Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-11, 18:23
  #1
Medlem
Planerat det här riktigt länge. Har webshopen färdig och väntar på produkterna ska komma från leverantören.

Min fråga är vad tycker ni om webshop där det säljs extra ljus, led ramp, bil vård produkter som polerings maskin och även bildiagnos maskiner.

Min plan är att ha en "webshop" men man gör beställning genom mail på så sätt hålla priserna så låga som möjligt och slippa massa kostnader.

Är det något som går sälja om det är bra priser bra produkter och en ärlig shop som tar kunder seriöst.


En bild på vad jag kommit fram till.
http://i64.tinypic.com/15gt4qc.png
Citera
2017-05-11, 18:31
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Omakha96
Planerat det här riktigt länge. Har webshopen färdig och väntar på produkterna ska komma från leverantören.

Min fråga är vad tycker ni om webshop där det säljs extra ljus, led ramp, bil vård produkter som polerings maskin och även bildiagnos maskiner.

Min plan är att ha en "webshop" men man gör beställning genom mail på så sätt hålla priserna så låga som möjligt och slippa massa kostnader.

Är det något som går sälja om det är bra priser bra produkter och en ärlig shop som tar kunder seriöst.


En bild på vad jag kommit fram till.
http://i64.tinypic.com/15gt4qc.png

Bilvårdsprodukter* Poleringsmaskin* Bildiagnosmaskiner*

Du kan ju börja med att lära dig stava så din webshop slipper se ut som den är gjord av en 14 åring. Ev. kan du betala en skribent som sköter alla beskrivningar/artiklar osv åt dig.

Du får väl titta på hur mycket det kostar att köpa in dessa produkter och sedan hur mycket du kan sälja det för. Din "plan" är knappast unik och det finns säkert ett flertal onlinebaserade affärer som säljer de produkter som du planerar att sälja.
__________________
Senast redigerad av sharehare 2017-05-11 kl. 18:45.
Citera
2017-05-11, 18:45
  #3
Medlem
Som allt annat på nätet skall det vara enkelt att hitta det man vill ha, men sedan även enkelt att beställa och, inte minst, enkelt att betala - hur är tanken att det skall hanteras?
Startat företag för detta syfte nu eller finns det sedan tidigare?
Citera
2017-05-11, 19:04
  #4
Medlem
Lars1989s avatar
Börja med att sluta särskriva. Skulle aldrig handla på någon sida där det särkskrivs.
Citera
2017-05-11, 19:44
  #5
Medlem
1. Jag skulle rekommendera att du väljer ett nytt namn då företaget Bilexperten finns i både Stockholm och Motala.

2. Vad skulle du göra bättre än t.ex. Skruvat, Conrad, SC Styling, etc?

3. Tycker du inte det låter onödigt komplicerat att behöva beställa via mejl och bl.a. ej få en kopia på ordern efter beställning?

4. Nej, detta låter väldigt fishy och jag skulle garanterat vända mig till någon större shop.

5. Var det ej du som skulle köpa däck och sälja dem för någon hundralapp extra? Genialisk affärsplan.

(FB) Öppna däck butik
__________________
Senast redigerad av Elysia 2017-05-11 kl. 20:27.
Citera
2017-05-11, 20:10
  #6
Medlem
FreeBirdSeeds avatar
Av det lilla som jag sett på bilden så skulle jag inte handla av dig det luktar scam lång väg inte för att det kanske är det men du ger inge seriös intryck till mig som kund.
Citera
2017-05-11, 20:28
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Omakha96
Planerat det här riktigt länge. Har webshopen färdig och väntar på produkterna ska komma från leverantören.

Min fråga är vad tycker ni om webshop där det säljs extra ljus, led ramp, bil vård produkter som polerings maskin och även bildiagnos maskiner.

Min plan är att ha en "webshop" men man gör beställning genom mail på så sätt hålla priserna så låga som möjligt och slippa massa kostnader.

Är det något som går sälja om det är bra priser bra produkter och en ärlig shop som tar kunder seriöst.


En bild på vad jag kommit fram till.
http://i64.tinypic.com/15gt4qc.png
Ser det är fler som noterat, men börja med att välja ett mer unikt företagsnamn, 11 träffar på "Bilexperten" via Alla bolag!
Sedan, om än petitesser, men intrycket av en sida störs snabbt då det inte är rätt stavat.
Är tanken att hålla ett lager att leverera från eller beställer du först när order kommit in?
Citera
2017-05-11, 20:43
  #8
Medlem
Blev det ingen däck- och fälghandel förresten? Eller tänkt att samordna det med prylarna som du visar här nu kanske?
Citera
2017-05-11, 23:12
  #9
Medlem
Bongomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omakha96
Min plan är att ha en "webshop" men man gör beställning genom mail på så sätt hålla priserna så låga som möjligt och slippa massa kostnader.

Nä för arbetskraft är gratis. Klart du vill sitta och föra över beställningen från mail till en faktura, sedan manuellt fixa frakten och ta betalt verkar inte viktigt. Det går om du har 3 order på en dag men vad händer om det kommer 100? Nu lär det aldrig hända för du har konkursat långt innan du blir populär nog för det men vad om?

Tyvärr men vill du syssla med bildelar, erbjud dina tjänster till Biltema eller annan etablerad firma och stanna där.
Citera
2017-05-11, 23:58
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bongoman
Nä för arbetskraft är gratis. Klart du vill sitta och föra över beställningen från mail till en faktura, sedan manuellt fixa frakten och ta betalt verkar inte viktigt. Det går om du har 3 order på en dag men vad händer om det kommer 100? Nu lär det aldrig hända för du har konkursat långt innan du blir populär nog för det men vad om?

Tyvärr men vill du syssla med bildelar, erbjud dina tjänster till Biltema eller annan etablerad firma och stanna där.

Verkar som att ts gav upp fort. Kom inga svar på de frågor som dök upp i tråden, intresset svalnade tydligen. Ts hade en liknande tråd om däck också såg jag senare, dog av sig själv också.
Citera
2017-05-12, 00:23
  #11
Avstängd
Du kan ju döpa butiken till "wt-shoppen.se". Passar fint med produkterna.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback