Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-12, 11:31
  #1
Medlem
Är det någon här som skall till Dreamhack Summer 2017 mellan den 17-20 juni?
Jag själv skulle dit men tvekar nu när de väljer att ha Mainstage utomhus i år, låter som ett aprilskämt men de är det dessvärre inte.

Dreamhack Outdoor Stage – our “new Main Stage”
For the first time in DreamHack history we’re moving the Main Stage activities outdoors. All the music and other cool stuff you usually find at the Main Stage is now located at Open Air. On this stage you will be able to see the opening ceremony, all our main acts, but also other activities and fun. Everything is livestreamed to the halls of Elmia, but if you wanna get the best experience – walk out and take a break. We’ll continue to have a smaller main stage inside as well.

– The DreamHack Mainstage is already one of the largest Festival stages in Sweden but putting it outdoor create new opportunities both for concerts, where more people can attend but also gives opportunity to develop the experience, said Marcus Lindmark.

Hoppas på att det blir ett riktigt jävla skitväder och att satsningen utomhus blir en total flopp.
Invigningen kommer även att ske utomhus, en gång klockan 16 samt att de skall ha något kl 00 på natten, så glöm lasern vid årets invigning, iallafall på dagen så lär de inte ha någon.

Återstår och se om man köper några platsbiljetter men just nu är det väldigt tveksamt.
Citera
2017-05-12, 14:03
  #2
Medlem
BigFatCones avatar
Varför hoppas du på att det blir en flopp? Är det jobbigt med förändring menar du?
Citera
2017-05-12, 17:43
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Varför hoppas du på att det blir en flopp? Är det jobbigt med förändring menar du?
Kommer missa minst 90% av det som sker på scenen då man får svårt att springa ifrån datorerna bland annat på grund av stöldrisk, när Mainstage låg i D-hall så kunde man följa allt från datorplatsen, hade enbart korta pauser för toalettbesök och fixa krubb samt kaffe samt besöka Dreamexpo.

Enda anledningen till att man går på Dreamhack är för allt som händer runtomkring och Mainstage är en väldigt stor anledning till varför man åker många mil med dator och annat bröte samt sätter sig i D-hall, flyttas nu denna ut så försvinner charmen med Dreamhack och då kan det lika bra kvitta.
Citera
2017-05-12, 17:45
  #4
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MickelMan
Kommer missa minst 90% av det som sker på scenen då man får svårt att springa ifrån datorerna bland annat på grund av stöldrisk, när Mainstage låg i D-hall så kunde man följa allt från datorplatsen, hade enbart korta pauser för toalettbesök och fixa krubb samt kaffe samt besöka Dreamexpo.

Enda anledningen till att man går på Dreamhack är för allt som händer runtomkring och Mainstage är en väldigt stor anledning till varför man åker många mil med dator och annat bröte samt sätter sig i D-hall, flyttas nu denna ut så försvinner charmen med Dreamhack och då kan det lika bra kvitta.
Är det enda anledningen för alla eller är det enda anledningen för dig?

Nu känner jag mig gammal och nostalgisk men det var fan i mig bättre när copy- och demopartyn verkligen vara copy- och demopartyn.
Citera
2017-05-12, 17:49
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Är det enda anledningen för alla eller är det enda anledningen för dig?

Nu känner jag mig gammal och nostalgisk men det var fan i mig bättre när copy- och demopartyn verkligen vara copy- och demopartyn.

Birdie lever än, och demoscenen levererar
Citera
2017-05-12, 17:54
  #6
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av richard_swe
Birdie lever än, och demoscenen levererar
Det gör den verkligen men det var ändå klart annorlunda så sent som på 90-talet, när ett party var förhållandevis litet och intimt. Då man kunde ha krig med gamla Amiga-disketter och inte behövde oroa sig över att få sina prylar stulna.
Citera
2017-06-19, 20:03
  #7
Medlem
Mycket lustigt att det skapades en speciell avdelning för tjejer skild från grabbarna eftersom en del tjejer var trött på "grabbkultur". Tv-spel ÄR grabbkultur, dessa tjejer ägnar sig åt något väldigt grabbigt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback