Citat:
Ursprungligen postat av
RudyardKipling
I backspegeln:
En sextonårig pojke skriver ett gammalt skämt om en somalier, femtio flugor och en spade och döms i tingsrätten till dagsböter för HMF.
En ung kvinna blir på småtimmarna i McDonaldskön oprovocerat kallad jävla hora och svarar jävla neger. Hon döms för HMF och den hudfärgshandikappade slipper åtal, om inte annat så för förtal.
En sjuttioårig kvinna skriver något om bilar och avföring på gator och torg. Kanske nämnde hon araber om bilbränder och kanske nämnde hon romer/zigenare om avföringsproblematiken. Hon åtalas alltså för HMF. Har hon bara skrivit invandrare så blir åtalet ännu mer absurt.
Ovanstående åtal/straff på "upplevt" brott är min tro att det i princip helt saknar stöd hos allmänheten. Jag spår att HMF är en PK-lag som kommer tas bort i en icke alltför avlägsen framtid.
Då hoppas jag på dig som god spåman.
Själv skulle jag inte bli förvånad om det går åt andra hållet.
Kanske ytterligare lag som förlängning av HMF - ASB, Anti Social Behaviour.
Trots Georg Orwells 1984 så håller vi på att införa mer o mer av det som beskrivs i boken.
Englands befolkning lever i en värld som denna på ett annat plan än vi gör.
Där sitter tusentals myndighetspersoner och glor på skärmar hela dagarna där de i realtid kan se vad medborgarna gör på gatorna inte minst i London. Ja inte nog med det, de har också mikrofoner så de kan lysnna på vad de säger.
En annan beklämmande sida av landet är hur polisen mer o mer vänds mot den egna befolkningen.
Här kan man se lite hur det kan yttra sig, En video om "polisstaten" av Tommy Robinson.
Aktivera undertext är ett tips...
https://www.youtube.com/watch?v=ao2VlpxGFe4