Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-11, 17:01
  #1
Medlem
Hej,

Finns det något system/program som man låter instagram-användare marknadsföra ex. mina hemsidor med hjälp utav bilder i dennes persons flöde?
Vi gör bilderna själva.
Ex. om en person klicka på bilden och skickas till vår sida och sedan gör ett köp, först då ska vi betala vår instagram-reklamare?

Ungefär som referral-länkar fast med bilder.


Mvh
Citera
2017-05-11, 17:45
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miraalex133
Hej,

Finns det något system/program som man låter instagram-användare marknadsföra ex. mina hemsidor med hjälp utav bilder i dennes persons flöde?
Vi gör bilderna själva.
Ex. om en person klickar på bilden och skickas till vår sida och sedan gör ett köp, först då ska vi betala vår instagram-reklamare?

Ungefär som referral-länkar fast med bilder.


Mvh

Du vill alltså ha en helt vanlig tracking-länk som är kopplad till din sida och meddelar instagramanvändaren när ett klick/registrering/köp har skett?

edit: Instagram stödjer inte bildlänkar för vanliga användare, men om du köper sponsrade inlägg så kan du välja att användare ska kunna klicka på bilden för att skickas vidare till din sida.

edit2: Sen tror jag att väldigt få instagrammare kommer lägga ut din länk utan att få betalt i förväg, beroende på hur stor följarbas de har. Vanligtvis så kräver populära sociala mediaprofiler att de får betalt i förväg, sen är det ditt jobb att konvertera besökarna du får (och inte personen som postade din länk).
__________________
Senast redigerad av sharehare 2017-05-11 kl. 18:43.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback