• 1
  • 2
2017-05-12, 13:22
Medlem
JakeTheMusss avatar
Jag ska bjuda över några vänner till mello i helgen men har inge käk att bjuda på. För lat för att laga är jag också. Då slog det mig att jag kan ju köpa korv med bröd och det är många som kommer så därför tänkte jag att Biltemas korv kan vara bra, den är billigast? Kan det fungera tror ni? Frågan är om det går att varma den igen därför den blir nog kall på vägen hem från Biltema och om det är "okej"? Mello är inte julmiddag direkt.
Citera
2017-05-12, 13:25
Medlem
SystembolagetAGs avatar
Jag tycker det låter trevligt. Fråga annars på Biltema om du kan köpa kalla korvar, som du därefter kan koka, steka eller köra i mikron vad vett jag.
Citera
2017-05-12, 13:29
Medlem
hundsatans avatar
Bjud in till knytkalas där alla får ta med mat och bidra. Då blir det gratis och enkelt!
Citera
2017-05-12, 13:30
Medlem
Varför inte köpa korv och bröd från affären? Så lat är du väl inte att du orkar koka upp lite vatten? Till din fråga hade jag nog tyckt det var lite skämmigt att bjuda på det.. hade nog köpt färdig färdiga pizzakit isf och då kan dina gäster vara med och lägga på valfria tillbehör..
Citera
2017-05-12, 13:31
Medlem
Kvasiintellektuells avatar
Biltemas korv med bröd går utmärkt att värma i micron. Lycka till med festen.
Citera
2017-05-12, 13:31
Medlem
Om du nu vill bjuda på korv och bröd så kan du ju bara köpa detta och tillaga själv. Så svårt eller besvärligt är det inte. Ta lite olika typer av korv så får du säkert nöjda gäster.

edit
Tips: Åk till Lidl, de har bra korvar till låga priser!
Senast redigerad av KamratBlue 2017-05-12 kl. 13:55.
Citera
2017-05-12, 13:34
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JakeTheMuss
...så därför tänkte jag att Biltemas korv kan vara bra, den är billigast?
Lithells varmkorv på ICA, ca 2:25/st. Korvbröd från Korvbrödsbagarn på ICA, ca 1:30/st.

Alltså ca 3:55/korv med bröd. Topping tillkommer.

Du kokar upp vatten med lite salt, och stänger sedan av värmen och lägger i korven.

Vet inte vad de har för korv på Biltema, men det är mycket troligt att den här håller högre kvalitet.
Citera
2017-05-12, 13:39
Medlem
Mr.J.Pilvikukkas avatar
Jag vet att många olika mänmiskor har olika kultur och förväntningar när det kommer till traktering.Men alla som gillar mello brukar gilla korv i smyg i alla fall
Citera
2017-05-12, 13:40
Medlem
Tinoss avatar
Skärp dig.

Lite kan du spendera på dina vänner.
Köp lite chips och dip, samt en brie med kex. Fikonmarmelad är supergott också.
Går på 100kr.
Citera
2017-05-12, 13:49
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SystembolagetAG
Jag tycker det låter trevligt. Fråga annars på Biltema om du kan köpa kalla korvar, som du därefter kan koka, steka eller köra i mikron vad vett jag.

Går även att värma både körv och bröd på/i brödrosten om man är exceptionellt lat
Citera
2017-05-12, 14:12
Medlem
FreeBirdSeeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JakeTheMuss
Mello är inte julmiddag direkt.

Annars har ju lidl billig potatissallad och billiga chips som tilltug under kvällen alltså korv och potatissallad.
Citera
2017-05-12, 14:13
Medlem
constants avatar
Om kostnaden inte är något problem, så finns det pizza och annan mat för utkörning.

Beställ i tid när det populära familjeprogram på teve.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in