Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2017-05-12, 20:51
  #37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novus4212
Tror knappast priset låg på så lågt som du säger men förhållandevis billigt så kan man sätta upp bolag i Gibraltar.

Funkar gör det ju men inte så värst anonymt.

Om han använde sitt bankkort i Sverige så kan det spåras ganska lätt.

Så man kan alltså öppna upp företag i ett land som man inte bor i?
Citera
2017-05-13, 00:35
  #38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bella1997
Så man kan alltså öppna upp företag i ett land som man inte bor i?

Ja det kan du, men det hjälper dig inte när du bor i Sverige. Du måste i princip flytta för att bli av med alla problem.
Citera
2017-05-13, 00:39
  #39
Medlem
Det du måste göra är ganska simpelt.

1. Du måste skriva ut dig ifrån Sverige och bli skatteresident i ett annat land med låg eller ingen skatt.
2. Öppna bolag i land med låg eller utan skatt.
3. Inte vistas i Sverige i mer än 72 dagar om året eller äga hus eller liknande som gör dig skatteresident i Sverige.
Citera
2017-05-13, 02:06
  #40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ozziwar
Det du måste göra är ganska simpelt.

1. Du måste skriva ut dig ifrån Sverige och bli skatteresident i ett annat land med låg eller ingen skatt.
2. Öppna bolag i land med låg eller utan skatt.
3. Inte vistas i Sverige i mer än 72 dagar om året eller äga hus eller liknande som gör dig skatteresident i Sverige.


Jaha. Men då kan jag ju inte starta företag i ngt land jag inte bor i och inte så länge jag bor i Sverige. Måste alltså flytta.
Citera
2017-05-13, 02:06
  #41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ozziwar
Ja det kan du, men det hjälper dig inte när du bor i Sverige. Du måste i princip flytta för att bli av med alla problem.


Så jag behöver inte bo i landet jag startar företag i?
Citera
2017-05-13, 06:34
  #42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bella1997
Så jag behöver inte bo i landet jag startar företag i?

Så klart du inte behöver, men hjälper dig inte om du inte bor i skattefritt land.
Citera
2017-05-13, 11:04
  #43
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bella1997
Så man kan alltså öppna upp företag i ett land som man inte bor i?

Ja.

Varför skulle du inte kunna det?
Citera
2017-05-15, 19:13
  #44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av syserror
Så klart du inte behöver, men hjälper dig inte om du inte bor i skattefritt land.

Sant
Citera
2017-06-01, 23:01
  #45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lord_Stalin
Men ta och skatta för pengarna då, det blir ändå en bra inkomst för dig. Du har inte nerver till att skattefuska.
Bella du har lyxproblem men håller på och skaffa dig riktiga problem. Man kan inte låta främmande ta hand om ens ekonomi, pengar utan kunskap och kontroll över situationen, andra länders lagstiftning. Investera pengarna i Sverige istället och då kan du fortsätta att sova obekymrad.
Citera
2017-06-09, 20:14
  #46
Medlem
Callebiltes avatar
För några år sedan hade jag fnyst åt dig och sagt att din skatt går till de äldre som hjälpt till och byggt välfärden samt till våra barn som kommer ta hand om dig när du blir gammal.

Nu däremot kommer skattepengarna gå till någon afrikan som inte gjort ett skit för landet och troligtvis inte kommer göra det i framtiden heller eller till någon återvändande IS krigare som helst vill skära halsen av dig så nu gäller det att rädda sig själv och sin familj.

Det finns upplägg där man startar bolag i länder med låg skatt. Bolagen måste administreras från det landet så du kan inte sitta framför datorn i Sverige och sköta det hela. Kanske kan det funka med en VPN+Proxy men jag är inte säker. Det finns dock företag som kan sköta administrationen åt dig från det aktuella landet.

Själv har jag sagt upp mig från ett välbetalt jobb eftersom det innebar att jag skulle vara anträffbar 24/7 och spenderade kvällarna med att planera osv.
Av det min arbetsgivare betalar för mitt arbete får jag behålla ca 30% när alla skatter och moms är betalda.. Hade jag vetat att det gick till våra barn och äldre så hade jag stått ut men när jag vet att det går till välfärdsturister så vill jag inte vara med längre.

Nu har jag lite mindre (några tusenlappar) att röra mig med i månaden men oändligt mycket mer fritid och slipper ligga vaken om nätterna och bekymra mig över jobbet. 2 universitetsutbildningar för att typ köra truck haha.

Börjar dock bli lite sugen på att starta upp något men det blir inte i Sverabien.

Sverige är kört, bara försöka rädda det som räddas kan och starta om utomlands.

Snart blir det lågkonjunktur och när bolånebubblan spricker kommer det bli riktigt otrevligt här. Tyvärr, för Sverige var ett väldigt fint land även om skatterna alltid varit ganska höga. Förr fick man ju iallafall tillbaka lite för pengarna.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback