Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 7
  • 8
2018-07-17, 21:00
  #85
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan52
Avslutade precis 9 bitar och en kopp soppa och det räcker som lunch. Jag var hungrig när jag började äta, nu är jag inte hungrig längre och det räcker.

Har nu börjat med att äta sushi så ofta jag kan när det är lunch.

Det är väl det som menas med att vara mätt egentligen.
Men jag misstänker att många anser att mätt är att vara så mätt att man inte kan äta mer utan att må illa.
Citera
2018-07-17, 23:31
  #86
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kapten-Boom
Ni som är män i vuxen ålder, 25-60 år, kan ni äta sushi ute?

Jag var igår och åt en 10-bitars tallrik, den största restaurangen hade, och maten var slut på max 3-4 minuter. Jag är en vuxen man, och trots att jag betalade 90 kr blev jag inte mätt. När jag äter sushi är det alltid på buffé, och då kan jag lätt äta minst 30 bitar.

Är det värt priset i relation till den otroligt lilla mängd man får? En 8-bitars tallrik kostar runt 70-80 kr och en 10-bitars kostar ca 90 kr. Detta är alltså lika mkt som en buffé, där man får äta så mkt man vill.

Kan ni män i vuxen ålder äta er mätta? Jag förstår att en ung kvinna ca 50 kg eller Agda 85 år kan stå sig en hel dag efter 8 bitar sushi, men jag kan inte det.

Varför får man så otroligt lite mat? Blir ni mätta?
Åt det i dag. 17 bitars räcker precis lagom.
Näe, för att bli mätt är det inget som Rekomenderas. Men i dag var det vår helg o med tanke på saltbehovet så var det perfekt käk i dag.
Citera
2018-07-17, 23:35
  #87
Medlem
JohnTheRevelators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ptolemaios
Endast ätit det en gång, men mätt blev jag då jag hulkade upp det i munnen och var tvungen svälja ned igen (Var på restaurang och ville inte visa hur bonnig jag är). Aldrig mer.

Instämmer. Vidrigt.

Finns matjessill, stekt strömming och inlagd sill.

Räcker för mig, en vanlig dag, en vanlig man.
Citera
2018-07-20, 10:48
  #88
Medlem
Terror-Ister-Bands avatar
Klart man kakar Sushi, blev Sushi igar pa intilliggande hotellet's takveranda faktiskt, var mycket bra.

https://imgur.com/a/HD4IFrh
Citera
2018-07-20, 11:20
  #89
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative2.0
Åt det i dag. 17 bitars räcker precis lagom.
Näe, för att bli mätt är det inget som Rekomenderas. Men i dag var det vår helg o med tanke på saltbehovet så var det perfekt käk i dag.

17 bitar!!!
8-10 bitar räcker för mig för att jag ska bli mätt. Nu har jag inget tungt kroppsligt arbete, så en sushi är en perfekt lunch för mig.
Citera
2018-07-20, 11:20
  #90
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Terror-Ister-Band
Klart man kakar Sushi, blev Sushi igar pa intilliggande hotellet's takveranda faktiskt, var mycket bra.

https://imgur.com/a/HD4IFrh
Såg trevligt ut!
Citera
2018-07-20, 11:34
  #91
Medlem
Terror-Ister-Bands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Såg trevligt ut!

Det var det! Bast var tonfisken med en grymt "spicy" rora pa toppen.
Citera
2018-07-20, 11:36
  #92
Medlem
Itons avatar
Ja, det är klart att jag kan äta sushi. Jag är en vuxen man.
Citera
2018-07-20, 11:37
  #93
Medlem
Itons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Terror-Ister-Band
Klart man kakar Sushi, blev Sushi igar pa intilliggande hotellet's takveranda faktiskt, var mycket bra.

https://imgur.com/a/HD4IFrh

Smarrigt!
Citera
2018-07-20, 12:35
  #94
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clevernickname
17 bitar!!!
8-10 bitar räcker för mig för att jag ska bli mätt. Nu har jag inget tungt kroppsligt arbete, så en sushi är en perfekt lunch för mig.
Jag har inte ens ett arbete😉
Men jag blir inte mätt på vissa rätter o där ingår sushi o de stora hamburgerdrakarna. Nu spelar det ingen större roll. Hamburgarna vill jag inte ens äta då det bara är luft o fett i dem o sushi kan jag äta som vardagslyx då o då. Men inte en chans att det skulle funka som lunch.
Citera
2018-07-28, 23:55
  #95
Medlem
Visst käkar jag sushi, men det behövs ganska många 15-17 st för jag ska bli mätt.
Citera
2018-07-29, 19:20
  #96
Medlem
Andersdamaans avatar
Visst kan jag äta sushi om jag måste, men mätt blir jag då inte! Även om jag smäller i mig en artonbitars så börjar det att kurra i magen igen efter ett par rapar.
Citera
  • 7
  • 8

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback