Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-05-12, 15:00
  #13
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .buenaventura.
Dom är skyldiga till exploateringen av ländernas naturresurser och dom är medskyldiga till alla döda längs vägen.

Enligt vem? Du? Och vem är du egentligen?
Citera
2017-05-12, 15:45
  #14
Medlem
.buenaventura.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Enligt vem? Du? Och vem är du egentligen?

Enligt Kerstin Lundell och organisationen ECOS med flera
Citera
2017-05-12, 17:46
  #15
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .buenaventura.
Enligt Kerstin Lundell och organisationen ECOS med flera

Betyder inte att dem har rätt. Du vet att enligt lag så kan inte ägare vara ansvariga för det som händer. Det är dem som orsakar som är dem skylldiga.

Än fast Lundin var inblandad, så betyder inte att dem är skylldiga. Jag bara säger det. Annars så hade dem varit dömd redan nu.
Citera
2017-05-12, 18:55
  #16
Medlem
.buenaventura.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Betyder inte att dem har rätt. Du vet att enligt lag så kan inte ägare vara ansvariga för det som händer. Det är dem som orsakar som är dem skylldiga.

Än fast Lundin var inblandad, så betyder inte att dem är skylldiga. Jag bara säger det. Annars så hade dem varit dömd redan nu.

Är du jurist också? Trodde du var ingenjör.

Ian Lundin är misstänkt för brott och svenska åklagare driver just nu en rättsprocess mot honom och företagets VD. Ett sådant stort fall är ingenting som reds ut på några dagar Tommy.
Citera
2017-05-12, 19:08
  #17
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .buenaventura.
Är du jurist också? Trodde du var ingenjör.

Ian Lundin är misstänkt för brott och svenska åklagare driver just nu en rättsprocess mot honom och företagets VD. Ett sådant stort fall är ingenting som reds ut på några dagar Tommy.

Uncle Tom om jag för be. Precis som Negern Uncle Tom.

Blir Ian Lundin dömd så vet vi att han är skylldig. Annars inte.
Citera
2017-05-12, 19:10
  #18
Medlem
SecundusSilents avatar
Jag tillhör vänstern. Jag känner mig inte utnyttjad. Att vara utnyttjad är en objektiv definition. Är det någon som tjänar pengar på mitt arbete, dvs. en kapitalist, då är jag per definition utnyttjad. Tjänar jag pengar på andras arbete, är jag per definition den som utnyttjar oavsett hur mycket vänster jag är. Historien är full av kapitalister som varit övertygade kommunister - t ex den killen i Varberg som finansierar Leninpriset.

Nu är kapitalismen som system exploaterande. Marx sade att inte heller de som tillhör kapitalistklassen är fri, helt enkelt därför att de objektivt sett är satta att spela rollen som kapitalister och därmed utsugare. Om dessa kapitlister känner sig fria, har ingen betydelse för analysen. De är bara kuggar i maskinen.

Det är bara ett borgerligt samhälle och dess ideologiproduktion som skapar den individualism som gör politiska frågor till en fråga om att "känna sig" ditten och datten.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback