Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-11, 01:12
  #1
Medlem
Från Tanzania / Zanzibar lutar det åt en två veckors avstickare till Seychellerna.

Är det någon som varit i Seychellerna som kan dela med sig av upplevelser /tips på allt från bra billiga boende, aktiviteter och annat?

Är det någon som vet hur cannabis ses på i landet? Jag har försökt googla utan bra resultat.
Citera
2017-05-11, 23:05
  #2
Medlem
Afrolovers avatar
Dyrt, medvetet dyrt.

Landet hatar slödder och hippis släpps inte in - mycker positivt tycker jag. Seychellerna är inte Jamaica.
Citera
2017-05-12, 10:38
  #3
Medlem
GLYKOZs avatar
Har varit där vid två tillfällen, umgicks med flera infödda människor! Det finns lite av rastakultur bland en del ungdomar, men en kille jag träffade hade fått avtjäna fängelsestraff för att ha rökt Marijuana! Jag bodde på flera ställen under min vistelse på Mahé och Praslin, "Coral Strand" på Beau Vallon beach och "Indian ocean fishing club" när jag besökte Praslin! Jag o mina vänner hyrde bil och utforskade öarna samt snorklade och fiskade en del. Vi var till La Digue och yterligare några öar över dagen för att titta på fågelbestånden där. Seychellerna är inget partyland, men jag besökte en dansklubb i Victoria, samt nattklubben på "Coral Strand". Det var lätt att träffa infödda tjejer, bodde med en i hennes hus under flera veckor i Mare Anglaise på Mahè. Seychellerna är det absolut härligaste resmål jag vistats på någonsin, och då har jag ändå rest en hel del!
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2838570

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback