Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-12, 03:52
  #1
Medlem
Hej,

Har en mellanlandning i Dubai på ca 8h när jag flyger hem snart. Flyger först från Manila till Dubai. Enligt sidan jag bokat med står det jag ska ha visa för att komma in i dubai (ska checka ut bagage och checka in igen). Men vad jag läst överallt så har svenska medborgare, med svenskt pass naturligtvis, 'visa uppn arrival' dvs jag behöver ej ansöka om det i förväg. Vad stämmer? Tänkte jag ville dubbelkolla med er som kanske eventuellt varit där.
Citera
2017-05-12, 06:28
  #2
Medlem
JoeBidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av victuuurk
Hej,

Har en mellanlandning i Dubai på ca 8h när jag flyger hem snart. Flyger först från Manila till Dubai. Enligt sidan jag bokat med står det jag ska ha visa för att komma in i dubai (ska checka ut bagage och checka in igen). Men vad jag läst överallt så har svenska medborgare, med svenskt pass naturligtvis, 'visa uppn arrival' dvs jag behöver ej ansöka om det i förväg. Vad stämmer? Tänkte jag ville dubbelkolla med er som kanske eventuellt varit där.

Det är Visa on Arrival för svenska medborgare
Citera
2017-05-12, 07:11
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoeBiden
Det är Visa on Arrival för svenska medborgare

Då var det precis som jag läst och trott sedan innan! Tur det, hade blivit jävla omständigt annars. Stort tack för svaret!
Citera
2017-05-12, 20:33
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av victuuurk
Då var det precis som jag läst och trott sedan innan! Tur det, hade blivit jävla omständigt annars. Stort tack för svaret!


Unless

Har du stämpel i passet från Israel så är det nobben.
Citera
2017-05-13, 11:39
  #5
Medlem
JoeBidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mastermumin
Unless

Har du stämpel i passet från Israel så är det nobben.

Detta kan vara riktigt. När jag själv gled igenom passkontrollen så satt passkontrollanterna och jiddrade med varandra över diskarna. Blev själv förvånad över dess oseriositet. De kollade lite snabbt på passet och drog sedan en stämpel på en slumpmässig sida. Det hela tog nog tre sekunder.

Ifall det kikar igenom passet mer noggrant (som säkert är brukligt) och ser en stämpel från Israel, ja, då kan det bli problematiskt.

Bra att du tog upp det.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2838905

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback