Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-05-11, 18:22
  #1
Medlem
Nu kommer uppföljaren till Annabelle, Annabelle Creation. Filmen kommer att handla om hur Annabelle "skapades".

Officiell Trailer: https://www.youtube.com/watch?v=11taaQy2KBg

Själv tycker jag att de borde sluta producera mer "The Conjuring Series" filmer. De börjar bli utdragna och filmbolagen försöker safta ut så mycket pengar som möjligt då det är väldigt populära filmer.

Vad tror/tycker ni om filmen hittills?
Citera
2017-05-11, 19:06
  #2
Moderator
Nospheratus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonMichaelCorleone
Nu kommer uppföljaren till Annabelle, Annabelle Creation. Filmen kommer att handla om hur Annabelle "skapades".

Officiell Trailer: https://www.youtube.com/watch?v=11taaQy2KBg

Själv tycker jag att de borde sluta producera mer "The Conjuring Series" filmer. De börjar bli utdragna och filmbolagen försöker safta ut så mycket pengar som möjligt då det är väldigt populära filmer.

Vad tror/tycker ni om filmen hittills?
Jag gillar James Wan-vågen med Conjuring och Insidious. Men jag håller med om att hela temat börjar bli uttjatat. Sista Insidious kunde jag ha klarat mig utan. Conjuring kan man låta vara nu. Någon mer Annabelle behövs definitivt inte. Jag tycker James Wan kan ta sig an någon helt annan setting och annat tema istället. Indianspöken i nybyggarby i artonhundratalets USA eller vad som helst. Det känns som att man är klar med läskiga dockor nu.
Citera
2017-08-13, 12:59
  #3
Medlem
Nu har filmen varit ute ett par dagar. Efter att ha sett IMBD score så har jag bestämt mig för att vänta till den kommer ut som torrent.

Vad tyckte ni om den ni som såg den?

Mvh DonMichaelCorleone
Citera
2017-08-13, 13:22
  #4
Medlem
drfreudsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonMichaelCorleone
Nu har filmen varit ute ett par dagar. Efter att ha sett IMBD score så har jag bestämt mig för att vänta till den kommer ut som torrent.

Vad tyckte ni om den ni som såg den?

Mvh DonMichaelCorleone

Helt ok med bra och lång final men inget man ej sett innan. Bättre än föregångaren. Om du gillar Sandbergs förra film "Lights Out" lär du gilla den här också.
Citera
2017-08-30, 05:27
  #5
Avstängd
Tydligen den laskigaste filmen nagonsin.
Citera
2017-08-30, 14:36
  #6
Medlem
LovableGoofballs avatar
Må detta vara dödsstöten för dessa jävla spökfilmer. Alla är ju precis likadana. Ren, koncentrerad och super-feg mediokritet.
Citera
2017-09-16, 03:00
  #7
Medlem
Psyko Dads avatar
Den var bara för mycket på alla plan. Kändes som de hade slängt in scener stulna från The others, Rhe ring, Halloween, Banhemmet, mm
Blev för mycket kaka på kaka och till slut en trist soppa.
Ger den 6/10.
Citera
2017-10-14, 13:57
  #8
Medlem
musttomtes avatar
Hoppas den är bra, ska kolla på den nu då den har kommit som torrent via sök på swesub hos google.
Citera
2017-10-14, 16:21
  #9
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
Jag tycker att The Conjuring och The Conjuring 2 höll en hög kvalitet. Annabelle tyckte jag var mer eller mindre värdelös, minns jag, och kändes som en onödig spin off från Conjuring-filmerna, ett sätt att skapa en tröttsam franchise av någonting bra. Därför är mina förväntingar på Annabelle 2 inte höga. När jag läser på engelska Wiki om Annabelle (2014), så ser jag att den med all rätt fick negativ kritik, men eftersom "Annabelle was a major box office success, earning $84.3 million in North America and $172.6 in other territories for a worldwide total of $256.9 million", så antar jag att det fanns en drivkraft för att göra en prequel (som verkar ha fått bättre kritik) --->https://en.wikipedia.org/wiki/Annabelle:_Creation.
Citera
2017-10-14, 23:04
  #10
Medlem
Neofytens avatar
Synd att när vi väl har en svensk som regisserar skräck i Hollywood då gör han en helt menlös film. Lägg ner "The Conjuring Universe" för fan, kom igen! Första Insidious och första The Conjuring tyckte jag var bra och obehagliga, all cred till James Wan och manusförfattarna för de två filmerna. Men sedan har det inte tillförts något alls. Men jag antar någon tjänar pengar i Hollywood så låt oss fortsätta för all del!
__________________
Senast redigerad av Neofyten 2017-10-14 kl. 23:14.
Citera
2017-10-15, 16:12
  #11
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psyko Dad
Den var bara för mycket på alla plan. Kändes som de hade slängt in scener stulna från The others, Rhe ring, Halloween, Banhemmet, mm
Blev för mycket kaka på kaka och till slut en trist soppa.
Ger den 6/10.

Jag har förträngt det mesta av den första "Annabelle"-filmen, men minns att jag inte gillade den alls. Därför var mina förväntningar på den här filmen låga, men jag blev positivt överraskad. Jag kan inte se att de på något sätt rakt av har stulit scener från "The Others" (?), "The Ring", "Halloween" och "Barnhemmet." Om man letar så kan man finna likheter, men vilka scener menar du skulle vara stulna?

För det första så gillade jag att de hade fått ihop en bra cast med semi-kändisar som Anthony LaPaglia och Miranda Otto, samt skickliga barnskådespelare. En annan positiv sak är att fokus

7.5 ugglor av 10 möjliga är mitt betyg.
__________________
Senast redigerad av FromAnotherPlace 2017-10-15 kl. 16:41.
Citera
2017-10-15, 18:29
  #12
Medlem
LovableGoofballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neofyten
Synd att när vi väl har en svensk som regisserar skräck i Hollywood då gör han en helt menlös film.

Menlös är nog bästa beskrivningen av denna film. Alternativt värdelös. Det här är skräck för folk som inte gillar skräck. Allt är så förutsägbart och uppenbart att man sitter och skäms när man tittar på eländet. Fotot är så pass gräsligt att man vet direkt var och när något "läbbigt" ska inträffa. Genuint dåligt filmskapande, helt enkelt.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback