Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2017-05-14, 15:33
  #49
Medlem

Beror det inte på fall till fall? Snackar man skit (inte kritik utan rent av skitsnack) sprider man negativitet på arbetsplatsen. Så det läggs ju på sen i mitt eget arkiv att jag tycker om att snacka illa bakom folks ryggar. Om jag utöver det inte respekterar arbetsplatsen tillräckligt väl för att kunna utföra jobbet bra nog och utan att vara som ett virus där så finns det väll ingen anledning att behålla mig på arbetsplatsen? Vi kommer aldrig veta ifall det endast var skitsnacket som gjorde att man fick kicken eller ifall det bara var sista droppen.
Citera
2017-05-14, 15:51
  #50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lodestone

Beror det inte på fall till fall? Snackar man skit (inte kritik utan rent av skitsnack) sprider man negativitet på arbetsplatsen. Så det läggs ju på sen i mitt eget arkiv att jag tycker om att snacka illa bakom folks ryggar. Om jag utöver det inte respekterar arbetsplatsen tillräckligt väl för att kunna utföra jobbet bra nog och utan att vara som ett virus där så finns det väll ingen anledning att behålla mig på arbetsplatsen? Vi kommer aldrig veta ifall det endast var skitsnacket som gjorde att man fick kicken eller ifall det bara var sista droppen.

Naturligtvis beror det på fall till fall. Det finns inte en enda sak i hela universum som inte beror på fall till fall. Yttrandefriheten är en demokratisk rättighet som syftar till att ge medborgarna insyn, i detta fall, i den offentliga verksamheten. Att någon snackar skit bakom folks ryggar och sprider negativ stämning på arbetsplatsen handlar snarare om samarbetssvårigheter. Då är inte avsked det första man tar till, utan först ett samtal och en uppföljning, eventuell varning eller omplacering etc. Vissa uttalanden kan kanske vara så grova att de utgör grund för avsked omedelbart även för en offentliganställd, men jag känner inte till några exempel.
__________________
Senast redigerad av Stahl1 2017-05-14 kl. 15:54.
Citera
2017-05-15, 09:19
  #51
Medlem
Var på en sittning med ett 20-tal personer var cirka ett år sedan. Kände enbart 3 stycken vid sittningen sen innan.

En av de jag känner pappas är VD på en stor koncern som har väldigt många anställda. Det kom senare fram vid middagen att en kille vid sittning (som vi inte kände sen innan) jobbade som säljansvarig på samma bolag som min kompis pappa. Min kompis nämnde inte att hans pappa var VD på det bolaget.

Senare på kvällen började denna killen snacka en jävla massa skit om bolaget. Sa att VD/ledningen ställer alldeles för låga krav och att man kan "chilla" sig igenom arbetsdagarna. Han menade att han som säljansvarig kunde lägga mycket av sina uppgifter på andra.

Tror inte den killen blev långvarig på det bolaget...
Citera
2017-05-16, 00:55
  #52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Biggus-Diccus66
Är man så korkad att man har en öppen FB eller har chefen som vän på FB och sen snackar skit. Tja då får man fan ta och bita i det sura äpplet. Har aldrig chefer på FB och väldigt stängd FB, väldigt få kollegor på FB . För om jag skulle vara pissed på företaget en dag så vill jag kunna ventilera det.


Det är nog bra att begränsa FB-vännerna när det gäller kolleger och vissa andra då det inte alls är ovanligt med dubbla profiler, en som de använder bara för att spionera och en annan som är privat och som inte är den du är vän med.
Citera
2017-05-22, 23:18
  #53
Medlem
Onan-erarens avatar
Bit inte den hand som föder dig. Tyck illa om din chef/kollegor men håll käften om det. Skriv ner dina känslor på ett ark å göm det nånstans. En kollega eller FÖRE DETTA kollega pratade vitt å brett om den förra chefen att vilken idiot han var vilken skitlön Hen fick å att hen bara fick kassaarbete. Nu jobbade ju Hen i livsmedelsaffär precis som jag, på samma villkor, olika tider dock. Hen blev uppsagd på grund av detta.
Citera
2017-05-30, 17:23
  #54
Medlem
Som tur är kan man ej få sparken från mitt jobb
Citera
2018-11-19, 18:26
  #55
Medlem
Kan ha sagt viss kritik ( skitsnack) till mina kollegor om min chef/vd under en middag med lite för mycket öl som chefen hörde...kan man få sparken då tros? Lätt orolig. 😐
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback