Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-09-27, 09:57
  #73
Medlem
Om jag drar till ett ställe med riktigt stora bitar, trycker 12 stycken och käkar 3 kokta ägg till det så står jag mig 2 timmar iallafall.

Vanlig 10-bitars av storleken som man får på genomsnittshaket räcker till förrätt typ.

Absolut inte värt pengarna.
Citera
2017-09-27, 17:46
  #74
Medlem
Nej, fisk ska var tillagad, annars kan man bli sjukt.

Idiotiskt med rå fisk.
Citera
2017-09-27, 18:21
  #75
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Callmare
Nej, fisk ska var tillagad, annars kan man bli sjukt.

Idiotiskt med rå fisk.

Ja jävlar vad drygt 127 miljoner idiot japaner vrider sig i dagliga plågor pga rå fisk.

Du har nog inte greppat sushi konceptet.

Det är inte fryst torsk som tinas och sen ätes rå.
Citera
2017-09-27, 19:29
  #76
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Callmare
Nej, fisk ska var tillagad, annars kan man bli sjukt.

Idiotiskt med rå fisk.

Utveckla gärna.
Hur blir man sjuk, och av vad?
Citera
2017-09-28, 09:24
  #77
Medlem
en 12 bitars duger när man vaknar söndag morgon bakfull så man knappt kan sitt eget namn. Annars mättar det fan inte längre än att man hunnit gå ut ur resturangen.

Men finns ju thai ställen med sushi i buffen, då brukar jag klämma i mig en 18/20 bitar. Man äter ju vad som är dyrast
Citera
2017-09-28, 09:59
  #78
Medlem
Itons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rasiermesser
Kan, ja.
Bli mätt på 10 bitar, nej.
Men hur svårt är det att ta 15 bitar, vilket jag finner lagom. 30 bitar tycker jag låter sjukt mycket - fördelen med sushi är just att man inte blir komamätt. Och nej, jag är ingen liten person.

Jag älskar sushi och lagar det ofta hemma och då får jag precis så många bitar jag vill ha till ett vettigt pris.

Håller med dig. Dels blir man inte komamätt utan istället gäller det nog att vänta ett tag för att magen ska känna av att den är full. Säger magen stopp och man äter fortfarande så har man ätit för mycket.
Citera
2017-09-28, 10:47
  #79
Medlem
SockAccounts avatar
Men det varierar ju oändligt på olika ställen,

Vissa serverar små bitar och vissa enorma.
Kan ju variera från 2 - 5 cm, där vissa ställen har dubbelt så stora bitar.
Citera
2017-09-29, 18:17
  #80
Medlem
Mackan52s avatar
Japp, det är mums

Man blir inte kräkmätt på det heller.
Citera
2017-09-29, 21:56
  #81
Medlem
Frihetsministeriets avatar
Jag skulle nog också behöva äta runt 40-50 bitar för att bli mätt på riktigt, men nu är det ju lite av själva "grejen" att man inte ska bli mätt på en sushiportion, eftersom i Japan har man en form av matvärdering som går ut på att det är hälsosamt att inte äta sig proppmätt (och om jag minns det rätt så ska det även vara vetenskapligt bevisat att detta är sant).

Har för mig att jag läste förut om en Ö i södra japan som har en befolkning med överdrivet hög medellivslängd och många pensionärer över 100 år i jämförelse med resten av världen, och att de tydligen aldrig åt sig proppmätta och åt mycket sushi och annan havsrelaterad mat.
Citera
2017-10-01, 10:01
  #82
Medlem
Mackan52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frihetsministeriet
Jag skulle nog också behöva äta runt 40-50 bitar för att bli mätt på riktigt, men nu är det ju lite av själva "grejen" att man inte ska bli mätt på en sushiportion, eftersom i Japan har man en form av matvärdering som går ut på att det är hälsosamt att inte äta sig proppmätt (och om jag minns det rätt så ska det även vara vetenskapligt bevisat att detta är sant).

Har för mig att jag läste förut om en Ö i södra japan som har en befolkning med överdrivet hög medellivslängd och många pensionärer över 100 år i jämförelse med resten av världen, och att de tydligen aldrig åt sig proppmätta och åt mycket sushi och annan havsrelaterad mat.

Och ändå serverar de soppa per liter CoCos portioner generellt var inte så små de heller.
Citera
2017-10-01, 12:06
  #83
Medlem
Gillar sushioch det äter det då och då. Men sagt tidigare en normal portion är ju i minsta laget.
Citera
2018-06-04, 12:35
  #84
Medlem
Mackan52s avatar
Avslutade precis 9 bitar och en kopp soppa och det räcker som lunch. Jag var hungrig när jag började äta, nu är jag inte hungrig längre och det räcker.

Har nu börjat med att äta sushi så ofta jag kan när det är lunch.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback