Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-05-11, 23:56
  #1
Medlem
Norrlands.gulds avatar
Läste om denne dåre som påstår sig röka 8-10 paket om dagen.
Citat:
I förhör har han sagt att cigaretterna var till att användas av 18 personer som ingår i samma hushåll. De skulle räcka en månad, uppgav han för polisen. Han har också på frågan om hur mycket han själv röker, svarat ”jättemycket” – ungefär 8–10 paket per dag, 80–100 cigaretter.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/ga...000-cigaretter
Även om det säkert är lögn är det intressant, vad är det mesta ni hört ni någon röker? Hörde om ett annat stolpskott som tydligen satt med en cigg i princip alla dygnets vakna timmar. Helt jävla gul mellan fingrarna var han, så det var också rätt extremt.
__________________
Senast redigerad av Norrlands.guld 2017-05-12 kl. 00:02.
Citera
2017-05-11, 23:59
  #2
Medlem
MADs avatar
Min kapten i lumpen rökte 4-5 askar per dag.
Har aldrig träffat nån som rökt mer än han.
Citera
2017-05-12, 00:04
  #3
Medlem
Har hört om folk som i perioder rökt 3-4 askar per dag. Men det har jag väldigt svårt att tro. Jag tror fan inte att någon klarar två paket på en dag, det går fan inte, gå gör man inget annat. Det är 40 cigg.

När jag kedjerökte så tog det mig runt 18h att köra igenom ett paket.

Röker man flera paket per dag så har man inget liv.
Citera
2017-05-12, 00:14
  #4
Avstängd
Är jag ledig i en vecka typ så kan det emellan åt hända att man röka en 5:a marijuana och typ 3-5 gram tobak blandat per dag.
Citera
2017-05-12, 00:18
  #5
Medlem
Avsiktarens avatar
Jag har hört att John Wayne rökte sex packet om dagen det är det värsta jag hade hört tills det här inlägget. Om ni undrar hur vissa rökare kan röka mer än två packet om dagen. Vissa rökare suger i sig en cigarett på en minut och 20 minuter senare är det dags för nästa.
Citera
2017-05-12, 01:14
  #6
Medlem
Alkyonioss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norrlands.guld
Läste om denne dåre som påstår sig röka 8-10 paket om dagen.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/ga...000-cigaretter
Även om det säkert är lögn är det intressant, vad är det mesta ni hört ni någon röker? Hörde om ett annat stolpskott som tydligen satt med en cigg i princip alla dygnets vakna timmar. Helt jävla gul mellan fingrarna var han, så det var också rätt extremt.

(FB) Hur många ciggaretter kan man röka per dag?

Finns väl inget annat än användarens 4-siffriga postcount som talar för någon form av trovärdighet dock.
Citera
2017-05-12, 03:55
  #7
Medlem
Sugminhalals avatar
En patient på långvårdsavdelningen jag jobbade på 1984 sög i sig nästan en limpa John Silver om dagen. Fick handla en limpa cig VARENDA DAG!!!! Den som handlade åt henne fick ett eller två paket som tack beroende på humör. Kl 06:00 varje morgon var gumman i upplösningstillstånd och hojtade och vrålade "PERSONAL!!!! PERSONAL!!!!!" med en basröst som Satan själv skulle varit stolt över, samtidigt som hon försökte kravla över i rullstolen från sängen. Då var det brådis ut i rökrummet, där satt hon sen till kl 22:00-23:00 och rökte så in i helvete att ovanför henne var taket inte gult, det var brunt. Hennes fingrar på ena handen var också bruna, förutom just där hon höll ciggen mellan pek-och långfingret, där var huden helt jävla förkolnad eftersom hon somnade då och då. Flera gånger fick vi släcka pyrglöd i hennes kläder och golvet såg ut som fan av alla tappade cigaretter. Värsta jag någonsin hört talas om och garanterat sant. Hon var över 90 år.
Citera
2017-05-12, 04:22
  #8
Medlem
AceOfHazes avatar
Fick höra att min farfar rökte cirka 4 paket om dagen. Dock var han frisör så oftast fick cigaretten ligga och brinna då nya kunder kom in.
Citera
2017-05-12, 09:41
  #9
Avstängd
HMBPTOLEMAJOWs avatar
Plura hörde jag röker cirkus 4 askar om dagen.
Citera
2017-05-12, 09:44
  #10
Medlem
MoaLjungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denosynnlige
det går fan inte

Om man inte röker flera cigaretter samtidigt.
Citera
2017-05-12, 09:48
  #11
Avstängd
Det är så äckligt att kedjeröka, jag förstår inte hur man kan röka 3-4 paket om dagen. USCH. Jag kunde max ta två cigg åt gången sen är man ju helt igenbommad av rök.
Citera
2017-05-12, 10:25
  #12
Medlem
RingInteSnutens avatar
Min gamla svetsarchef rökte något fruktansvärt, dock rökte han pipa.
Enda gången han slutade suga på den där surkoppen var när han bad om en cigarette.

Tror han gick igenom fyra paket pip tobak i veckan.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback