Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-10, 21:28
  #1
Medlem
davaidavais avatar
Hej
Jag köpte en Acer Aspire ES-15 för ungefär ett halvår sedan som jag främst tänkte använda till musikproduktion. Jag fick hjälp med att hitta en dator och då peka han ut denna. Jag köpte Reason 9 och lite tillägg ganska fort och den började genast bete sig konstigt. I början la den av och man kunde inte starta den på ett tag, för att sedan totalvägra mig att använda musplattan. När jag gör musik så kommer det ofta upp en ruta där det står att datorn är för seg för att spela upp låten. När jag har i laddaren kommer den rutan upp hela tiden vilket gör att jag knappt kan göra musik.

Så nu har jag bestämt mig för att lämna in datorn och få tillbaka mina ca 9000 kr jag la på den här usla maskinen. Finns det någon som kan komma med ett eller flera säkra tips på datorer i den prisklassen som klarar av musikprogram?
Tack på förhand!
Citera
2017-05-10, 21:49
  #2
Medlem
_Måste_ det vara en laptop? För ska du ha något kraftfullt så får du gå upp i de högre prisklasserna och har svårt att rättfärdiga det.
Citera
2017-05-10, 21:54
  #3
Medlem
davaidavais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denosynnlige
_Måste_ det vara en laptop? För ska du ha något kraftfullt så får du gå upp i de högre prisklasserna och har svårt att rättfärdiga det.

Ja det är ett måste tyvärr.. Reser mycket och kan inte bära runt en stationär då. En laptop som klarar Reason är det enda alternativet.
Citera
2017-05-10, 22:54
  #4
Avstängd
Kolla på antingens Lenovo Thinkpad P50, P70 etc eller HP och deras Zbook. Det är mobile workstations som är ämnat för det du behöver.
Citera
2017-05-11, 06:43
  #5
Moderator
MondoBizarros avatar
Egen musik: teknik, instrument, inköp och produktion --> PC: köpråd - bärbart
/Moderator
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback