Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-11, 23:26
  #1
Medlem
Detta är något jag alltid undrat, varför är kolsyrat vatten man köper i affären alltid billigare än vanligt flask vattnet man köper i affären?
Citera
2017-05-11, 23:31
  #2
Medlem
Frawjons avatar
Det är väl vanligare att folk köper kolsyrat vatten. Det som framställs i större mängd är vanligen billigare.
Citera
2017-05-11, 23:34
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Michel553
Detta är något jag alltid undrat, varför är kolsyrat vatten man köper i affären alltid billigare än vanligt flask vattnet man köper i affären?

Du kan inte jämföra Willys egna märke med t ex Loka. Utan du får ta samma märke och jämföra med. Då ser du att vanligt vatten är billigare. Jag har i alla fall inte sett något märke som har båda sorterna där kolsyrevarianten är billigare.

Vad för märke syftar du på?
Citera
2017-05-12, 06:53
  #4
Medlem
borrizs avatar
Enligt SVT så kostar en liter kranvatten som man kolsyrar själv 3:40 kr. Att köpa kolsyrat vatten på flaska är mao svindyrt!
https://www.svt.se/plus/hemmacola-vs-markescola?
Citera
2017-05-14, 05:27
  #5
Medlem
Ollefjolles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borriz
Enligt SVT så kostar en liter kranvatten som man kolsyrar själv 3:40 kr. Att köpa kolsyrat vatten på flaska är mao svindyrt!
https://www.svt.se/plus/hemmacola-vs-markescola?

Ehh jag köper 1,5L för typ 5 spänn+pant på willys, så med andra ord spar jag pengar än om jag skulle kolsyra hemma med sodastreamer.

Perfekt mao, slipper jox att byta tuber, tvätta glasflasker etc. Sen måste man inmundiga ett par tusen liter innan man ens kan gå +-0
Det enda som är omständigt är att bära hem bubbelvattnet från affären, är själv stor konsument pch sätter mig i en flaska varannan/varje dag

Edit: jävla skitartikel förresten, vem fan köper 1,5L bubbelvatten för 14kr?
__________________
Senast redigerad av Ollefjolle 2017-05-14 kl. 05:32.
Citera
2017-07-12, 20:32
  #6
Medlem
Perdites avatar
Kolsyra har en lite intensiv/frän smak som gör att ni inte känner av smaken av vattenpölsvatten. När vattnet ej är kolsyrat finns det inget som döljer smaken och då måste vattnet ha en lite högre grad av kvalité, därav det högre priset för icke kolsyrat?
Citera
2017-07-12, 20:42
  #7
Medlem
flaskborstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borriz
Enligt SVT så kostar en liter kranvatten som man kolsyrar själv 3:40 kr. Att köpa kolsyrat vatten på flaska är mao svindyrt!
https://www.svt.se/plus/hemmacola-vs-markescola?

Fake News av SVT.

En påfyllning av en sodastream tub kostar 49 på ÖoB vanligtvis och kan göra ca: 60 liter
Strömmen jag behöver till min vattenpump kostar 0,3 öre per liter
så en liter kolsyrat kostar runt 82 öre litern. (pumpen är på 0,75 Kw och pumpar 75 minutliter

Så Stockholms kranvatten verkar väldigt dyrt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback