Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-16, 22:06
  #61
Medlem
Vem0ths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Ja det är ju en bra sak med honom. Han gör det mer tillåtet att acceptera SD. Iom att han är en så stark "anhängare av demokrati och godhet" så är det ett dragplåster för SD att han diskuterar SD som vilket annat parti som helst.

Känns numer jäkligt trist att skriva på hans sida. Man vet att bara "snälla" åsikter tillåts. Typ "Heja Marcus!" och "Annie är söt!" eller harmlösa politiska åsikter såsom "Vi borde höja skatterna så vi kan förbättra välfärden". Vem orkar ha en sur censor hängandes över en som säkerställer att ens åsikter är tillräckligt harmlösa? Därför är hälften av de som postar medelålders tanter. Jag har känslan av att MO är en sådan som har lite tantfetisch faktiskt, en sån som gillar Mrs Robinson mer än Ms Robinson. Jag har känt ett par sådana personer när jag växte upp och det finns tydliga likheter.

Han har en nolltolerans mot omoget beteende, vilket passar med hans karaktär då han skriver som en förskolelärare talar med barn. Om man ska kritisera det han skriver i kommentarsfältet så får man vara konstruktiv utan vulgärt ordspråk.
Citera
2017-07-17, 00:01
  #62
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vem0th
Han har en nolltolerans mot omoget beteende, vilket passar med hans karaktär då han skriver som en förskolelärare talar med barn. Om man ska kritisera det han skriver i kommentarsfältet så får man vara konstruktiv utan vulgärt ordspråk.

Det är det han vill ge intryck av.

Prova att skriv att det inte var en rysk ubåt så får du se hans censur.

Däremot går det bra att skriva "Ryssland attackerar oss kanske imorgon, Putin är diktator och äger hela media i Ryssland". Osv.
Väldigt osmakligt när man vill säga att man står för fri debatt.

För att reagera mot denna censur har jag bytt min avatar i protest.
Citera
2017-07-17, 00:30
  #63
Medlem
Vem0ths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Det är det han vill ge intryck av.

Prova att skriv att det inte var en rysk ubåt så får du se hans censur.

Däremot går det bra att skriva "Ryssland attackerar oss kanske imorgon, Putin är diktator och äger hela media i Ryssland". Osv.
Väldigt osmakligt när man vill säga att man står för fri debatt.

För att reagera mot denna censur har jag bytt min avatar i protest.

Vacker avatar.

Är säker på att det inte är han som kontrollerar kommentatorfältet utan har några slavar för det. Då hans censurslav kanske tar makten och ställer till o vinklar.
Citera
2017-09-07, 23:44
  #64
Medlem
Han skrev en väldigt vinklad "analys" av Nordeas flytt.

Han får det att framstå som om "Svenska skattebetalare" har skapat hela Nordeas vinst på 40 miljarder.
Lite samma som Lövens retorik.
Citera
2017-09-24, 09:07
  #65
Medlem
tycker han lät väldigt objektiv när jag först började följa honom och hans ovanligt possitiva analyser om varför det går bra för SD, Trump eller opopulära figurer.
inte alls samma känsla på senare tid, hans beskrivning av hatbrott går väl inte alls ihop med regeringens beskrivning som han länkade till.
Komentators fältet känns ofta väldigt ensidigt.

Fast vad förväntar man sig av någon som väljer Hillary+Obama över Trump på sin omslagsbild.
Citera
2017-09-24, 09:19
  #66
Medlem
Värst är väl alla får som envisas med att hylla allt han skriver.
I stil med "tack Marcus för din analys!" "Tack för att skriver så tydligt"
Citera
2017-09-24, 14:06
  #67
Medlem
Brukade följa honom men la ner det när jag såg att även relativt hovsamt formulerade inlägg ansågs anstötliga och togs bort. Att det skulle vara någon annan som sätter censurribban köper jag inte. Han tog själv upp kommentarer som "Löfven är inkompetent" som exempel på sånt som "förstörde stämningen". Direkt löjligt.
Citera
2017-09-24, 14:40
  #68
Medlem
InnesIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoungA
Tycker det låter som TS är bitter för han inte får skriva dödsönskningar och fake news på Marcus Oscarssons sida.

OnT: Tycker det är ganska skönt att kommentera på hans sida numera. Man kan diskutera både med vänsterfolk och höger/sd-folk på en ganska normal nivå utan påhopp. Tycker det är kul och precis så det ska vara. Jag har kritiserat hejvilt. Allt från Annie Lööf, Stefan Löfven till Jimmie Åkesson. Aldrig blivit borttagen, men jag har också varit saklig.
Jag kritiserade Obama för nån dag sen på Marcus sida för han inte tagit itu med Nordkorea på riktigt.
Marcus svarade mig till och med om hur han inte höll med om vissa saker i min kritik. Men kommentar och min kommentarrätt finns kvar.[/url]

Jag håller med dig. Så länge som kritiken är saklig och tonen är god är det inga problem att framföra åsikter på hans facebook. Som du också skriver är det oftast folk som uttrycker sig dåligt som försvinner, och det är som det ska vara tycker jag. Folk som skriver att någon är en horunge eller att en annan är inkompetent är knappast sakliga eller trevliga i ton.

Dock finns det en del av sidan som är under all kritik och det är allt som rör Ryssland. Marcus verkar helt inne på tanken om Ryssland som det stora hotet och att de aktivt lägger sig i val, förstör för kandidater, spionerar på allt och alla med mera. Jag anser att han är för färgad av sina egna åsikter här och tar bort kommentarer som är bra bara för att de inte är lika kritiska mot Ryssland som han själv är.
Citera
2017-10-31, 18:08
  #69
Medlem
TheStifmeisters avatar
Marcus Oscarssons senaste facebook inlägg angående åtalet mot Manafort i USA var grovt vinklat, antingen är Marcus Oscarsson otroligt okunnig om utrikes politik eller så vinklar han för att hjärntvätta hans korkade följare i Sverige?


Trump utreds inte ens utan det var innan kampanjen var påtänkt och Marcus vinklar det som att Trump får det "svettigt" nu... Medans hans korkade följare som knappt kan stava sväljer allt direkt


Är Svenskar så här jävla dumma?
Citera
2017-10-31, 19:35
  #70
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheStifmeister
Marcus Oscarssons senaste facebook inlägg angående åtalet mot Manafort i USA var grovt vinklat, antingen är Marcus Oscarsson otroligt okunnig om utrikes politik eller så vinklar han för att hjärntvätta hans korkade följare i Sverige?


Trump utreds inte ens utan det var innan kampanjen var påtänkt och Marcus vinklar det som att Trump får det "svettigt" nu... Medans hans korkade följare som knappt kan stava sväljer allt direkt


Är Svenskar så här jävla dumma?
Jag tror att Marcus Oscarsson är en betald desinformatör.
Citera
2017-11-01, 02:21
  #71
Medlem
TheStifmeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Jag tror att Marcus Oscarsson är en betald desinformatör.


Eller så hotas han av att få sparken om han inte smutskastar etablissemangets fiender?
Citera
2017-11-01, 08:15
  #72
Medlem
Reagerade också på det där inlägget. Otroligt vinklat och kändes som att han fått order uppifrån att basha Trump och inte nyansera frågan alls.

När Trump väljs igen 2020 så kommer dessa hjon till lättlurade svenskar återigen klia sig i huvudet och undra hur fasiken det kunde hända. Får ryssarna skulden då också?

Svensk media verkar inte vilja informera och göra omvärlden begriplig. Narrativet är allt. Syftet verkar vara att i varje givet läge smutskasta högernationalistisk politik som Trump, SD och Brexit och därigenom underlätta för en mer globalistisk, vänstevriden politik. Kan Bonnier verkligen vara så beräknande
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback