Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-12, 12:35
  #1
Medlem
Hej! Jag äger och driver ett par olika affiliatesidor, och har gjort det nu under ca 1 års tid.

Fugerar bra för det mesta, men jag har problem med ett av mina affiliatenätverk.

Jag har fortfarande inte fått utbetalt min provision från Januari.. Det är ingen jätte summa men en bit över 10.000kr.

Själva affiliatenätverket har godkänt allt, men det är företagen som inte betalar fakturan. Och affiliatenätverket i fråga (Tradetracker) Säger att dom inte kan göra något åt det.

Jag har varit med om att det kan ta upp till 3 månader men inte nästan ett halvår..

Är det någon som har tips på vad man kan göra i en sådan här situation?
Har mailat med dem flera ggr i veckan men dom säger bara att dom inte kan göra något.

Tacksam för alla tips!
Citera
2017-05-12, 13:35
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av topoftheline
Hej! Jag äger och driver ett par olika affiliatesidor, och har gjort det nu under ca 1 års tid.

Fugerar bra för det mesta, men jag har problem med ett av mina affiliatenätverk.

Jag har fortfarande inte fått utbetalt min provision från Januari.. Det är ingen jätte summa men en bit över 10.000kr.

Själva affiliatenätverket har godkänt allt, men det är företagen som inte betalar fakturan. Och affiliatenätverket i fråga (Tradetracker) Säger att dom inte kan göra något åt det.

Jag har varit med om att det kan ta upp till 3 månader men inte nästan ett halvår..

Är det någon som har tips på vad man kan göra i en sådan här situation?
Har mailat med dem flera ggr i veckan men dom säger bara att dom inte kan göra något.

Tacksam för alla tips!

Inget, då ditt avtal är med affilatenätverket, och dom lär ha i sina avtal dom inte betalar ut förens dom får betalt. Dock skulle du möjligtvis kunna stämma affilatenätverket och kräva dom begär företaget som inte betalat i konkurs för dom inte fått betalt. Men för den summan inte värt tiden.
Citera
2017-05-12, 13:49
  #3
Medlem
Säg att du precis tänkte pusha markant mycket mer trafik till deras erbjudanden. Då brukar de vara snabba med att betala
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback