Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-11, 21:54
  #1
Medlem
Hej!

Fick hem en GANT skjorta jag skulle ha på lördag men den sitter helt galet jämfört med den jag provade
hos en GANT butik. Exakt samma!

Var 400kr prisskillnad så jag slog till hos Zalando.

Skulle det funka att gå till GANT butiken och byta?Säga att min gamla farmor köpte skjortan här men kvittot har jag såklart inte. Måste ha denna på lördag.
Skulle det gå? Att jag inte har kvittot är väl ett dåligt odds, men vilka hinder finns annars?
(moraliska hinder undanbedes)

Är det värt ett försök?
Citera
2017-05-11, 22:00
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bushmaster6
Hej!

Fick hem en GANT skjorta jag skulle ha på lördag men den sitter helt galet jämfört med den jag provade
hos en GANT butik. Exakt samma!

Var 400kr prisskillnad så jag slog till hos Zalando.

Skulle det funka att gå till GANT butiken och byta?Säga att min gamla farmor köpte skjortan här men kvittot har jag såklart inte. Måste ha denna på lördag.
Skulle det gå? Att jag inte har kvittot är väl ett dåligt odds, men vilka hinder finns annars?
(moraliska hinder undanbedes)

Är det värt ett försök?

Gant skjortor brukar dock ligga på mellan 1-2.000 :- vilket är en ganska hög summa.
Skulle tippa på att dom kommer kräva kvitto eftersom det även finns mycket fakevarianter som cirkulerar utomlands.
Prova kan man ju alltid göra
Citera
2017-05-11, 22:14
  #3
Medlem
köp den skjortan som satt bra och returnera den andra till zalando under tiden..
Citera
2017-05-11, 22:33
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kickzork
Gant skjortor brukar dock ligga på mellan 1-2.000 :- vilket är en ganska hög summa.
Skulle tippa på att dom kommer kräva kvitto eftersom det även finns mycket fakevarianter som cirkulerar utomlands.
Prova kan man ju alltid göra

Tror inte att det är många gant skjortor som ligger på över 999:-

Svar på TS, du kommer behöva kvittot
Citera
2017-05-11, 23:00
  #5
Medlem
CaptainCrunchys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bushmaster6
Hej!

Fick hem en GANT skjorta jag skulle ha på lördag men den sitter helt galet jämfört med den jag provade
hos en GANT butik. Exakt samma!

Var 400kr prisskillnad så jag slog till hos Zalando.

Skulle det funka att gå till GANT butiken och byta?Säga att min gamla farmor köpte skjortan här men kvittot har jag såklart inte. Måste ha denna på lördag.
Skulle det gå? Att jag inte har kvittot är väl ett dåligt odds, men vilka hinder finns annars?
(moraliska hinder undanbedes)

Är det värt ett försök?

Jag har för mig att GANT är mer åt franchisehållet, att butikerna köper in varor från ett centrallager. De har således butiksspecifika varulager med bra koll på vilka modeller respektive storlekar de sålt. Om de t.ex. inte sålt några medium av skjortan och du kommer in med en storlek M som du påstår är köpt där, får du det svårt. Detta förutsatt att de ens är villiga att göra ett återköp utan kvitto, från första början.

Bespara dig pinsamheten och välj en annan skjorta på lördag
Citera
2017-05-11, 23:01
  #6
Medlem
bravehs avatar
Varför skulle dom ta emot den utan kvitto? Är du dum i huvudet?
Citera
2017-05-11, 23:44
  #7
Medlem
Gå till en annan Gant butik och fråga om de har en kasse som du kan få (ha gärna på dig en gant tröja så brukar de va snälla). Sen går du till din Gant butik med skjortan och kassen och säger att du fått den i present och att det är fel storlek.

Detta är en klassiker för mig och har funkat de gånger jag gjort det på diverse butiker

Mvh DonMichaelCorleone
Citera
2017-05-13, 12:14
  #8
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonMichaelCorleone
Gå till en annan Gant butik och fråga om de har en kasse som du kan få (ha gärna på dig en gant tröja så brukar de va snälla). Sen går du till din Gant butik med skjortan och kassen och säger att du fått den i present och att det är fel storlek.

Detta är en klassiker för mig och har funkat de gånger jag gjort det på diverse butiker

Mvh DonMichaelCorleone
Nää, det spelar ingen roll om man har påse och en gant-tröja när man försöker lämna tillbaka den, dem kan ju inte acceptera varor som butiken i fråga inte ens kanske har i lager.

Det kan väl hända att har fungerat någon gång för dig, men butiker gör det nog knappast regelbundet då dem flesta medarbetare vet att man inte får göra så, finns ju risk för olika konsekvenser då.
Citera
2017-05-13, 13:01
  #9
Medlem
Ingen butik byter varor köpta någon annan stans, om det inte är samma inom kedja såklart, då är det ju oftast inget bekymmer.

Stäng tråden.
Citera
2017-05-15, 13:53
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av irken
Nää, det spelar ingen roll om man har påse och en gant-tröja när man försöker lämna tillbaka den, dem kan ju inte acceptera varor som butiken i fråga inte ens kanske har i lager.

Det kan väl hända att har fungerat någon gång för dig, men butiker gör det nog knappast regelbundet då dem flesta medarbetare vet att man inte får göra så, finns ju risk för olika konsekvenser då.

Gick in på Biltema igår och lämnade tillbaka en produkt utan kvitto som var oöppnad. Han fixade ett tillgodokvitto som jag kunde handla för i butiken, det borde kvinnorna på Gant affären även kunna göra.

Mvh DonMichaelCorleone
Citera
2017-05-15, 18:31
  #11
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonMichaelCorleone
Gick in på Biltema igår och lämnade tillbaka en produkt utan kvitto som var oöppnad. Han fixade ett tillgodokvitto som jag kunde handla för i butiken, det borde kvinnorna på Gant affären även kunna göra.

Mvh DonMichaelCorleone
Det är ju dock skillnad på Biltema och GANT, nu vet jag inte vad du lämnade tillbaka för produkt, men jag kan ju gissa på att den antagligen inte kostade +500, eller?

Och återigen - Anställda får egentligen inte göra det, men ja, det är klart dem kan göra undantag men det är nog ingenting man ska tror händer för ofta. Företaget kan ju såklart göra det i good-will ändå men ja.
Citera
2017-05-16, 23:27
  #12
Medlem
köpte en gån en rock i 10 tusen klassen i fysisk butik, men hade redan köpt den på internet för halva priset. det jag då gjorde var att bara ta den för 10 tusen som jag köpte i butik sen returnera den jag köpte på nätet i butiken då den i butik var i bättre kvalité
dom märkte inget o ja gick 5k plus
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback