av dina befogenheter och flyttar/slänger dem.
Citera
2018-08-15, 12:26
  #860
Moderator
pewpews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drama-Llama
Jag kan svara på dina frågor om du förklarar för mig

a) varför jag behöver svara för Merapis trådstarter. Behöver jag förtydliga att vi är två olika användare?
Det behöver du självklart inte. Bortse från att de är Merapis. Anser du att denna typen av trådar ska finnas under feminism och isåfall varför/varför inte? Är det bättre formulerat?
Citat:
b) på vilket sätt antalet trådar jag har startat i feminism har något att göra med det ämne jag diskuterar, nämligen att felplacerade och/eller lågkvalitativa trådar som regel får ligga kvar i den aktuella forumdelen.
Du efterfrågar högre kvalitet på trådar. Jag föreslog något som skulle kunna hjälpa till att höja kvaliteten.

Citat:
Om du tycker att de trådar du länkade till inte hör hemma i forumdelen föreslår jag att du gör bruk av dina befogenheter och flyttar/slänger dem.
Självklart. Det gör jag om jag de inte hör hemma.
Citera
2018-08-15, 12:31
  #861
Medlem
Drama-Llamas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pewpew
Det behöver du självklart inte. Bortse från att de är Merapis. Anser du att denna typen av trådar ska finnas under feminism och isåfall varför/varför inte? Är det bättre formulerat?
Ja. Vad jag kan se har trådstarterna ingen koppling till feminism eller endast en perifer sådan. De verkar spegla den diskussionskultur ni vill ha i delforumet rätt väl.
Citat:
Ursprungligen postat av pewpew
Du efterfrågar högre kvalitet på trådar. Jag föreslog något som skulle kunna hjälpa till att höja kvaliteten.
Som sagt: Jag efterlyser att forumet hålls rent från skräp och felplacerade trådar. Varför envisas du med att misstolka vad jag skriver? Eller blandar du ihop mig med någon (vilket är lätt hänt på ett anonymt forum)?
Citat:
Ursprungligen postat av pewpew
Självklart. Det gör jag om jag de inte hör hemma.
Kan du då förklara varför du behövde min input i den frågan?
__________________
Senast redigerad av Drama-Llama 2018-08-15 kl. 12:46.
Citera
2018-08-15, 13:33
  #862
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pewpew
Jag misstolkar dig inte. Jag gav dig ett konkret förslag på hur du kan uppnå den kvalitet på en diskussion du vill ha.

En välformulerad frågeställning och ett välformulerat diskussionunderlag begränsar ju diskussionen.

Tittar vi på t ex de trådstarter Merapi skapat i feminsim så har ju hon själv bidragit till precis det hon vänder sig emot och kritiserar här.
(FB) Män njuter av att våldta!
(FB) Det kliande behovet av att förnedra kvinnor. (US Marine Corps)
(FB) Varför verkar killar älska att framställa sig själva så blåsta som möjligt?
(FB) Ska vi sätta kvinnor på hormonkur?

Själv har du inte skapat en enda diskussion.
Så det är svårt ta till sig kritiken. Men vi kan ju börja med att diskutera varför t ex dessa trådar jag listat ovan bör ligga i feminism? För man bör väl anse att de ska få finnas om man skapar dem?

"män njuter av att våldta" var en satirisk trådstart jag startade i anslutning till tråden slm ni vägrade slänga: "kivnnor njuter av att våldtas"
och jag satt verkligen och hoppades att ni skulle slänga den...

Resten är ju också trådar skapade av pur frustration av vad som skrivs i detta forum, s.k. metatrådar med andra ord.
Jag har för länge sen! gett upp ens tanken på att försöka starta en tråd som har med feminism i verkligheten att göra. för ingen idé, den blir bara omedelbart kapad av 30 idioter som sen kommer sitta och spamma tråden till helvetet.
Är ju resultatet när man som sagt inte stänger av troll, inte verkar bry sig om att hålla forumet fritt från ot eller trams.
Citera
2018-08-16, 21:27
  #863
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
"män njuter av att våldta" var en satirisk trådstart jag startade i anslutning till tråden slm ni vägrade slänga: "kivnnor njuter av att våldtas"
och jag satt verkligen och hoppades att ni skulle slänga den...
Jaha, men om du själv är en av de som bidrar till att feministforumet är oseriöst så kan du väl sluta skriva sånt där trams.
Eller är feministforumet till för att bara du ska få tramsa där men ingen annan?
Citera
2018-08-21, 12:59
  #864
Medlem
SvartChilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tryggtochbra
Ok, så du vill behålla det som idag fast med tillägget av en ny forumdel för ”kvinnohatare”? Detta skulle få feminismdelen, idag med 0 feminism, att fyllas med ”äkta” feminism?

Jag är tveksam. Är inte kvinnohat en fråga för feminismen då? Svårt att dra någon skiljelinje mellan feminism och antropologiska diskussioner om kvinnan, kvinnligt och manligt.
Merapi syftar på trådar som handlar om att kvinnor är sämre än män eller värdelösa och snyltar på män utan koppling till feminism. Att dela upp feminism i en del för jämställdhet och diskriminering skulle lösa detta för då skulle man kunna diskutera feminism i feminism och orättvisor mellan könen i det nya.
Men av modsen var det bara Husagssvennson som försökte styra upp och få det att fungera men han gav väl upp.

*Föder feminism kvinnohat? Topic
*Kvinnor utnyttjar män ekonomiskt? Ot

I den här tråden ser vi problemet till forumets problem. Slarvig, obefintlig moderering. (FB) Tillsätt fler moderatorer i feministforumet
__________________
Senast redigerad av SvartChili 2018-08-21 kl. 13:01.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback