Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-11, 16:58
  #1
Medlem
Jag är ganska torsk på tramadol, har brukat i 7-8år och dom senaste 6 åren har dagsdosen legat på 2,5gram. Brukar bomba ett gram till morgonkaffet sedan duttar jag i mig 3st 0,5g bomber under dagen.Detta är för att hålla mig frisk på helgerna brukar jag mysa till det då går det åt det dubbla ungefär.

Rätt dyr ovana speciellt när jag knappt kan berusa mig längre. Har en riktigt bra våg hemma tänkte om jag skulle klippa 10mg varje dag och bli drogfri på 200dagar (om jag räknat rätt?)

200 dagar kan tyckas vara lite länge men att tända av från tramadol cold turkey eller klippa tex 100mg per dag blir helvetes lidelse för mig tro mig jag har försökt alla varianter. En gång när jag provade gå cold turkey såg jag demoner och hörde röster och slutade med att jag hamnade på psyk i nästan en månad.

Vad tror ni, kan detta funka? Ska jag kanske dra av 15-20mg varje dag? Vill absolut inte använda mig av några andra droger medans jag gör detta, har lite lätt att bli beroende om man säger så.
Citera
2017-05-11, 17:16
  #2
Medlem
Mjo, du har ju minst sagt dragit på dig en oerhört dålig vana.

Oftast så brukar man ju, precis som du säger, försöka sig på att bli av med skiten ASAP.
Man överskattar sin egen förmåga att hantera abstinens.

I detta fallet låter det som du underskattar din. Jag ser hellre att du trappar ner en aning mer drastiskt och sedan håller en jämn balans.

Nu knapprar du bra mycket högre doser än mig, men jag brukar faktiskt halvera mitt intag och låta det balansera ut sig. För att sedan bryta helt.

Detta funkar förmodligen inte för dig.

Berätta gärna hur det går för dig och kämpa järnet!
Citera
2017-05-14, 20:43
  #3
Medlem
Fortsatte dom ge dig tram på psyk eller vad fick du för vård?
Citera
2017-05-15, 08:00
  #4
Medlem
sök hjälp
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback