Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-11, 08:15
  #1
Medlem
Jag har en enskild firma som kommer att gå med stort överskott 2017 samtidigt som jag har stora reaförluster på aktier och räntekostnader privat. Min fråga är om det skulle gå att omvandla vinsten i firman till kapitalintäkter för att kunna kvitta dessa fullt ut. Är det överhuvudtaget möjigt? Finns det andra alternativ än attt ombilda till AB och plocka ut så mycket utdelning som möjligt?
Citera
2017-05-11, 09:43
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Danovan
Jag har en enskild firma som kommer att gå med stort överskott 2017 samtidigt som jag har stora reaförluster på aktier och räntekostnader privat. Min fråga är om det skulle gå att omvandla vinsten i firman till kapitalintäkter för att kunna kvitta dessa fullt ut. Är det överhuvudtaget möjigt? Finns det andra alternativ än attt ombilda till AB och plocka ut så mycket utdelning som möjligt?

Du kan kolla på om du kan göra räntefördelning. Överskott av näring blir istället ränteinkomst i deklarationen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback