Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-05-10, 17:04
  #1
Medlem
Jag påbörjar ett försök att mikrodosera ALD-52 och tänkte försöka dela med mig av mina upplevelser och kanske få lite råd från andra som har erfarenhet av detta.

Då jag i princip hela livet lidit av depressioner som kommer och går i olika styrka och även nyligen blivit diagnostiserad med ADHD-PI så hoppas jag att mikrodosering kan hjälpa mig med detta. Enligt vad jag läst och hört så borde det finnas en rimlig chans att detta kan hjälpa. Eftersom det tydligen kommer att ta några månader innan jag kommer få testa Ritalin mot adhd så passar det bra att göra det här försöket nu. Jag jobbar hemifrån de närmsta tre veckorna så om det skulle råka bli lite för mycket så är det ingen fara att jobbet märker det.

Har köpt 5-lappar ALD-52 från en svensk shop som skall vara på 100µg.Jag har lagt en lapp som är klippt i mindre bitar i en deciliter renat vatten från apoteket som inte innehåller klor eller annat som kan förstöra substansen. Det kommer att få stå till i morgon bitti och lösa sig så att det kan doseras med en spruta.

Upplägget blir 10µg(ml) var tredje dag med dosjusteringar om jag inte märker någon skillnad. Alternativt varannan dag om det kanske ger bättre effekt.

Obs, letar inte efter åsikter om att jag skall köpa riktig syra istället utan jag valde detta för att det var enkelt och det mesta tyder på att resultatet blir det samma.
Citera
2017-05-10, 19:13
  #2
Medlem
EmilSladdertasks avatar
Lycka till!

Har du någon plan för att mäta om du uppnår något resultat? (Kreativitet, närvaro, kognition, whatever)
Citera
2017-05-10, 19:38
  #3
Medlem
Mätandet blir nog ganska svårt. Men jag kommer försöka se om koncentration och liknande blir bättre. Exempelvis har jag tidigare bara kunnat se på film eller serier utan att syssla med fjorton andra saker samtidigt om jag tagit ett par drag på vaporizern med cannabis. Ofokuserad är bara förnamnet.

Jag tror också att det blir lättare att veta hur man skall utvärdera när man känner eventuella effekter, men kom gärna med förslag.
Citera
2017-05-10, 23:47
  #4
Medlem
Låter intressant. Håll oss uppdaterade!
Citera
2017-05-11, 18:43
  #5
Medlem
08:00 intog 10µg.

09:15 Känner ingenting. Men samtidigt är det ju inte meningen att man skall känna sig påverkad så det kanske är rätt. Funderar på om man skall ta mer nästa gång för att se var gränsen för påverkan går (och för att se om lappen funkar).

10:00 känner mig lite lugnare inombords, inte så adhd-splittrad. Kan vara slump eller placebo men det är skönt oavsett

11:00 Känner mig väldigt lugn. Möjligtvis hörde jag fågelsången utanför fönstret tydligare än vanligt. Eller snarare, jag la märke till den mer. Inga synstörningar alls.

12:30 kom hem från hundpromenad. Blev mycket längre än vanligt och jag stängde av musiken jag normalt sett lyssnar på så fort jag går någonstans och kände mig helt ostressad ändå vilket annars brukar vara problemet om jag inte lyssnar på något.

16:00 känns som det på det stora hela har varit en bra dag utan att ha gjort något särskilt. Eventuella effekter verkar ha försvunnit.

Allt kan naturligtvis ha varit placebo eftersom jag inte kände mig påverkad alls. I morgon blir det paus i intaget för att inte öka toleransen och i övermorgon skruvar jag upp det till 15 mikrogram för att se om det skiljer något i effekten.
Citera
2017-05-11, 19:17
  #6
Medlem
grovalarks avatar
Följer :=)
Citera
2017-05-11, 19:55
  #7
Medlem
19:52 ramlade nyss i en skateboardramp. Känner mig något seg och åker sämre än i förrgår. Hade väntat mig tvärtom. Skall försöka åka varje dag ett tag framöver och se hur mikrodoseringen påverkar.
Citera
2017-05-13, 21:48
  #8
Medlem
Dag 2
08:00 inget intag i dag för att inte bygga upp toleransen.

Dag 3: 09:00 15 mikrogram. Lite tung i huvudet efter lite mer än en flaska vin i går.

12:00 Inre lugn, annars inga effekter.

13:00 flickvän kommenterar att jag pratar mer än vanligt. Känner mig alert.

19:00 har varit en perfekt dag. Fått massa gjort. På gott humör hela dagen. Balans på skate verkar inte påverkas alls. Svårt att sätta fingret på vad det är men det känns som att det fungerat riktigt bra.
Citera
2017-05-15, 22:16
  #9
Medlem
Dag 4: inget intag. Perfekt dag med massa gjort.

Dag 5: 07:30 20mikrogram
09:43 ser på film och inser att 20 kanske är lite mycket. Känner mig lite påverkad, inga synstörningar, snarare som centralstimulantia.

15:30 har fortfarande en känsla av att ha druckit tio koppar kaffe eller liknande. 20 är för mycket för en vanlig dag och för lite för att det skall vara kul. Får backa till 10 eller 15 nästa gång.

Jag hade på något sätt väntat mig att ha mer att skriva om men det ligger väl i sakens natur att det inte direkt blir någon tripp-rapport. Hittills har det känts som ADHD-surret i huvudet har försvunnit så det är egentligen ett sjukt bra resultat för mig, men om man inte har den typen av problematik så vet jag inte om det är värt det bara för att vara på lite bättre humör. Förhoppningsvis ser jag snart mer effekter.
Citera
2017-05-16, 21:28
  #10
Medlem
grovalarks avatar
Fortsätt rapportera Riktigt roligt att läsa!
Citera
2017-05-16, 21:47
  #11
Medlem
gultregns avatar
Följer
Citera
2017-05-16, 21:49
  #12
Avstängd
link71s avatar
Mer updates!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback