Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-05-10, 17:56
  #13
Medlem
MajorTomsAJunkies avatar
.
__________________
Senast redigerad av MajorTomsAJunkie 2017-05-10 kl. 18:02.
Citera
2017-05-11, 10:02
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Jag känner att jag har kommit till plats i livet där min lycka inte påverkas av mina omständigheter. Jag är bra mycket lyckligare jämfört med för 10 år sedan när jag 15-17.

Håller med. Så som jag känner nu trivs jag med saker och ting oavsett var jag befinner mig, sålänge jag har mat och andra nödvändigheter förstås. Jag är fortfarande ung och vet inte ännu så mycket om min framtid, men det oroar mig inte. Tar dagen som den kommer och ser det stora även i de små sakerna.

Fast just nu är jag i Japan så då mår man väl kanske lite extra bra ^^
Citera
2017-05-17, 07:51
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pinkstripedcat
Hej! Jag är inne i en fas där jag konstant tänker på livet. Jag är lite av en pessimist och tycker att livet mest är ett lidande trots att jag har jättefina vänner osv. Jag är 18 men rädd för att bli äldre, om jag inte tycker om livet nu när ska jag börja göra det? Detta är inte ett rop på hjälp men jag vill dö. Är det bara jag som tycker det verkar sjuktligt skönt att bara somna och aldrig vakna igen?


Jag har aldrig tänkt att det skulle vara skönt att somna och aldrig vakna igen. Tvärtom. Tanken på döden är och har alltid varit skrämmande för mig. Jag vill leva så länge som möjligt.
Citera
2017-05-17, 11:49
  #16
Medlem
KonungHonungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinkstripedcat
Hej! Jag är inne i en fas där jag konstant tänker på livet. Jag är lite av en pessimist och tycker att livet mest är ett lidande trots att jag har jättefina vänner osv. Jag är 18 men rädd för att bli äldre, om jag inte tycker om livet nu när ska jag börja göra det? Detta är inte ett rop på hjälp men jag vill dö. Är det bara jag som tycker det verkar sjuktligt skönt att bara somna och aldrig vakna igen?
Livet är bra! Vi är alla fantastiska varelser som befinner oss på en planet i ett universum som vi knappt hunnit börja utforska.

Problemet är att vi fängslas i ett ekonomiskt system med meningslösa lönearbeten som gör oss deprimerade eftersom vi inte får uppfylla vår potential.

Att jobba på lager är inte riktigt lika stimulerande som att knalla runt och ta prover på Mars.

Lösningen på detta stavas medborgarlön.

Citat:
Ursprungligen postat av Artorius
Du är ung, väldigt vanligt att tänka så. Tänk att det kommer bli bättre och tabba dig inte så hårt. Fixa jobb, utbildning osv. Och gör vad fan du vill sen. Livet kan vara schysst, även om livet består av mycket tristess och lidande
Varför då? Alla jobb automatiseras ju nu.
__________________
Senast redigerad av KonungHonung 2017-05-17 kl. 11:56.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback