Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-07-24, 01:53
  #13
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Gary-loomis
Det går trotts allt att stoppa/få tillbaka håret naturligt.
Men det finns ingen vinning i det, därav inte en legal väg.
Hur menar du få tillbaka det naturligt?

Varför finns det ingen vinning i det? Och inte en legal väg?

Kan du vara vänligt och förklara? Blir fundersam nu.


Citat:
Ursprungligen postat av Kimmelshow
Jag funderar på detta. Vill verkligen fylla igen mina kala vikar utan att betala skjortan av mig på någon klinik i Stockholm. Vill ha en snabb "in och ut" process med bra resultat och sedan njuta av en full hårlinje igen efter x-antal månader.

Jag har hår som vanligt men kala vikar. Är fortfarande ung men inte tappat något sedan vikarna klev uppåt för 8 år sedan. Frågan är om man ska spara ca. 30.000:- på sparkontot och sedan börja kolla efter tider, bokningar m.m?

Vad menas med kala vikar?

du skriver igen, kollade det feta jag markerade. Tror detta tar ganska lång tid att få tillbaka håret tjockt osv?

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Jag har en generell fråga om någon kan svara...

hur mycket måste man ha tappat för att kunna göra en sådan? Jag är 22 och mitt hår är tunnt och växer väldigt långsamt, jag minns att jag hade sjukt nice och tjockt hår för 5-7 år sedan.

Kan jag få lika mycket hår och kommer det att vara av samma kvailté som innan? Kommer det att växa i vanlig takt om man gör en sådan här transplantation?
Citera
2018-08-02, 02:41
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DetSvenskaFolket
Hur menar du få tillbaka det naturligt?

Varför finns det ingen vinning i det? Och inte en legal väg?

Kan du vara vänligt och förklara? Blir fundersam nu.




Vad menas med kala vikar?

du skriver igen, kollade det feta jag markerade. Tror detta tar ganska lång tid att få tillbaka håret tjockt osv?

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Jag har en generell fråga om någon kan svara...

hur mycket måste man ha tappat för att kunna göra en sådan? Jag är 22 och mitt hår är tunnt och växer väldigt långsamt, jag minns att jag hade sjukt nice och tjockt hår för 5-7 år sedan.

Kan jag få lika mycket hår och kommer det att vara av samma kvailté som innan? Kommer det att växa i vanlig takt om man gör en sådan här transplantation?

Kala vikar? Ja alltså en M hårlinje. Tänk dig en rak hårlinje där det tunnas ut på sidorna och sedan blir kalt.
Citera
2018-08-02, 02:48
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av storstruten
Tänk på att om du är 24 är risken stor att du kommer tappa mer och du måste göra en hårtansplantation till inom några år (speciellt om tappet är uppe på skalpen).

Själv åkte jag till Dr. Saifi (via europeanhairtransplant) i Polen och är mycket nöjd.

Jag tror det är vanligt att göra två transplantationer för en del. Jag är några år äldre än TS men tappat håret på sidorna där fram och en aning på hjässan men inte mycket för att kalla mig tunnhårig. Hade själv tänkt spara upp till en transplantation istället för en ny läcker bil (suck tyvärr) och antingen göra ingreppet i Polen eller Istanbul. Är sugen på Polen i och med kortare flygresa.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback