Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2017-05-11, 20:49
  #49
Medlem
trulyawesomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fizzlor
Är inte det som är frågan. Trycker jag i plastproppar när jag sitter still vid datorn så låter det burkigt, basen är svag. Testar jag med in-ears med kuddar i samma prisklass så låter det mycket bättre.

Ja, det kan mycket väl vara så att jag har dem fel och behöver andra proppar för att de ska sitta "perfekt", fan vet jag. Därför jag startade tråden. Uppenbarligen så är väl plast bättre eftersom alla nu kör med det istället för kuddar.
Inte fan sitter du väl med in-ear hörlurar om du är vid datorn?
Citera
2017-05-11, 21:05
  #50
Medlem
Fizzlors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trulyawesome
Inte fan sitter du väl med in-ear hörlurar om du är vid datorn?

Har jag påstått det? Jag svarade på frågan:

Citat:
Ursprungligen postat av MoaLjung
Men du hör ju inget om lurarna håller på och ramlar ur hela tiden.

Om jag sitter helt jävla stilla i ett tyst rum så borde ljudet vara så optimalt det bara kan bli. Även under dessa förhållanden har jag PERSONLIGEN uppfattat ljudet från plastproppar som burkigt, själlöst, tunn bas och skrikiga mellanregister. Just basen är det som irriterat mig mest då jag ofta lyssnar på musik med tunga bastoner. Aldrig problem med kuddar, basen låter som bas ska låta.

Nu kan det bero på att de hörlurar jag haft har varit skit, eller att de inte suttit ordentligt intryckta i öronen som de bör. Vad vet jag, har bara avfärdat platproppar som skit fram tills nu, men eftersom de är så jävla populära så borde det rimligtvis vara jag som har fel och inte tvärt om.
Citera
2017-05-11, 22:52
  #51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fizzlor
Sitter och kollar runt på hörlurar och slås av att fan 99% av alla in-ear lurar kör med sån där platpropp i öronen istället för kuddar.

Vad fan beror det här på? Tycker lurarna med kuddar har jävligt bra bas och ljud. Köpte ett par Sennheiser från Clas Ohlsons förra året för 200 spänn, klockrent ljud. Sköna som fan också.
Har testat flera hörlurar med sån där plastpropp och tycker ljudet låter burkigt som fan med svag bas. De var visserligen billiga, men de lät förjävligt jämfört med Sennheisern för samma pris.

För er som undrar vad i helvete jag pratar om:

Plastskit man trycker in i öronen:
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2789924

Kuddar:
https://www.amazon.co.uk/Sennheiser-...nheiser+in+ear

Varför har nästan alla tillverkare gått över till plastgrejerna?
Är det bara jag som upplever att ljudet är skit med dessa? Måste man upp ordentligt i prisklass för att få ett OK ljud? Handlar det om passformen i örat?

VE Monks plus, 5 bucks plus frakt finns ett "ex-pack" man kan köpa till med lite extra kuddar osv. Med eller utan Mic.
https://www.veclan.com/engappliance_...nceVo.eac_id=4
Ta en googling på "ve Monks Plus" så finns det läsning
Citera
2017-05-11, 23:03
  #52
Medlem
Askenars avatar
Använder själv Comply Foam till mina lurar, tokbra!
Citera
2017-05-12, 15:52
  #53
Medlem
Raxxorzs avatar
Körde mycket in-ear förr, nu för tiden så har jag lite andra setups.

Är jag på stan och handlar eller dylikt kör jag med dom vanliga iPhonelurarna som man får med.
På jobbet har jag ett par Beats Wireless. Bra bas och trådlösa.
I övrigt så har jag ett par Beoplay H2 från Bang&Olufsen, riktigt bra hörlurar.
Citera
2017-05-19, 21:01
  #54
Medlem
Rebelxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blandband1
..jämfört med vad?

Alla andra hörlurar jag haft.
Jag tycker jag är rätt petig med ljudkvalitet, och jag anser det vara helt adekvata för dagligt bruk.

Om du brukar köpa in-ear lurar för 500:-, så gör gärna ett försök.
Se dock till att det är original Samsung, EO-EG900BW är min favorit.
Har en annan modell nu dock.

Köpte nått kinaskit, kopior av misstag en gång och de var horribla.

Och rätt storlek på själva gummipluggen är ett måste, skickas ju med några olika storlekar så funkar för de flesta.
Citera
2017-05-19, 22:38
  #55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rebelx
Alla andra hörlurar jag haft.
Jag tycker jag är rätt petig med ljudkvalitet, och jag anser det vara helt adekvata för dagligt bruk.

Om du brukar köpa in-ear lurar för 500:-, så gör gärna ett försök.
Se dock till att det är original Samsung, EO-EG900BW är min favorit.
Har en annan modell nu dock.

Köpte nått kinaskit, kopior av misstag en gång och de var horribla.

Och rätt storlek på själva gummipluggen är ett måste, skickas ju med några olika storlekar så funkar för de flesta.
Adekvata för dagligt bruk och "väldigt bra" tycker jag är helt olika saker. T.ex. Apples Earpods tycker jag funkar helt okej under dagen, men skulle aldrig säga att de är väldigt bra eftersom min referens för "väldigt bra" är Sennheiser HD800S.
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback