Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-11, 22:52
  #1
Medlem
symphonysimbas avatar
Hej.

Jag pluggar just nu andra terminen på förskollärarprogrammet. Jag trivs bra men har en osäkerhet som sitter i, som inte försvinner. Jag har vikariat så jag vet hur yrket ser ut, men jag är osäker på om det är helt rätt för mig. Jag gillar barn och tycker det är kul att vara på förskola men framtiden ser ju inte ljus ut. Visst, det är mycket bättre löner om ett par år men barngrupperna kommer bara bli större och det kommer säkert bli ännu mer krav på dokumentation...

Jag blir dessutom helt slut av att jobba i skift, det passar mig riktigt inte som person. Jag jobbar ju hellre tex 8-16 varje dag.

Jag vet inte vad jag ska göra 😞 jag har redan bytt program en gång, från F-3 till förskollärare. Nu har jag dessutom sökt till bibliotekarie så väntar på svar om det.

Det här är så himla jobbigt 😞 jag vill bara känna mig säker nån gång!

Om jag nu byter program och studerar bibliotekarie i höst istället, hur gör jag med CSN och allt sånt då?

Någon i samma sits?
Citera
2017-05-11, 23:25
  #2
Medlem
CaptainCrunchys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av symphonysimba
Jag blir dessutom helt slut av att jobba i skift, det passar mig riktigt inte som person. Jag jobbar ju hellre tex 8-16 varje dag.

Är det verkligen så stor skillnad mellan skiften i förskolan? "Skiften" brukar väl diffa på några timmar bara? Du måste ju inte jobba på en nattöppen förskola liksom. Jag vet inte om rullande schema är standard kommunalt, men det måste ju finnas privata förskolor som erbjuder fasta tider?

Citat:
Ursprungligen postat av symphonysimba
Om jag nu byter program och studerar bibliotekarie i höst istället, hur gör jag med CSN och allt sånt då?