Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-11-04, 15:43
  #25
Medlem
exquisitelys avatar
Lidingö - grönt, barnvänligt och citynära. Finns fortfarande väldigt vita områden, om det är av vikt.
Citera
2018-11-11, 11:09
  #26
Medlem
WuMings avatar
Jag kan rekommendera Segersäng i Nynäshamns kommun. 40 min med pendeln till City, Bullerby-mysigt och 99% svensk medelklass.
158 m2 går idag för runt 5.5 mkr, då får man en fin stor trädgård också.
Ungarna går/cyklar själva till kompisarna, här hälsar man på dem man möter på gatan. Goda grannar och god sammanhållning.
Värt pendlingen.
Citera
2018-11-11, 11:19
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exquisitely
Lidingö - grönt, barnvänligt och citynära. Finns fortfarande väldigt vita områden, om det är av vikt.

Inte en chans att han hittar ett hus för 6 miljoner på Lidingö, inte ens ett radhus i behov av totalrenovering.
Citera
2019-01-27, 22:21
  #28
Medlem
PulverBraxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WuMing
Jag kan rekommendera Segersäng i Nynäshamns kommun. 40 min med pendeln till City, Bullerby-mysigt och 99% svensk medelklass.
158 m2 går idag för runt 5.5 mkr, då får man en fin stor trädgård också.
Ungarna går/cyklar själva till kompisarna, här hälsar man på dem man möter på gatan. Goda grannar och god sammanhållning.
Värt pendlingen.

Segersäng känns ganska WT/Blåställ. Du skriver medelklass men känns som byggbråte på tomten och öronsnäckor... Skulle personligen säga att det är för långt in till city samt nyss nämnda problematik.
Citera
2019-01-27, 22:22
  #29
Medlem
PulverBraxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peter_pung
Har fått ett jobberbjudande i Stockholm som jag har ganska gott om tid att överväga och har därför lite smått börjat kolla på bostäder samtidigt som jag försiktigt diskuterar frågan med familjen.

Bor idag i utkanten av Göteborg med fru och tre barn i ett väldigt lugnt och fint villaområde. Om det blir flytt är jag ute efter något liknande. Vilka områden ska man kolla på? Behöver absolut inte vara inom t-banan, men vill helst kunna ta mig till innerstaden på 30-45 minuter.

Letar främst efter lugna fina områden som är bra för barn att växa upp i. Betalar gärna lite extra för detta, även om ekonomin inte är obegränsad. Skulle kunna sträcka mig upp emot 6 miljoner, men inte så mycket mer.

Tacksam för vettiga tips!

Hur gick det med husletandet? Är ett gissel i STHLM även för oss som bor här med redan köpta radhus/villor/brf och därmed vinst att lägga på nytt. Är på väg att skapa en ny tråd egentligen för att bumpa denna... för se när jag orkar :-)
Citera
2019-01-28, 14:00
  #30
Medlem
Faustik-Funks avatar
Dom villaområden i Stockholm som är dyrast är oftast också dom som är lugnast. På Lidingö, som tidigare har nämnts, så ska du verkligen ha tur om du ens hittar ett radhus med din budget. Däremot finns det riktigt bra och trygga radhusområden i Nacka och Värmdö som kanske mer stämmer med din budget.

Citat:
Ursprungligen postat av PulverBrax
Segersäng känns ganska WT/Blåställ. Du skriver medelklass men känns som byggbråte på tomten och öronsnäckor... Skulle personligen säga att det är för långt in till city samt nyss nämnda problematik.
Haha, väl iaktaget!
Citera
2019-01-30, 15:14
  #31
Medlem
LinaHagePinglans avatar
Ja berätta för oss hur det gick! Hoppas du valde Värmdö eller Nacka eller så om du flyttade? Lugna och fina områden, skulle gärna bo där själv någon gång.
Citera
2019-01-30, 21:25
  #32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PulverBrax
Hur gick det med husletandet? Är ett gissel i STHLM även för oss som bor här med redan köpta radhus/villor/brf och därmed vinst att lägga på nytt. Är på väg att skapa en ny tråd egentligen för att bumpa denna... för se när jag orkar :-)

Blev kvar i Göteborg tills vidare.
Citera
2019-01-30, 22:45
  #33
Medlem
PulverBraxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LinaHagePinglan
Ja berätta för oss hur det gick! Hoppas du valde Värmdö eller Nacka eller så om du flyttade? Lugna och fina områden, skulle gärna bo där själv någon gång.

Villa i Nacka är svin dyrt om du exempelvis menar på Skuru sidan, BOO/Orminge är ju billigare fast vi pratar fortfarande minst 7,2 för ett icke totalt renoveringsobjekt. Värmdö är lite samma scenario OM vi inte talar långt ut, men då funkar inte livspusslet...
Citera
2019-01-30, 22:46
  #34
Medlem
PulverBraxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peter_pung
Blev kvar i Göteborg tills vidare.

Intressant OK, för se om jag får liv i denna tråd igen eller skapar en ny inom en nära framtid.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback