Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-18, 00:31
  #25
Medlem
Om du inte är så van vid röka är sativa perfekt.
Lyssna inte på dom andra bara trams.Jag har rökt varje dag i 12 år men fick sluta pga av lagen.
Men sprack en gång efter 5 månaders uppehåll och rökte då en indica och det blev fööör mycket.

Så börja med rulla en ta några bloss vänta lite repetera tills du känner dig go.

Jag tycker cannabis är absolut bästa för varva ner och ska börja igen när jag är klar med prover.
Men inte varje dag utan till helger och nån kväll då och då.

Så kör på och njut denna fantastiska planta
Citera
2017-05-18, 08:25
  #26
Medlem
JoeBidens avatar
Don't ask what Cannabis can do for You, but ask what You can do for Cannabis!
Citera
2017-05-18, 13:23
  #27
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nepun
Min erfarenhet är det, får alltid skönare high på gräs. oavsett om det är fint zero zero hasch eller nepal temple balls.
Så sent som igår så rökte jag både hasch och gräs och även gräset var trevligt så var haschet klart trevligare. Vems anekdotiska bevis är mest värt?
Citera
2017-05-18, 15:24
  #28
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Så sent som igår så rökte jag både hasch och gräs och även gräset var trevligt så var haschet klart trevligare. Vems anekdotiska bevis är mest värt?
Det finns ett oförklarat och inbyggt hat emot hasch, kan vi lugnt påstå.
Men kan tänka mig detta kommer ifrån tider där marijuana inte existerade i denna omfattning vi har nu.
Varför detta haschhat och alla felaktigheter kring hasch uppstått är en bra fråga.
Det finns ju tom många som inte ens vet att hasch och marijuana är exakt samma, fast annan form bara.
Citera
2017-05-18, 16:26
  #29
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Det finns ett oförklarat och inbyggt hat emot hasch, kan vi lugnt påstå.
Men kan tänka mig detta kommer ifrån tider där marijuana inte existerade i denna omfattning vi har nu.
Varför detta haschhat och alla felaktigheter kring hasch uppstått är en bra fråga.
Det finns ju tom många som inte ens vet att hasch och marijuana är exakt samma, fast annan form bara.
Sen är det ju självklart att eftersom hasch inte bara är blomdelarna utan till stora delar innehåller andra delar av plantan så får man ju inte riktigt samma egenskaper som strainen som man har använt. Eftersom koncentrationerna av cannabinoider blir annorlunda. Men ett hasch som har X% THC och Y% CBD kommer att ha samma egenskaper som ett gräs med samma blandning. Det är lite samma diskussion som att MDMA skulle magiskt få andra egenskaper för att man har pressat det till ett piller och tillsatt bindmedel.
Citera
2017-05-18, 16:45
  #30
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Sen är det ju självklart att eftersom hasch inte bara är blomdelarna utan till stora delar innehåller andra delar av plantan så får man ju inte riktigt samma egenskaper som strainen som man har använt. Eftersom koncentrationerna av cannabinoider blir annorlunda. Men ett hasch som har X% THC och Y% CBD kommer att ha samma egenskaper som ett gräs med samma blandning. Det är lite samma diskussion som att MDMA skulle magiskt få andra egenskaper för att man har pressat det till ett piller och tillsatt bindmedel.
Du har själv sett dessa som är 100% övertygade att hasch är en helt annan drog.
Sen stämmer det att det kan skilja sig lite beroende på vilken tillverkningsmetod det är.
När jag hade både hasch och marijuana av samma planta, så märkte jag ingen skillnad i typ av rus.
Men kan tänka mig att dessa tillverkare har olika idéer i hur man ska göra hasch, och att det kanske följer med andra delar som påverkar profilen av cannabinoider.

Enklast att säga det är samma, då det är närmast verkligheten.
Underförutsättningen vi pratar om samma strain/planta.
Citera
2017-05-18, 16:51
  #31
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Du har själv sett dessa som är 100% övertygade att hasch är en helt annan drog.
Sen stämmer det att det kan skilja sig lite beroende på vilken tillverkningsmetod det är.
När jag hade både hasch och marijuana av samma planta, så märkte jag ingen skillnad i typ av rus.
Men kan tänka mig att dessa tillverkare har olika idéer i hur man ska göra hasch, och att det kanske följer med andra delar som påverkar profilen av cannabinoider.

Enklast att säga det är samma, då det är närmast verkligheten.
Underförutsättningen vi pratar om samma strain/planta.
Jo, så är det ju och det är inget mer med det.
Citera
2017-05-18, 16:55
  #32
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Jo, så är det ju och det är inget mer med det.
Man kan tycka detta

Men det gör det inte, har ett par på jobbet som aldrig någonsin skulle tänka sig ta hasch, men lite marijuana kan de kanske fundera på testa.
Citera
2017-05-18, 16:57
  #33
Medlem
PappaPundares avatar
Börjar du röka finns risken att det går åt helvete för ditt företag.
Risken är väldigt stor att du blir lat och passiv av att röka även när du inte är bäng och att röka lite på kvällarna kan lätt gå över till att röka hela dagarna

Men det finns ju också folk som får rökande att gå ihop bra med deras arbetsliv och allt annat så det finns ju en stor chans att det funkar fantastiskt bra för dig.

Så prova dig fram helt enkelt.
Men köp förfan en indica nästa gång om du vill slappna av ordentligt.
Citera
2017-05-18, 22:14
  #34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Så sent som igår så rökte jag både hasch och gräs och även gräset var trevligt så var haschet klart trevligare. Vems anekdotiska bevis är mest värt?

Min, gräs går åt snabbare än hasch så. Jag är becknarens becknare
Citera
2017-05-18, 23:46
  #35
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nepun
Min, gräs går åt snabbare än hasch så. Jag är becknarens becknare
Jo, fast att jag inte riktigt tror på vad du säger har jag sagt till dig förut.
Citera
2017-05-19, 00:31
  #36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Sen är det ju självklart att eftersom hasch inte bara är blomdelarna utan till stora delar innehåller andra delar av plantan så får man ju inte riktigt samma egenskaper som strainen som man har använt. Eftersom koncentrationerna av cannabinoider blir annorlunda. Men ett hasch som har X% THC och Y% CBD kommer att ha samma egenskaper som ett gräs med samma blandning. Det är lite samma diskussion som att MDMA skulle magiskt få andra egenskaper för att man har pressat det till ett piller och tillsatt bindmedel.

Har ju alla terpenoider och sånt som kan påverka också där det nog blir olika mängder/fördelningar i planta vs koncentrat, hur mycket det sedan påverkar blir en annan femma. Mest är det nog mentalt och som du nämner annan koncentration av thc+cbd.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback