Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2017-05-13, 20:35
  #37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ekonomista
Nej du har fel, jag tror på vetenskap och jag tror på kristendomen också och Japp jag tror att det finns onda krafter som härjar på denna jord.

Men det jag inte kan tro är att människor är så ignoranta.
Ok, du gör bara ett stort undantag här? I vanliga fall är du skeptisk, men just detta tror du på för att det passar med din tro?
Citera
2017-05-13, 20:38
  #38
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ekonomista
Nej du har fel, jag tror på vetenskap och jag tror på kristendomen också och Japp jag tror att det finns onda krafter som härjar på denna jord.

Men det jag inte kan tro är att människor är så ignoranta.

Hur gör du i de fall där vetenskapen motsäger kristendomen? Jag tänker på sånt som jungfrufödsel, gå på vatten, dela röda havet, flyga upp till himlen, skapa människor av lera, etc etc ?
Citera
2017-05-13, 20:52
  #39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Hur gör du i de fall där vetenskapen motsäger kristendomen? Jag tänker på sånt som jungfrufödsel, gå på vatten, dela röda havet, flyga upp till himlen, skapa människor av lera, etc etc ?

Partenogenes har identifierats i hos vissa ödlor.
Skräddare går på vatten.
En storm kan säkerligen få det att se ut som att röda havet delar sig.
Fåglar flyger.
Terakottaarmén?

Ni är så roliga ni som är i den här subdelen av Religion. Känns som att det finns många knäppisar som försöker "bevisa" att gud finns med otroligt dåliga videor. Sen finns det några nötter som försöker bemöta känsloargument med logiskt resonemang = idiot. Allt är bara löjligt.

Men det känns som om att det endast fanns EN gud så behöver man inte skriva in i bibeln att man inte ska tro på andra gudar. Känns lite som att någon gillar monopol.
Citera
2017-05-13, 20:57
  #40
Medlem
BetoBeto-Sans avatar
Haha var är beviset? En psykopat som skriker på en annan psykopat är allt jag ser.
Citera
2017-05-13, 21:27
  #41
Medlem
proconsuls avatar
[quote]
Citat:
Ursprungligen postat av Macatho
Partenogenes har identifierats i hos vissa ödlor.
Jungfru maria var en ödla?
Citat:
Skräddare går på vatten.
De går på ytspänningen. Vi måste nog anta att jesus vägde mer än en skräddare.
Citat:
En storm kan säkerligen få det att se ut som att röda havet delar sig.
Knappast.
Citat:
Fåglar flyger.
Fåglar har vingar. Hade jesus vingar?
Citat:
Terakottaarmén?
Vad har det med något att göra?

Antagligen de mest patetiska bortförklaringarna denna sidan millennieskiftet.
Citera
2017-05-13, 22:13
  #42
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ekonomista
Jag trodde länge att den mannen som fanns i första video var en pundare som var helt borta, men när jag lyssnade på hans budskap och på det sättet han artikulerade sig så...


Citat:
...kan jag säga att det sättet att tala idag existerar inte förutom i filmer som exempelvis 300 spartans eller gladiator.

Jodå. Det existerar i dag en del såna ... men överlag brukar dom finnas inom sluten psykiatrisk vård.
Citera
2017-05-14, 12:55
  #43
Medlem
[quote=proconsul|60718078]
Citat:
Jungfru maria var en ödla?

De går på ytspänningen. Vi måste nog anta att jesus vägde mer än en skräddare.

Knappast.

Fåglar har vingar. Hade jesus vingar?

Vad har det med något att göra?

Antagligen de mest patetiska bortförklaringarna denna sidan millennieskiftet.


Jag tycker du är en patetisk bortförklaring.
Hur trög måste man inte vara för att inte förstå att det jag skrev var ett troll?
#trögast
Citera
2017-05-14, 13:20
  #44
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macatho


Jag tycker du är en patetisk bortförklaring.
Hur trög måste man inte vara för att inte förstå att det jag skrev var ett troll?
#trögast

Hur trög man INTE måste vara? Kan du utveckla det?
Citera
2017-05-14, 18:18
  #45
Medlem
Ruggedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ekonomista
Om du ser hans videos så märker du att han som predikar är en vanlig människa och inte en sådan som jagar demoner, ni får tycka vad ni vill men jag tycker att det som visas i video är äkta till 100%.

Du verkar inte förstå. En vanlig / normal människa går inte ut och predikar.

Citat:
Ursprungligen postat av Ekonomista
Jag trodde länge att den mannen som fanns i första video var en pundare som var helt borta, men när jag lyssnade på hans budskap och på det sättet han artikulerade sig så kan jag säga att det sättet att tala idag existerar inte förutom i filmer som exempelvis 300 spartans eller gladiator.

Och i filmerna du refererar till så talar man så. Anser du att de som skådespelar i dessa filmer är besatta?

Citat:
Ursprungligen postat av Ekonomista
Dessutom så kommer samma man 2 år senare helt från ingenstans och predikanten känner igen honom, samt så är han helt plötsligt kristen (min tanke är att han gör det endast för att irritera den muslimska mannen samt så finns det alltid skumma typer i bakgrunden på alla hans videos.

Att denne vrickade person som är ute och predikar känner samma folk i mer är två år är inte magiskt. De flesta brukar kunna behålla relationer till vänner och bekanta betydligt längre än så.

Var inte så naiv att du går på allt alla försöker lura på dig.
Citera
2017-05-14, 20:27
  #46
Medlem
KortStubins avatar
Tråden flyttas till en ny och mer passande destination.

Religion --> Paranormala fenomen, ockultism och ufologi
/Moderator
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback